Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Jövő Mobilitása Szövetség: folyamatosan nő az elektromos autók száma

Folyamatosan nő az elektromos autók száma Magyarországon: a Jövő Mobilitása Szövetség adatai alapján 2022 októberének végén a teljes gépkocsi állomány 0,79 százaléka volt tisztán elektromos, míg 2021-ben ez az arány 0,47 százalék, 2020 októberében pedig még csak 0,29 százalék volt.

Létrehozva:

|

A szövetség közleménye szerint idén októberben 32 596 elektromos autót üzemeltettek az országban, miközben tavalyhoz képest 25 százalékkal nőtt a nyilvánosan elérhető töltőállomások száma: így az idei év első negyedévének végére már 2031 volt országszerte, és 2020-hoz viszonyítva közel duplájára nőtt a számuk.
A közlemény szerint a szövetség szakértői azt is kiszámolták, hogy bár drágult az áram, még mindig olcsóbb elektromos autóval közlekedni, mint hagyományos üzemanyagokat használni. Egy Magyarországon átlagos korú, 15 éves autó átlagfogyasztása 100 kilométeren 8,27 liter. Így 100 kilométert benzines autóval 5100 forintért, míg dízelüzemű gépkocsival 5780 forintért lehet megtenni a példa szerint. Ha ugyanezt a távolságot elektromos autózóval teszi meg valaki, akkor 17 kilowattórás átlagfogyasztást számolva a költség rezsicsökkentett áron 660 forint, piaci áron pedig 1190 forint. Ugyanezt a távolságot nyilvános gyorstöltőn vett árammal átlagosan 2320 forintért, míg villámtöltőn 3230 forintért lehet megtenni.

Ugyanakkor a Jövő Mobilitása Szövetség szakértői a közleményben felhívták a figyelmet arra, hogy nagy különbségek tapasztalhatók az egyes szolgáltatók és oszlopok által kínált töltési lehetőségek árai között, például regisztrációval, előfizetéssel vagy pénzfeltöltéssel jelentős megtakarítás érthető el a nyilvános töltők használatakor.

Advertisement

Zöld Közlekedés

34%-kal több használt elektromos autó a magyar piacon egy év alatt

Egy év alatt 34%-kal nőtt a használt elektromos autók kínálata a magyar piacon, miközben a benzines és dízel modellek aránya csökkent.

Létrehozva:

|

Szerző:

A használt autók piacán a személygépkocsik csaknem 90 százalékát 10 millió forint alatt hirdették meg júniusban: a Magyarországon megjelent hirdetések 40,2 százaléka 2,5 millió forint alatti, 26,4 százaléka 2,5-5 millió forint közötti, 20,5 százaléka 5-10 millió forint közötti és 12,9 százaléka 10 millió forint fölötti értékű személygépjárművet kínált – közölte a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) és Használtautó.hu a júniusi adatokból nyert második közös statisztikájuk alapján hétfőn az MTI-vel. A KSH tájékoztatása szerint az összes hirdetést figyelembe véve idén júniusban a kínálati átlagár 5 millió 400 ezer, az előző év azonos időszakában pedig 5 millió 200 ezer forint volt. Hozzátették, hogy a használt autók internetes piacán megjelent hirdetések alapján júniusban csaknem 50 százalékban (53 910 darab) benzinmeghajtású, 41,6 százalékban (45 420 darab) dízelmeghajtású személygépjárműveket kínáltak. A hibrid meghajtású gépjárművek (benzin és dízel együttesen) 3,7 százalékban (4080 darab), az elektromosok 5 százalékban (5440 darab), az egyéb meghajtásúak pedig 0,2 százalékban (250 darab) szerepeltek a kínálatban. 2024 júniusához képest 5650-nel kevesebb használt gépjármű volt elérhető.

A Használtautó.hu választékában az előző év azonos időszakához viszonyítva az elektromos meghajtású autók száma 34,3 százalékkal, míg az egyéb meghajtásúaké 13,6 százalékkal nőtt. Emellett a benzinmeghajtásúaké 5,6 százalékkal, a dízelmeghajtásúaké 7,6, míg a hibrid meghajtású autók száma 3,8 százalékkal csökkent. Rámutattak, hogy a meghirdetett benzines autók átlagosan 157 ezer, a dízel autók 222 ezer kilométert tettek meg. A hirdetésekben szereplő benzines autók átlagosan 14,1, a dízeles autók 12,3 évesek voltak, előbbiek átlagéletkora egy év alatt 2,2 százalékot, míg a dízeleseké 4,2 százalékot nőtt.

Arra is kitértek, hogy a leggyakrabban előforduló márkák a Használtautó.hu oldalon meghirdetett gépkocsik között 2025 júniusában a Volkswagen, a BMW, majd az Opel volt. Mindhárom esetén 8 ezer és 11 ezer közötti hirdetésszám található a honlapon. Az első három márkát sorrendben a Ford, a Mercedes-Benz, az Audi, a Škoda, a Toyota, a Renault és a Suzuki követte.

Advertisement
Tovább olvasom

Ezeket olvassák