Zöld Közlekedés
Hétmillió euróval támogatja az elektromos taxikat Bécs
2025-től Bécsben már csak zéró kibocsátású járművek kaphatnak taxiengedélyt.
A város ezért jövő évtől hétmillió eurós támogatási alapot hoz létre, hogy anyagilag is segítse a taxitársaságokat az e-autókra való átállásban. Az utassal megtett üzemidő alapján lehet majd a támogatást igényelni, írja az ökodrive.hu.
Új pályázati forrást hoz létre az osztrák főváros, hogy segítse a taxitársaságok átállását e-autókra. 2025-től ugyanis csak olyan jármű kaphat személyszállítási engedélyt Bécsben, amelynek nulla a szén-dioxid kibocsátása. A város a célra összesen hétmillió eurót különített el, az első pályázatokat 2023. január 1-jétől lehet benyújtani a Bécsi Gazdasági Kamaránál. A támogatás érdekessége, hogy nem az új járművek beszerzését támogatják, hanem az utassal megtett üzemidő alapján lehet majd támogatást kérni – óránként öt eurót. Így akarják ugyanis biztosítani, hogy ne csak megvegyék az új, környezetbarát járműveket, hanem használják is azokat és ezáltal tovább csökkenjen a városban a szén-dioxid kibocsátás. Egy jármű után maximum tízezer euró támogatást lehet felvenni, egy taxitársaság maximum tizenöt járművel pályázhat. A város ezzel a lépéssel arra szeretné ösztönözni a taxitársaságokat, hogy már 2025 előtt elkezdjék az átállást a zéró kibocsátású járművekre.
Azok a társaságok, amelyek még az eTaxi Austria projektben is részt vesznek, még magasabb támogatást kaphatnak. Óránként hat eurót, járművenként maximum tizenkétezer eurót. A projekt lényege, hogy a taxisoknak nem kell elmenniük a hagyományos töltőoszlopokhoz feltölteni az akkumulátoraikat, hanem ezt a droszton, várakozás közben is megtehetik – töltőkábel nélkül. A járművek aljára egy gombnyomással leengedhető konnektortalpat szerelnek, amely a droszt – szintén speciálisan átalakított felületéhez – csatlakozva már biztosítja is a töltést. Így a taxisoknak még ki sem kell szállniuk a kocsijukból, hogy feltöltsék az autót. Bécsben egyelőre nyolc drosztot és ötven járművet szerelnek fel ezzel a töltési megoldással.
„Azzal, hogy 2025-től már csak e-autókra lehet új taxikoncessziót kapni, újabb lépést teszünk afelé, hogy Bécs 2040-re klímasemleges legyen. Az e-taxik támogatásával és azzal, hogy nemrég 90 százalékkal csökkentettük a parkolási díjat a közösségi autószolgáltatók számára, újból bebizonyítottuk, hogy a mobilitás és a környezetvédelem igenis járhat kéz a kézben” – mondta Markus Ornig, a bécsi NEOS liberális párt gazdasági szóvivője az új pályázati forrás bejelentése kapcsán.
Zöld Közlekedés
Környezetbarát Credobusok állnak forgalomba: már idén 269 új jármű szolgálja az utasokat
Tíz új Credo autóbuszt helyeztek forgalomba Sárváron.
Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)
Az autóbusz-korszerűsítési program részeként 2018-2023 között 2500 új autóbuszt sikerült beszerezni egy hazai gyártóval kötött keretmegállapodásnak megfelelően, 2025-2027 között további 869 korszerű, környezetkímélő Credobus Econell 12 Next típusú autóbusz érkezik, amelyek közül 269 még az idén forgalomba állhat 17 vármegyében – írja az alternativenergia.hu. Az autóbuszpark folyamatos megújítására van szükség, ezért Lázár János építési és közlekedési miniszter ezer új autóbusz beszerzésére tett ígéretet ez év elején. Ha ezt az ezer új autóbuszt be tudjuk szerezni, akkor a Volán válik Közép-Európa legnagyobb és a legfiatalabb járműállománnyal rendelkező közúti közszolgáltatójává – mondta. Az új buszokkal a Szeleste, Tompaládony, Simaság, Pápoc, Vásárosmiske, Bögöte, Szemenye, Rábatöttös vonalakon találkozhatnak a utazók. A sárvári telephelyhez 57 autóbusz tartozik, a most lezajlott korszerűsítéssel az itt közlekedő autóbuszok átlagéletkora jelentősen csökkent, hiszen két 19 éves, három 18 éves és öt 17 éves autóbuszt lehetett lecserélni – tette hozzá Ágh Péter.
Felhívta a figyelmet arra, hogy az országbérlettel és vármegyebérlettel jelentős kedvezményeket igénybe véve lehet utazni; Vas vármegyében több mint 308 ezer 860 vármegyebérletet vásároltak eddig. Az ezer autóbuszból 131 a nyáron megérkezett, és idén még 269 áll forgalomba. 2026-ban 300, 2027-ben pedig további 300 busz érkezése várható. A társaság kötelékében közlekedő autóbuszok átlagéletkora ezzel 9,5 évre csökken – mondta Kovács Attila, a MÁV Személyszállítási Zrt. autóbuszközlekedési műszaki főigazgatója. Kondora István, Sárvár polgármestere hangsúlyozta: a város egyszerre ipari, turisztikai és közlekedési központja a kisrégiónak, ezért nemcsak a városban élők számára jelent könnyebbséget a közösségi közlekedés színvonalának emelkedése. “Ötcsillagos várost építünk, ezért fontos, hogy a nálunk közlekedő autóbuszok is ezt a törekvésünket tükrözzék” – mondta.
-
Zöld Energia1 hét telt el a létrehozás ótaHőszivattyú vagy kondenzációs kazán? Melyik a jobb választás a magyar KKV-knak?
-
Zöld Energia6 nap telt el a létrehozás ótaHároméves az energiaválság: a magyar lakosság jelentős része hőszivattyús fűtésre állt át
-
Zöld Közlekedés3 nap telt el a létrehozás ótaMagyarországon is bővült az autópiac: robbanásszerűen nőtt az elektromos és plug-in hibrid értékesítés
-
Zöldinfó7 nap telt el a létrehozás ótaA Legionella-kockázat, amit sok épület nem vesz komolyan
-
Zöldinfó6 nap telt el a létrehozás ótaTuristalátványosság lett a velencei delfinből, de a hatóságok óva intenek a közeledéstől
