Kapcsolatfelvétel

Zöld Energia

Ismeretlen jelek az áramkörben – ki kapcsolhatja le a feszültséget?

Kínai gyártmányú inverterekben azonosítottak rejtett kommunikációs egységeket, amelyek távolról irányíthatják és leállíthatják a berendezéseket.

Létrehozva:

|

Spóroljon a villanyszámláján! Kérje ingyenes napelem kalkulációnkat itt! (x)

Szokatlan, titkos jelzőmodulokat fedeztek fel kínai gyártmányú napelem-inverterekben az Egyesült Államokban, ami újabb biztonsági aggodalmakat vet fel az energiahálózat védelmében – írja a telex.hu. A legtöbb ilyen invertert Kínában gyártják, és világszerte használják a megújulóenergia-rendszerek hálózatra kapcsolásához, ám a bennük rejlő, a gyártói dokumentációban nem szereplő kommunikációs egységek lehetővé teszik a tűzfalak kikerülését. Az amerikai energetikai és biztonsági szakértők az elmúlt kilenc hónapban bontottak szét hálózatra kapcsolt berendezéseket, és több gyártónál is azonosították az illegális adatátviteli csatornákat. A rejtett modulok révén kívülről is megváltoztatható az inverterek működése, akár távolról lekapcsolhatók vagy beállításaik módosíthatók – figyelmeztetnek a szakemberek.

Mike Rogers, az amerikai Nemzetbiztonsági Ügynökség korábbi igazgatója szerint egy ilyen képesség komoly veszélyt jelenthet az elektromos hálózat stabilitására: „Ha ezen az úton hozzáférést szereznek, áramkimaradásokat idézhetnek elő, és jelentős károkat okozhatnak az infrastruktúrában.” Kína washingtoni nagykövete kategorikusan visszautasította a vádakat, arra hivatkozva, hogy országa elkötelezett a technológiai biztonság és a tisztességes kereskedelem mellett.

Az Egyesült Államok Energiaügyi Minisztériuma bejelentette, hogy folyamatosan felülvizsgálja a külföldi gyártók berendezéseiben rejlő kockázatokat, és további intézkedéseket fontolgat a hálózatok védelmének erősítésére.

Advertisement

Zöld Energia

Évi 617 tonnával kevesebb károsanyag: napelemes fejlesztéssel zöldül az Alstom mátranováki gyára

Az Alstom egy 1,5 megawatt kapacitású napelemparkkal zöldíti mátranováki gyárának villamosenergia-felhasználását.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

A gyár éves villamosenergia-igényének 23 százalékát zöldárammal kiváltó beruházás során 6600 négyzetméternyi napelemet telepítenek majd a szakemberek – írja az alternativenergia.hu. A tájékoztatás szerint a napelemek 1600-1700 megawattóra zöldáramot biztosítanak majd évente gyár számára, amivel a telephely 617 tonna károsanyagkibocsátástól kíméli meg a környezetet évente. A cég emlékeztet, hogy a mátranováki gyárban négy évtizede kezdték meg a forgóvázkeretek gyártását metró- és vasúti szerelvényekhez. A Mátranovákon előállított termékek számos szerelvénytípusban megtalálhatóak Európa-szerte: a hagyományos és a nagysebességű vonatokban, elővárosi vonatokban, mozdonyokban és emeletes vasúti kocsikban.

Az Alstom a magyar vasúti közlekedés meghatározó szereplője, több mint 20 éve van jelen Magyarországon. Az ország egyik legnagyobb metrószerelvény-beszállítója, amely a budapesti metrószerelvények 50 százalékát gyártotta a 2-es valamint a 4-es metróvonalra, és az utóbbin közlekednek az első vezető nélküli metrók Közép- és Kelet-Európában. Emellett a MÁV 25 darab Traxx mozdonyt üzemeltet saját állományában, illetve számos további bérelt Alstom villamosmozdony fut Magyarországon. A vállalat ezen túlmenően modernizálta a MÁV-Start 59 elektromos motorvonatát is a legmodernebb ETCS L2 vonatbefolyásoló rendszerrel, amelynek köszönhetően ezek a szerelvények a korábbinál biztonságosabban és jóval hatékonyabban közlekedhetnek a magyar vasúti vonalakon – ismertette az Alstom.

Advertisement
Tovább olvasom

Ezeket olvassák