Kapcsolatfelvétel

Zöldinfó

Idén is meghirdeti filmpályázatát az OHÜ

Létrehozva:

|

Idén ismét meghirdeti filmpályázatát az Országos Hulladékgazdálkodási Ügynökség (OHÜ), másodszor várják a fiatal filmkészítőket, hogy segítségükkel közelebb vigyék az emberekhez a hulladékkal kapcsolatos környezetvédelmi és társadalmi problémákat.

Az OHÜ két kategóriában várja az alkotásokat az idei pályázatra. A LOL – Sírva nevettess! kategóriában vicces, míg az OMG – Ezdedurva! kategóriában megdöbbentő filmekkel jelentkezhet bárki, aki fiatalnak érzi magát – közölte az MTI-hez eljuttatott tájékoztatásában a hulladékgazdálkodási ügynökség. Bármilyen, hulladékkal kapcsolatos téma feldolgozható az illegális lerakástól kezdve a szemetelésen át a hulladék keletkezésének megelőzéséig, valamint az újrafelhasználásáig. A legfontosabb szempont a készítők számára, hogy alkotásuk újszerű és lendületes legyen. A filmek segítsenek, hogy Magyarországon minél többen felismerjék szerepüket a környezet megóvásában, és tegyenek is ennek érdekében – hangsúlyozta az OHÜ.

A beérkező pályamunkákat neves szakemberekből álló zsűri értékeli majd. A legfeljebb 2 perc hosszúságú alkotásokat december 1-jéig lehet beküldeni a filmpalyazat@ohukft.hu e-mail címre. A zsűri mindkét kategóriában a három legjobb filmet jutalmazza, az első helyezett 500 ezer, a második 250 ezer, a harmadik pedig 100 ezer forint értékű díjat kap, illetve egy 50 ezer forint értékű különdíjat is odaítélnek majd.

Advertisement
Hozzászólás küldése

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés

Hozzászólás

Zöldinfó

A környezetvédelem természetes része a tudatos pénzkezelésnek

Egy magatartáskutatás alapján, aki takarékos, az zöldebben él.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

A pénzügyileg takarékos emberek nagyobb valószínűséggel viselkednek környezettudatosan. Aki viszont imád vásárolni, az hajlamos kevésbé figyelni a környezeti szempontokra – derült ki a Budapesti Corvinus Egyetem friss tanulmányából, amely részleteit olvashatjuk az alternativenergia.hu. A kutatás szerint a pénzügyi tudatosság nemcsak a pénztárcának, hanem a bolygónak is jót tesz: a pénzügyi takarékosság ugyanis közvetlenül hozzájárul a zöld viselkedéshez, és azok, akik odafigyelnek kiadásaikra, hajlamosabbak takarékosan bánni a természeti erőforrásokkal is, legyen szó energiafogyasztásról, hulladéktermelésről vagy a vásárlási szokásaikról. A takarékossági attitűd a legerősebb előrejelzője a környezettudatos magatartásnak, és ez fontosabb, mint az, hogy környezettudatosnak vallja-e magát az illető – áll a Corvinus kutatóinak tanulmányában. Ezzel szemben a vásárlásorientált szemlélet – az, hogy valaki szeret költeni, új termékeket vásárolni – gyengíti a környezetbarát viselkedés iránti hajlandóságot, bár ez a kapcsolat nem erős, mégis statisztikailag kimutatható: minél inkább a fogyasztás áll valaki életében a középpontban, annál kevésbé valószínű, hogy környezettudatos döntéseket hoz.
A tanulmány szerint a környezetvédelmi és környezettudatos magatartást ösztönző üzenetek önmagukban nem elegendőek, mert erősebb a hatásuk a gazdasági növekedésre és fogyasztásra buzdító narratíváknak.

A kutatás egyik legfontosabb következtetése, hogy a környezetvédelem nem feltétlenül igényel külön erőfeszítést, hanem a tudatos pénzügyi magatartás természetes velejárója. Másképp fogalmazva: aki figyel a pénzére, az a bolygóra is jobban figyel, de a környezettudatos viselkedést nem lehet pusztán oktatással vagy információval formálni. A szerzők szerint a kognitív ösztönzőkön túl kell lépni, mert legalább ennyire meghatározóak a szokások (például a takarékosság) és az érzelmi attitűdök (mint például a vásárláshoz való viszony). Példaként említik, hogy a túrázás a természetben élménye a gyermekkorban később a felnőtt életben erősebb környezetvédelmi attitűdök kialakulásához vezethet, mint a közvetlen környezetvédelmi oktatás. A kutatók szerint a cégek is sokat tehetnek azzal, ha a takarékos és fenntartható viselkedést támogatják, akár belső képzésekkel, akár ösztönzőprogramokkal, ilyen lehet az energiahatékonysági tréning, a hulladékmegelőzési ötletpályázat vagy az otthoni környezettudatos viselkedés jutalmazása.

A környezet védelme érdekében a vállalatoknak érdemes mellőzniük a felesleges vásárlást ösztönző üzeneteket, és népszerűsíteniük javítási, újrafelhasználási lehetőségeket és a közös használatú szolgáltatásokat, mint például az autómegosztást vagy a közösségi kerékpározást – áll a kutatásban.

Advertisement
Tovább olvasom

Zöldtrend a Facebookon

Címkék

Ezeket olvassák