Kapcsolatfelvétel

Utazás

Kampány indult a fenntartható európai bor, paradicsom és a juh- és kecskesajt fogyasztásának népszerűsítésére

A bor, a juh- és kecskesajt és a paradicsom meghatározzák az európai embereket, nem pusztán a velük kapcsolatban kialakult fogyasztási szokások, hanem a teljes előállítási folyamatuk miatt is.

Létrehozva:

|

Az ezeket a termékeket előállító ágazatok elkötelezettek a termőföld és az emberek kiránt, és a lehető legjobb minőségű termékeket kínálják. Ez a már meglévő európai szabályozásoknak köszönhető (a „termőföldtől az asztalig” és a Green Deal stratégiáknak), melyek a helyi előállító szervezeteket minőségi tanúsítványokkal látják el (például eredetmegjelöléssel és oltalom alatt álló földrajzi jelzéssel), de annak az erőfeszítésnek is, amit a termelők és gyártók a környezet, a társadalom és a gazdaság fenntartása érdekében tesznek. Az Európai Unió a világ egyik vezetőjévé vált a bor, a juh- és kecske tejtermékek és a paradicsom előállításában, ahogy azt a termelési, fogyasztási és exportadatok egyaránt bizonyítják. Az európai agrár-élelmiszeripari ágazat célja, hogy a fenntarthatóságot illetően globális viszonyítási alappá váljon, mert akkor tanúsítani tudja, hogy felelős fogyasztás mellett az európai bor, juh- és kecske tejtermékek és paradicsom fogyasztása pozitívan járulhat hozzá a környezethez, a társadalomhoz és a gazdasághoz.

A három éves programot két ország, Olaszország és Magyarország valósítja meg. A Magyar Juh- és Kecsketejgazdasági Közhasznú Egyesület öt olasz borászattal és egy olasz paradicsomtermesztő szövetkezettel konzorciumban a 2022-2024 közötti időszakra vonatkozóan Európai Uniós támogatást nyert agrár-élelmiszeripari termékek (bor, juh- és kecskesajt, paradicsom) népszerűsítésére. A célzott hazai kampányok mellett számos más európai célországban is népszerűsítik a termékeket, mint Németország, Dánia és Svédország.

A program célkitűzése, hogy a fogyasztókat és a szakembereket tájékoztassa az európai bor, paradicsom és a juh- és kecske tejtermékek környezetvédelmi, társadalmi és gazdasági fenntarthatósági jellemzőiről. Emellett felhívja a figyelmet az európai bor, paradicsom és a juh- és kecskesajt minőségére és ízére, hogy ezzel növekedjen ezen termékek versenyképessége és fogyasztása.

A program keretében számos kiállításon, vásáron, online és offline médiafelületeken is lehet találkozni a kampánnyal a projekt időtartama alatt, illetve 2022. december 15-én kóstolónapot is tartanak Budapesten az egyik forgalmas hipermarketben, amely során juh- és kecskesajtos falatkákat lehet kóstolni.

Utazás

Felmérés: az online rendelők többsége is inkább a bolti vásárlást részesíti előnyben

Az elmúlt egy évben online rendelők 56 százaléka is a személyes, bolti vásárlást részesíti előnyben, ugyanakkor nagy eltérés van ebben az egyes korcsoportok között – derült ki a Reacty Digital és az Olcsobbat.hu közös felméréséből.

Létrehozva:

|

Szerző:

Az MTI-hez kedden elküldött összefoglaló szerint a 60-79 évesek háromnegyede szíve szerint inkább személyesen venné meg a termékeket, míg a 18-29 éves korosztályban már tízből hatan az online vásárlást preferálják. Az online vásárlók 66 százalékánál a futáros házhozszállítás volt a leggyakoribb szállítási mód az elmúlt egy évben. A csomagautomaták népszerűsége nőtt, míg az üzletben, telephelyen, irodában történő személyes átvétel aránya kissé visszaesett. A csomagautomatát választók 79 százaléka azért dönt e mellett az átvételi mód mellett, mert így nem kell az üzletek nyitvatartásához igazodnia vagy a futárt várnia. Szintén erős érv, hogy ez a szállítási mód olcsóbb, mint egyes más alternatívák. A csomagautomatát választók 21 százalékánál szempont volt, hogy környezetbarát megoldásnak véli a módszert. A 18-79 éves válaszadók 31 százaléka az internetes, 26 százaléka inkább a személyes vásárlást tartja környezettudatos megközelítésnek, 43 százalék pedig egyformán vélekedik a kettőről. Minél fiatalabb valaki, annál valószínűbb, hogy az online rendelést tartja környezettudatosabbnak a személyes vásárlással szemben.

A 18-79 évesek 15 százalékánál fordult már elő, hogy azért nem rendelt meg valamit online, mert az ellentmondott volna környezetvédelmi törekvéseinek. Az online rendelők háromnegyede inkább, vagy minden alkalommal elektronikus számlát választana vásárlásai mellé, ha szabadon dönthet ebben a kérdésben. Minél magasabb iskolai végzettsége van valakinek, annál inkább preferálja az online számlát, de összességében még a legfeljebb általános iskolai végzettséggel rendelkezők is inkább az online felé hajlanak. Az online vásárlók 54 százaléka számára vonzóbb az a webáruház, amely egyértelműen jelzi, hogy környezettudatosan szállít vagy olyan csomagolást használ. A Reacty Digital 2022. november 10-22. között végezte 1000 fős kutatását a VeVa online kutatási közösségben, az eredmények kor, nem, iskolai végzettség, illetve a lakóhely régiója szerint reprezentatívak a 18-79 éves magyar lakosságra.

Tovább olvasom

Ezeket olvassák

© 2022 zoldtrend.hu | Minden jog fenntartva!