Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Jöhet az elektromos autók szupergyors töltése

A szupergyors, az akkumulátort nem károsító töltés jelentősen megkönnyítheti az elektromos autók használatát.

Létrehozva:

|

Noha az elektromos autók egyre népszerűbbek, a hatótáv kérdése továbbra is probléma. Bár a legtöbb e-modell ingázásra vagy egyéb rövidebb utakra tökéletesen megfelel, hosszabb utakra már kevesebben vállalkoznak velük, főleg egy olyan, viszonylag gyér töltési infrastruktúrájú országban, mint amilyen hazánk. A helyzetet tovább bonyolítja, hogy egy benzines vagy dízeles kocsihoz képest az elektromos autók töltése sok esetben meglehetősen hosszú folyamat. Egy új, az Amerikai Kémiai Társaság által készített jelentés alapján ugyanakkor a szakértők megoldást találhattak a problémára – számol be a Washington Post. A kutatók szerint technikájukkal mindössze tíz perc alatt 90 százalékos töltöttséget lehet elérni. A csapat úgy gondolja, az újítás nagyjából öt év alatt érheti el a piacot, megjelenése pedig fordulatot hozhat. Eric Dufek az Idahói Nemzeti Laboratórium munkatársa szerint a cél az, hogy nagyon közel kerüljenek a benzines töltés sebességéhez.

Az Egyesült Államokban augusztusban fogadták el az inflációcsökkentési törvényt, a hatalmas törvénycsomag keretében az elektromos autók vásárlását is ösztönözik. Az elérhető támogatás ellenére sokan még mindig a leggazdagabbak kiváltságának tekintik az ilyen modelleket. Amerikában – és sok más országban – a töltőállomásoknál változatos töltési technikák érhetőek el, melyek más-más töltési időt biztosítanak. A leglassabbak 40-50 óra alatt töltik fel az akkumulátort, míg a leggyorsabbakkal akár 20 perc alatt is elérhető 80 százalékos töltöttség. Az igazán gyors töltés kivitelezése viszont eddig akadályokba ütközött, részben azért, mert ha túl gyors a folyamat, az károsíthatja az akkumulátort.

Dufek és kollégái gépi tanulás segítségével mérték fel az akkumulátorok öregedését gyors töltés mellett. A csapat olyan módszereket talált, melyekkel 10 perc alatt akár 90 százalékos töltöttség is elérhető, a szakértők pedig abban bíznak, hogy ennél jobb értéket is elérhetnek. Dufek szerint eredményeik legfontosabb következménye az lenne, ha sikerülne a gyártókat kisebb akkumulátorok gyártására, vagyis olcsóbb elektromos autók előállítására ösztönözni. A gyors töltésnek köszönhetően nem kellene aggódni az állandó megállás, töltés miatt. Marc Geller, az amerikai Elektromos Jármű Szövetség szóvivője hozzátette, a töltés valójában messze nem akkora gátló tényező, mint sokan érzékelik. A tulajdonosok többsége továbbra is otthon tölti kocsiját, ez ugyanis olcsóbb és kényelmesebb megoldás.

Advertisement

Zöld Közlekedés

Vége a kamionzajnak Tokajban – jön a vasúti kőszállítás

Ismét jelentősen csökken Tokaj környékén és a Bodrogközben a lakosságot érő zaj- és forgalomterhelés.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

Az alternativenergia.hu közölte: a 2010-es évek elejétől a lakosságot érintő zajterhelés miatt megszűnt a nemzetközi irányú tranzit teherforgalom a tokaji és a bodrogi térségben a közlekedésért felelős minisztérium intézkedésének köszönhetően. Ezt a döntést felülvizsgálva további nagytömegű szállításokat szüntet meg az ÉKM.

A követ szállító nehézgépjárművek sem vehetik igénybe ezentúl a térség közútjait, ilyen jellegű fuvarozásra nem adható ki engedély, az Alföld felé irányuló kőszállítás a jövőben a környezetbarát és lakosságot kevésbé terhelő vasúton történhet. Eddig ugyanis évente 900 ezer tonna követ szállítottak itt teherautók közúton. A kormány és a szakminisztérium ugyanakkor elkötelezett a lakosság életminőségének fenntartásáért illetve javításáért, amit ez az intézkedés is elősegíthet – írták.

Advertisement
Tovább olvasom

Ezeket olvassák