Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Íme a Hummer elektromos kerékpárja

Akárcsak a már-már legendás terepjárók, az új Hammer e-bicikli is brutálisan erős.

Létrehozva:

|

A Hummer terepjáróihoz tökéletesen passzoló elektromos bicikli már előrendelhető – olvasható az Ökodrive oldalán. Vaskos kerekeivel és lenyűgöző teljesítményével a Hummer elektromos biciklije éppen olyan lett, mint amit elvárnánk a gyártótól. Összkerék-meghajtás, robosztus megjelenés, elképesztő erő: a Hummer e-biciklije éppen olyan, mint híres terepjárói.

Lerántotta a leplet a GMC a Hummer EV-ről – számol be az InsideEVs. Az extravagáns modell hihetetlen méretű, technológiái pedig valódi szuperterepjáróvá teszik. A gigantikus elektromos kocsi mellett a GMC a Recon Power Bikesszal együttműködve egy új, limitált szériás e-biciklit is létrehozott. A Hummer EV All-Wheel-Drive e-Bike egy összkerékhajtású elektromos kerékpár.

Maga a koncepció nem újdonság, a biciklik és a motorok világában egyaránt előálltak már összkerékhajtású modellekkel, igaz, egyik terv sem vált be igazán. A probléma az, hogy nincs valójában szükség összkerék-meghajtású kerékpárokra. A Hummer esetében ugyanakkor nem mindig a ráció a szempont, az új elektromos terepjáró például 112 500 dollárba, azaz nagyjából 44 millió forintba kerül.

Advertisement

A Hummer EV összkerékhajtású e-bike keményfaros vázzal rendelkezik, és vaskos abroncsokon gurul. A meghajtásért egy pár Bafang agymotor felel. Összességében a kerékpár maximális fojtószelep-használat mellett 2,4 kilowatt teljesítményre képes, mindkét motor állandó teljesítménye 750 watt, csúcsteljesítményük pedig 1200 watt. A nagy erő ellenére az elektromos kerékpárokra vonatkozó jogszabályok miatt ezen termék működtetését is korlátozzák, az Egyesült Államokban például legfeljebb 45 kilométer per órás sebesség érhető el. A motorokat egy 1 kilowattórás akkumulátor táplálja, amely levehető, hogy a kerékpáron kívül is tölthesse a felhasználó.

A bicikliben több energiamód is elérhető, ez lehetővé teszi, hogy a teljesítmény a tulajdonos igényeihez igazodjon. Aktiválható például külön-külön az első, illetve a hátsó motor is, de természetesen mindkettő egyszerre is használható. A biciklihez két négydugattyús hidraulikus tárcsafék tartozik, amelyek szükség esetén segítik a lassítást. A vaskos abroncsoknak és az első felfüggesztési villának köszönhetően a tekerés viszonylag kényelmes.

Advertisement

A modell 3999 dollárba, vagyis megközelítőleg 1,5 millió dollárba kerül, ami annyira nem is kiugró ár az elektromos kerékpárok között. A termék egyelőre online rendelhető elő, az üzletekbe még nem érkezett meg.

Advertisement

Zöld Közlekedés

Drágulás és modernizáció a használtautó-piacon: emelkedett az átlagár, fiatalodnak a modellek

Fiatalodik a magyar használtautó-kínálat, nő az elektromos és hibrid modellek aránya a piacon.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

Fiatalodik a magyar használtautó-kínálat, nő az elektromos és hibrid modellek aránya a piacon – közölte a Használtautó.hu járműhirdetési portál csütörtökön az MTI-vel a KSH együttműködésében készített októberi adatok alapján. Az alternativenergia.hu kiemelte, hogy az októberi adatok a magyar használtautó-piac lassú szerkezetváltását jelzi. A kínálat fiatalodott, nőtt az alternatív hajtású modellek aránya, az árstruktúra is átalakult, csökkent az olcsóbb autók részesedése, és emelkedett a magasabb árkategóriák súlya. Részletezték, hogy a személygépkocsi-hirdetések 2025 októberében 37,8 százalékában tartoztak 2,5 millió forint alatti árkategóriába, 27,6 százalék 2,5 -5 millió forint közé, 22,1 százalék a 5-10 millió forintos sávba esett, míg 12,5 százalék 10 millió forint feletti áron szerepelt. Egy év alatt a legolcsóbb szegmens hozzávetőleg 4 százalékkal zsugorodott, miközben a 2,5-5 millió forint közötti kínálat kismértékben, az 5-10 milliós kategória pedig 2,5 százalékkal nőtt. A kínálati átlagár októberben 5,6 millió forintra nőtt a tavalyi 5,4 millió forinthoz képest, ami egyértelműen a drágább modellek térnyerését tükrözi – írták a közleményben. Hozzátették, a meghirdetett autók összetétele továbbra is a hagyományos hajtásláncok túlsúlyát mutatja, ugyanakkor egyre markánsabb az alternatív meghajtások térnyerése. A hirdetések közel fele, 54 500 darab benzinmeghajtású autó volt, a dízelek pedig 45 500 darabbal szerepeltek a kínálatban. A hibridek 4900, az elektromos autók 5600 hirdetéssel voltak jelen.

