Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Hazai fejlesztésű zöldbusz érkezett Hajdúszoboszlóra – már szállítja az utasokat az Ikarus 120e

Új elektromos autóbuszt helyeztek üzembe Hajdúszoboszlón.

Létrehozva:

|

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

Megérkezett Hajdúszoboszlóra a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld Busz Programjának támogatásával beszerzett új Ikarus 120e típusú, tisztán elektromos meghajtású autóbusz, amely szombattól szállítja az utasokat a fürdővárosban – olvasható az alternativenergia.hu oldalon. Kovács Kornél, az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) gépjármű-közlekedési és vasúti szabályozási főosztályvezetője azt mondta, Keszthely és Komárom után Hajdúszoboszló a harmadik város, ahol a zöld busz program keretében tisztán elektromos meghajtású autóbuszt helyeznek üzembe. Idén hat vidéki városban 4,4 milliárd forint támogatással húsz elektromos buszt adnak át, amelyek évi 800 tonna szén-dioxidot váltanak ki. A hajdúszoboszlói elektromos autóbusz egy töltéssel mintegy 350 kilométert tesz meg, egy év alatt csaknem negyvenezer kilométer megtételével 38 tonna szén-dioxid-kibocsátást vált ki – fűzte hozzá. Kovács Kornél jelezte azt is, hogy a MÁV autóbuszparkjának jelenleg 1,7 százaléka elektromos, 2032-re ez az arány eléri a 25 százalékot. Nagy Attila, a hajdúszoboszlói buszközlekedést üzemeltető MÁV Személyszállítási Zrt. autóbuszos műszaki főigazgatója azt mondta, 2019 óta vállalatuknál több mint 2800 korszerű, környezetkímélő autóbuszt helyeztek üzembe, ezek közül 104 elektromos meghajtású.

Utóbbiak száma szeptember végéig eléri a 120-at – fűzte hozzá, megjegyezve, hogy Hajdúszoboszlón öt vonalon több mint 17,5 ezer járatot közlekedtetnek évente. Kunfalvi Gábor, a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. zöld mobilitási irodavezetője szerint a közlekedés a teljes szén-dioxid-kibocsátás 25 százalékáért felel Magyarországon. Hozzátette: a HUMDA eddig 35 milliárd forint értékű buszbeszerzést valósított meg eredményesen, és már 141 olyan korszerű busz van az országban, amelyet a HUMDA közreműködésével helyeztek üzembe. Kelemen János Hunor, az Ikarus cégcsoport kereskedelmi igazgatója kiemelte: az Ikarus 120e típusú, tisztán elektromos meghajtású autóbusz jelzi, hogy “a magyar mérnöki tudás helyben van”. Emlékeztetett rá, hogy az Ikarus a legrégibb, ma is magyar tulajdonban lévő autóbuszgyár. A fenntarthatóság csak akkor lehet sikeres, ha nem kötnek kompromisszumokat, “kényelmes, tisztább életet biztosító” járműveket fejlesztenek. Czeglédi Gyula (Fidesz-KDNP-Hajdúszoboszlói Gazdakör-MI Hajdúszoboszlóért Egyesület), Hajdúszoboszló polgármestere azt mondta, a fürdővárosnak különösen fontos, hogy a levegőt nem terhelő elektromos autóbuszt állthatnak üzembe. Emlékeztetett rá, hogy néhány hétig már járt Hajdúszoboszlón próbaüzemben egy elektromos autóbusz, amely hamar közkedveltté vált. Meggyőződésének adott hangot, hogy hasonlóan sikeres lesz az új Ikarus is.

Advertisement

Zöld Közlekedés

EU célok a tisztább közlekedés felé – energiahatékonysági fejlesztések

A Modernizációs Alap legújabb kifizetésében Magyarország is komoly forráshoz jut.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

Az Európai Bizottság bejelentette , hogy az Európai Beruházási Bankkal közösen 3,66 milliárd eurót folyósított a Modernizációs Alapból 34 energiával kapcsolatos projekt támogatására kilenc uniós tagállamban, köztük Magyarországon – írja az alternativenergia.hu. A brüsszeli közlemény szerint a finanszírozás forrását az uniós kibocsátáskereskedelmi rendszerből (EU ETS) származó bevételek jelentik. A csütörtökön bejelentett beruházásokra fordított pénz a Modernizációs Alapból valaha folyósított legmagasabb összeg, ezzel a 2021 januárja óta kifizetett teljes finanszírozás jelenleg 19,1 milliárd eurót tesz ki – írták. A csütörtöki kifizetés kedvezményezettje Horvátország (170 millió euró), Csehország (1,05 milliárd euró), Görögország (113,6 millió euró), Magyarország (181,3 millió euró), Lettország (40 millió euró), Litvánia (37 millió euró), Lengyelország (1,33 milliárd euró), Románia (712,3 millió euró) és Szlovénia (19,7 millió euró). Most első alkalommal részesül ilyen támogatásban Görögország, amely 2024 januárjában vált a Modernizációs Alap kedvezményezettjévé – tájékoztattak. A támogatásban részesült 34 projekt a megújuló villamosenergia-termelésre, a megújuló energiaforrások használatára és bevezetésére, az energiahálózatok korszerűsítésére és az energiahatékonyságra összpontosít. A támogatott projektek közé tartozik a középületek energiahatékonyságának javítása Magyarországon.

Tovább olvasom

Ezeket olvassák