Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Jövőre érkezhet az Audi teljesen elektromos szedánja

A német luxusmárka modellje állítólag nagyon széles kerékívekkel, alacsony fekvéssel és a közelgő A6 e-trontól eltérő teljesítménnyel jelenik majd meg.

Létrehozva:

|

Az Audinál a végső szakaszba ért az első RS6-os teljesítményű, teljesen elektromos e-tron szedán tervezése – számol be az InsideEVs. Az Audi főtervezője, Marc Lichte a márka Activesphere koncepciójának bemutatása során a TopGearnek elmondta, hogy a vadonatúj elektromos RS6 e-tront egy belső égésű motoros változat mellett fogják létrehozni. A kocsi kialakításában hasonló lesz a 2021-ben bemutatott A6 e-tronhoz, de sokkal szélesebb nyomtávval és jobb teljesítménnyel tervezik.

A hamarosan megjelenő, teljesen elektromos Audi A6 a márka PPE (Premium Platform Electric) architektúráján alapul, és 100 kilowattórás akkumulátorral működik, amelynek a maximális becsült hatótávja körülbelül 700 kilométer. A sportos RS6 ugyanazon a platformon alapul, de ettől eltekintve a specifikációi továbbra is rejtélyesek, a részletekre tehát még várnunk kell.

„Az RS lényege a teljesítmény és a funkcionalitás kombinációja” – mondta Lichte a TopGearnek. „Szeretem az RS6-ot, mert kerékpárokat, síléceket és annyi mindent tudok belepakolni” – nyilatkozta, hozzátéve, hogy a kocsi mélyen fekvő jellegét, szélességét is kedveli. A 2021-es A6 e-tron koncepcióról a főtervező azt is elárulta, hogy ez a végső autó mintegy 90 százalékát adja. Lichte szerint a korábbi tervet kifejezetten vonzó, nagyon széles, sportos dizájn jellemezte, az RS6 e-tron külseje viszont más lesz, szélességében és kerékátmérőjében is különbözni fog.

Advertisement

A közelgő, teljesen elektromos RS6-ról, valamint az A6 e-tronról, a Q6 e-tronról és más jövőbeli modellekről készült képeket a főtervező egy ezerfős menedzseri csoportnak mutatta meg Berlinben. A tervek kifejezetten pozitív fogadtatásban részesültek.

Az Audi 2026-tól a világpiacra csak teljesen elektromos új modelleket fog bevezetni, 2033-ig pedig fokozatosan leállítja a belsőégésű motoros autók gyártását. A teljesen elektromos RS6 létrehozása így logikus lépésnek mondható.

Advertisement

Zöld Közlekedés

A klímabarát járművek térnyerése átalakítja a hazai vállalati közlekedést

A vállalati e-autó programban a kínai gyártó termékei a legnépszerűbbek.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet az Ön rendszere! Ingyenes kalkulálás itt (x)

A BYD típusaiból már több mint kétezer megvásárlásához igényeltek támogatást a pályázó cégek – közölte az alternativenergia.hu. A második helyezett Tesla szinte napra pontosan ugyanakkor lépte túl az 1500, a harmadik Hyundai pedig a 700 darabot. A két éllovas kínálatából származik a program segítségével beszerezni kívánt összes elektromos autó több mint harmada. A gazdasági társaságok járművenként akár 4 millió, foglalkoztatottjaik számától függően legfeljebb 64 millió forint támogatást kaphatnak flottáik zöldítéséhez. Mostanáig mintegy 7200 vállalkozásnak ítéltek meg 31,6 milliárd forint támogatást.

Több mint ötezer cégnek ki is fizettek 22 milliárd forintot – összegezte az EM. A sikeres pályázatnak is köszönhetően a tisztán elektromos gépkocsik hazai állománya még idén százezresre nő. A klímabarát játművek száma 2023 ősze óta megkétszereződött. Októberben közel 3000 darabbal megdőlt a havi forgalomba helyezési rekordjuk. 2025-ben új éves csúcs születik, a tavalyi 22 ezres értéket már az első kilenc hónapban meghaladta a gyarapodás. A tiszta és csendes autók térnyerése élhetőbbé teszi a településeket, miközben üzemeltetésük és karbantartásuk olcsóbb, mint a hagyományos hajtásúaké – írták.

Advertisement
Tovább olvasom

Ezeket olvassák