Éves összevetésben ez azt mutatja, hogy az elektromos autók kínálata 31,8 százalékkal bővült, a hibrideké 9,2 százalékkal emelkedett, míg a benzin és dízel meghajtású modellek száma lényegében stagnál. Felhívták a figyelmet arra, hogy a futásteljesítmények és az életkor közötti összefüggések továbbra is jól látszanak. A benzines autók átlagosan 155 ezer kilométert, a dízelek közel 220 ezret futottak, vagyis a dízel modellek átlagosan 41,9 százalékkal többet járták az utakat. A benzines autók átlagéletkora 13,7, a dízeleké 12,2 év volt, és míg a dízelek futásteljesítménye kis mértékben nőtt, a benzineseknél stagnálást mutattak az adatok. A statisztika alapján a benzines autók minden egyes évvel átlagosan 6,9 százalékot, a dízelek 7,9 százalékot, az elektromosok 7,7 százalékot, a hibridek 6,4 százalékot, az egyéb meghajtásúak pedig 6,2 százalékot veszítettek az értékükből. Minden megtett ezer kilométer további 0,2 százalékos árcsökkenést eredményezett.

A legdrágább kategóriát a hibrid autók jelentik, amelyek átlagára 2025 októberében 11,91 millió forint volt. Ez a tavalyi értékhez képest 1 százalékos csökkenés, ugyanakkor továbbra is ez a hajtástípus rendelkezik a legmagasabb kínálati árszinttel. Az elektromos autók átlagára 10,9 millió forintra mérséklődött, ami éves szinten 6,1 százalékos visszaesést mutat. A hagyományos hajtásláncok ennél jóval szerényebb árkülönbséggel szerepeltek: a benzines és dízel személygépkocsik ára közel azonos szinten mozgott, a dízelek átlagosan 5,6 százalékkal drágábbak voltak, mint a benzinesek – mutatták ki. Ismertették, hogy a legtöbb hirdetéssel októberben a Volkswagen (7400) szerepelt, amelyet a BMW (6300) követett. Mögöttük a Ford és az Opel közel azonos hirdetésszámmal (6000) osztozott a harmadik és negyedik helyen, majd a Mercedes-Benz (5600) és az Audi (4800) következett. A Toyota, a Škoda és a Renault (2900-3900) változatlanul a középmezőnyben maradtak, míg a lista végén a Kia (2500) állt. A márkák átlagéletkora is enyhe csökkenést mutatott, a Renault, Opel és Volkswagen modellek továbbra is a legidősebbek közé tartoztak, míg a Kia átlagosan 9,2 éves modelljei alkották a legfiatalabb kínálatot.

Advertisement

A kínálati árakban is jól kirajzolódnak a különbségek: a Mercedes-BMW-Audi prémium trió továbbra is jelentősen drágább, mint a hétköznapi márkák, amelyek közül a Kia, Toyota, Škoda és Volkswagen egy csoportot alkotott, a 4,7-5,2 millió forint árkategóriában. A Ford átlagára valamivel alacsonyabb volt, míg a Renault és az Opel modelljei 3 millió forint alatti átlagárral szerepeltek a kínálatban. A Használtautó.hu közleménye szerint a tíz legnépszerűbb modell között az Audi A6 bizonyult a legdrágábbnak 6,7 millió forintos átlagárral, míg a Suzuki Swift a legolcsóbb volt, 1,65 millió forintos átlaggal. A Kia Ceed volt a legfiatalabb modell 9 év körüli átlagéletkorral, míg a Suzuki Swift közel 17,3 évvel vezette az idősebbek listáját. Az árváltozások között a Suzuki Swift mutatta a legnagyobb, 13,8 százalékos éves drágulást. Életkor tekintetében a legtöbb modell fiatalodott, kivéve az Astra J-t, amelynél stagnálást regisztráltak. A Használtautó.hu és a KSH együttműködésében minden hónapban megjelenő statisztika célja, hogy átláthatóvá tegye a magyar használtautó-piac szerkezetét, és képet adjon a keresleti-kínálati trendek alakulásáról.

Advertisement
Tovább olvasom

Ezeket olvassák