Zöld Közlekedés
Hétmillió euróval támogatja az elektromos taxikat Bécs
2025-től Bécsben már csak zéró kibocsátású járművek kaphatnak taxiengedélyt.
A város ezért jövő évtől hétmillió eurós támogatási alapot hoz létre, hogy anyagilag is segítse a taxitársaságokat az e-autókra való átállásban. Az utassal megtett üzemidő alapján lehet majd a támogatást igényelni, írja az ökodrive.hu.
Új pályázati forrást hoz létre az osztrák főváros, hogy segítse a taxitársaságok átállását e-autókra. 2025-től ugyanis csak olyan jármű kaphat személyszállítási engedélyt Bécsben, amelynek nulla a szén-dioxid kibocsátása. A város a célra összesen hétmillió eurót különített el, az első pályázatokat 2023. január 1-jétől lehet benyújtani a Bécsi Gazdasági Kamaránál. A támogatás érdekessége, hogy nem az új járművek beszerzését támogatják, hanem az utassal megtett üzemidő alapján lehet majd támogatást kérni – óránként öt eurót. Így akarják ugyanis biztosítani, hogy ne csak megvegyék az új, környezetbarát járműveket, hanem használják is azokat és ezáltal tovább csökkenjen a városban a szén-dioxid kibocsátás. Egy jármű után maximum tízezer euró támogatást lehet felvenni, egy taxitársaság maximum tizenöt járművel pályázhat. A város ezzel a lépéssel arra szeretné ösztönözni a taxitársaságokat, hogy már 2025 előtt elkezdjék az átállást a zéró kibocsátású járművekre.
Azok a társaságok, amelyek még az eTaxi Austria projektben is részt vesznek, még magasabb támogatást kaphatnak. Óránként hat eurót, járművenként maximum tizenkétezer eurót. A projekt lényege, hogy a taxisoknak nem kell elmenniük a hagyományos töltőoszlopokhoz feltölteni az akkumulátoraikat, hanem ezt a droszton, várakozás közben is megtehetik – töltőkábel nélkül. A járművek aljára egy gombnyomással leengedhető konnektortalpat szerelnek, amely a droszt – szintén speciálisan átalakított felületéhez – csatlakozva már biztosítja is a töltést. Így a taxisoknak még ki sem kell szállniuk a kocsijukból, hogy feltöltsék az autót. Bécsben egyelőre nyolc drosztot és ötven járművet szerelnek fel ezzel a töltési megoldással.
„Azzal, hogy 2025-től már csak e-autókra lehet új taxikoncessziót kapni, újabb lépést teszünk afelé, hogy Bécs 2040-re klímasemleges legyen. Az e-taxik támogatásával és azzal, hogy nemrég 90 százalékkal csökkentettük a parkolási díjat a közösségi autószolgáltatók számára, újból bebizonyítottuk, hogy a mobilitás és a környezetvédelem igenis járhat kéz a kézben” – mondta Markus Ornig, a bécsi NEOS liberális párt gazdasági szóvivője az új pályázati forrás bejelentése kapcsán.
Zöld Közlekedés
Plug&Charge: az E.ON egyszerűsíti az elektromos autók töltését Magyarországon
Fejleszti hálózatát az E.ON elektromos töltőállomás üzemeltető cége.
Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)
Az E.ON töltőállomás-üzemeltető vállalata, az E.ON Drive Infrastructure Hungary (EDRI) új funkcióval bővíti az állomásokat elektromos töltőhálózatán, az automatikus Plug&Charge töltésindítással egyszerűsödik az elektromos járművek töltési folyamata – írja az alternativenergia.hu. Az EDRI az MTI-hez eljuttatott közleményében hangsúlyozza: Magyarországon az elsők között teszi elérhetővé ezt a funkciót országos lefedettséggel. Hozzáfűzték: az új funkció bevezetése a cég hosszú távú stratégiának egyik mérföldköve, mivel ambiciózus hálózatbővítési terveinek fő szempontja, hogy az országos lefedettség, a megbízható működés és a töltés kényelmi funkciói egyszerre fejlődjenek. A Plug&Charge funkció lényege, hogy – applikációs, QR-kódos indítás vagy bankkártyás fizetés nélkül – a töltőkábel csatlakozását követően automatikusan indítja el a töltést. Az elszámolás és a fizetés szintén automatikusan történik a háttérben, számla és céges számla ugyanúgy igényelhető, mint az alkalmazással történő töltésnél. A funkció használatához a felhasználónak járművét előzetesen regisztrálnia kell egy e-mobilitási szolgáltatónál. A Plug&Charge funkciót jelenleg több autógyártó támogatja, a kompatibilis járművek köre folyamatosan bővül – ismertették.
Az újítás a töltőállomás-üzemeltető vállalat teljes hazai egyenáramú hálózatán elérhető, több mint száz helyszínen, 50 és 300 kilowatt (kW) közötti töltési teljesítménnyel. Az E.ON Drive Infrastructure Hungary hálózatában már több mint 430 nyilvános töltőpont érhető el Magyarországon, köztük 102 ultragyors töltőpont 150 és 400 kW közötti teljesítménnyel. Az E.ON Grouphoz tartozó E.ON Drive Infrastructure (EDRI) vezető európai töltőállomás-üzemeltető, az általa fejlesztett, kiépített és üzemeltetett nyilvános töltőhálózat bármilyen típusú elektromos jármű számára használható. A vállalat több mint 8300 nyilvános töltőpontot üzemeltet 11 európai országban: Svédországban, Dániában, Németországban, Norvégiában, Lengyelországban, az Egyesült Királyságban, Csehországban, Olaszországban, Romániában, Hollandiában és Magyarországon. A nyilvánosan elérhető cégadatok szerint az E.ON Drive Infrastructure Hungary Kft.-nek 2024-ben 360,88 millió forint volt az árbevétele, és 665,700 millió forint veszteséggel zárt.
-
Zöld Energia1 nap telt el a létrehozás ótaHárom óra ingyen áram naponta – új energiaprogram indul
-
Zöldinfó21 óra telt el a létrehozás ótaTöbb mint 2000 önkormányzat csatlakozott az idei tűzifaprogramhoz
-
Zöldinfó4 nap telt el a létrehozás ótaTartós túlkínálat alakulhat ki, miközben a kereslet növekedése lassul
-
Zöldinfó5 nap telt el a létrehozás ótaNagy átalakulások előtt áll az energiaszektor
-
Zöldinfó6 nap telt el a létrehozás ótaTartós növekedési pályán a magyar kőolaj- és földgázkitermelés
