Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Jöhet az elektromos autók szupergyors töltése

A szupergyors, az akkumulátort nem károsító töltés jelentősen megkönnyítheti az elektromos autók használatát.

Létrehozva:

|

Noha az elektromos autók egyre népszerűbbek, a hatótáv kérdése továbbra is probléma. Bár a legtöbb e-modell ingázásra vagy egyéb rövidebb utakra tökéletesen megfelel, hosszabb utakra már kevesebben vállalkoznak velük, főleg egy olyan, viszonylag gyér töltési infrastruktúrájú országban, mint amilyen hazánk. A helyzetet tovább bonyolítja, hogy egy benzines vagy dízeles kocsihoz képest az elektromos autók töltése sok esetben meglehetősen hosszú folyamat. Egy új, az Amerikai Kémiai Társaság által készített jelentés alapján ugyanakkor a szakértők megoldást találhattak a problémára – számol be a Washington Post. A kutatók szerint technikájukkal mindössze tíz perc alatt 90 százalékos töltöttséget lehet elérni. A csapat úgy gondolja, az újítás nagyjából öt év alatt érheti el a piacot, megjelenése pedig fordulatot hozhat. Eric Dufek az Idahói Nemzeti Laboratórium munkatársa szerint a cél az, hogy nagyon közel kerüljenek a benzines töltés sebességéhez.

Az Egyesült Államokban augusztusban fogadták el az inflációcsökkentési törvényt, a hatalmas törvénycsomag keretében az elektromos autók vásárlását is ösztönözik. Az elérhető támogatás ellenére sokan még mindig a leggazdagabbak kiváltságának tekintik az ilyen modelleket. Amerikában – és sok más országban – a töltőállomásoknál változatos töltési technikák érhetőek el, melyek más-más töltési időt biztosítanak. A leglassabbak 40-50 óra alatt töltik fel az akkumulátort, míg a leggyorsabbakkal akár 20 perc alatt is elérhető 80 százalékos töltöttség. Az igazán gyors töltés kivitelezése viszont eddig akadályokba ütközött, részben azért, mert ha túl gyors a folyamat, az károsíthatja az akkumulátort.

Dufek és kollégái gépi tanulás segítségével mérték fel az akkumulátorok öregedését gyors töltés mellett. A csapat olyan módszereket talált, melyekkel 10 perc alatt akár 90 százalékos töltöttség is elérhető, a szakértők pedig abban bíznak, hogy ennél jobb értéket is elérhetnek. Dufek szerint eredményeik legfontosabb következménye az lenne, ha sikerülne a gyártókat kisebb akkumulátorok gyártására, vagyis olcsóbb elektromos autók előállítására ösztönözni. A gyors töltésnek köszönhetően nem kellene aggódni az állandó megállás, töltés miatt. Marc Geller, az amerikai Elektromos Jármű Szövetség szóvivője hozzátette, a töltés valójában messze nem akkora gátló tényező, mint sokan érzékelik. A tulajdonosok többsége továbbra is otthon tölti kocsiját, ez ugyanis olcsóbb és kényelmesebb megoldás.

Advertisement

Zöld Közlekedés

A plug-in hibridek is egyre népszerűbbek

Jövőre már 116 millió elektromos jármű közlekedik világszerte.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

Mintegy 116 millió elektromos jármű (EV) – személy- és teherautó, busz és furgon – közlekedik a világ útjain – áll a Gartner amerikai technológiai piackutató cég honlapjára felkerült jelentésben. A Jonathan Davenport, a Gartner vezető elemzője szerint annak ellenére, hogy az Egyesült Államok kormánya vámokat vetett ki az autóimportra, és számos kormány törölte az elektromos járművek vásárlására vonatkozó támogatásokat és ösztönzőket, a világ útjain közlekedő elektromos járművek száma mintegy 30 százalékkal nő jövőre az idei 89,6 millióról – írja az alternativenergia.hu.

A szakértő azzal számol, hogy a plug-in hibridek (PHEV) száma 32 százalékkal, 39,8 millióra emelkedik 2026-ban, mivel a vásárlók fontosnak tartják, hogy szükség esetén van egy tartalék benzinmotorjuk. Az akkumulátoros járművek (BEV) továbbra is az elektromos járművek nagyobbik részét adják jövőre, számuk az idei 59,5 millióról jövőre 76,3 millióra emelkedik.

Advertisement
Tovább olvasom

Ezeket olvassák