Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Íme a Hummer elektromos kerékpárja

Akárcsak a már-már legendás terepjárók, az új Hammer e-bicikli is brutálisan erős.

Létrehozva:

|

A Hummer terepjáróihoz tökéletesen passzoló elektromos bicikli már előrendelhető – olvasható az Ökodrive oldalán. Vaskos kerekeivel és lenyűgöző teljesítményével a Hummer elektromos biciklije éppen olyan lett, mint amit elvárnánk a gyártótól. Összkerék-meghajtás, robosztus megjelenés, elképesztő erő: a Hummer e-biciklije éppen olyan, mint híres terepjárói.

Lerántotta a leplet a GMC a Hummer EV-ről – számol be az InsideEVs. Az extravagáns modell hihetetlen méretű, technológiái pedig valódi szuperterepjáróvá teszik. A gigantikus elektromos kocsi mellett a GMC a Recon Power Bikesszal együttműködve egy új, limitált szériás e-biciklit is létrehozott. A Hummer EV All-Wheel-Drive e-Bike egy összkerékhajtású elektromos kerékpár.

Maga a koncepció nem újdonság, a biciklik és a motorok világában egyaránt előálltak már összkerékhajtású modellekkel, igaz, egyik terv sem vált be igazán. A probléma az, hogy nincs valójában szükség összkerék-meghajtású kerékpárokra. A Hummer esetében ugyanakkor nem mindig a ráció a szempont, az új elektromos terepjáró például 112 500 dollárba, azaz nagyjából 44 millió forintba kerül.

Advertisement

A Hummer EV összkerékhajtású e-bike keményfaros vázzal rendelkezik, és vaskos abroncsokon gurul. A meghajtásért egy pár Bafang agymotor felel. Összességében a kerékpár maximális fojtószelep-használat mellett 2,4 kilowatt teljesítményre képes, mindkét motor állandó teljesítménye 750 watt, csúcsteljesítményük pedig 1200 watt. A nagy erő ellenére az elektromos kerékpárokra vonatkozó jogszabályok miatt ezen termék működtetését is korlátozzák, az Egyesült Államokban például legfeljebb 45 kilométer per órás sebesség érhető el. A motorokat egy 1 kilowattórás akkumulátor táplálja, amely levehető, hogy a kerékpáron kívül is tölthesse a felhasználó.

A bicikliben több energiamód is elérhető, ez lehetővé teszi, hogy a teljesítmény a tulajdonos igényeihez igazodjon. Aktiválható például külön-külön az első, illetve a hátsó motor is, de természetesen mindkettő egyszerre is használható. A biciklihez két négydugattyús hidraulikus tárcsafék tartozik, amelyek szükség esetén segítik a lassítást. A vaskos abroncsoknak és az első felfüggesztési villának köszönhetően a tekerés viszonylag kényelmes.

Advertisement

A modell 3999 dollárba, vagyis megközelítőleg 1,5 millió dollárba kerül, ami annyira nem is kiugró ár az elektromos kerékpárok között. A termék egyelőre online rendelhető elő, az üzletekbe még nem érkezett meg.

Advertisement

Zöld Közlekedés

85%-os kibocsátáscsökkentést ígér a BDN új H2-dízel fejlesztése

Magyar együttműködésben indul hidrogénmotor fejlesztés.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet az Ön rendszere! Ingyenes kalkulálás itt (x)

Japán–Magyar technológiai együttműködés a hidrogénhajtás fejlesztésében: a BDN Automotive, az iLabo Corporation és a Magyar Hidrogéntechnológia Szövetség partnerségi megállapodást írt alá – írja az alternativenergia.hu. A most aláírt megállapodás nemcsak egy technológiai partnerség kezdete, hanem egy közös jövőkép megvalósításának első lépése is, amelyben a japán precizitás, a magyar mérnöki tudás és a fenntartható mobilitás iránti elkötelezettség találkozik – hangsúlyozták az aláíró felek. Ünnepélyes keretek között együttműködési megállapodást írt alá a japán iLabo Corporation, a BDN Automotive Kft. (BDN) és a Magyar Hidrogéntechnológiai Szövetség (MHTSZ), amely a hidrogén belső égésű motorok (H2 ICE) fejlesztését és kísérleti alkalmazását célozza.

Az aláírás egyben a BDN legújabb hidrogén-dízel, kettős üzemű fejlesztésének hivatalos nyitóeseménye volt, amely a dízelmotorok utólagos átalakításával akár 85%-os CO2-kibocsátás-csökkentést tesz lehetővé a meglévő járműflotta cseréje nélkül. Az eseményt Hikariko Ono, Magyarországi Japán Nagykövet és Lepsényi István, az MHTSZ elnöke nyitották meg, akik hangsúlyozták, hogy a kezdeményezés nemcsak fontos mérföldkő a hidrogénalapú közlekedés hazai és nemzetközi elterjedésében, hanem jól példázza, hogy a hidrogén a nemzetközi innováció és gazdasági együttműködés új motorja is.

Az MHTSZ koordinációs szerepet vállal a kommunikációban, a szabályozói párbeszédben és az ökoszisztéma-építésben, ezzel elősegítve a technológia társadalmi elfogadását és a hidrogén, mint energiahordozó integrációját a gazdaságba. Lepsényi István beszédében kiemelte, hogy ezek az együttműködések és sikerek bizonyítják, hogy mennyire fontosok azok a hazai vállalatok fejlesztéseit támogató programok és rendezvények, amelyeket évről évre megrendez a Szövetség. Hozzátette, újabb hazai vállalatok előtt nyithat teret a Hydrogen Open Budapest esemény januárban, amelyre 14 országból több száz nemzetközi szakember és vállalatvezető érkezik, hogy a hidrogéntechnológia lehetőségeit, az előttünk álló szabályozási feladatokat, fejlesztési irányokat és támogatási lehetőségeket egyeztesse nemzetközi szinten.

Advertisement
Tovább olvasom

Ezeket olvassák