Otthon
Két éven belül megtérül az intelligens termosztát
A Google egyik mellékprojektje az a startup, ami a Nest nevű intelligens termosztátot fejlesztette. A kütyü a fűtésen tíz-, a hűtésen tizenöt százalékot spórol, így kevesebb mint két éven belül behozza az árát.
Az energiahatékonysági beruházások egyik legnagyobb korlátja a viszonylag magas belépési költség, és a hosszú megtérülési idő. A Google Nest nevű házi-startupja most ezt a két akadályt próbálja egyszerre átugrani: az intelligens hőmérséklet-szabályozó rendszer ugyanis a hűtésen és a fűtésen is spórol, így kevesebb mint két éven belül behozza az árát. Külön jó, hogy ezt most nem csak a gyártó állítja, hiszen háromegymástólfüggetlen tanulmány is ugyanerre a következtetésre jutott.
Kevesebb mint két év
A felmérések adatai szerint a Nest a fűtésszámlán 10-12 százalékot, míg a hűtésre használt energián 15 százalékot tudott fogni. Egy átlagos amerikai háztartás rezsijével számolva ez évente 130-150 dolláros megtakarítást jelent. Egy Nest pedig 250 dollárba kerül.
Nem kell áldozatot hozni
Fontos kiemelni, hogy a megtakarításokhoz a kényelemből egyáltalán nem kell lejjebb adni, hiszen a szerkezet a hűtést és a fűtést is csak akkor teszi takarékra, amikor senki nincs a lakásban. A távirányításnak köszönhetően pedig természetes, hogy újra hazaérve ismét a megszokott hőmérséklet várja a felhasználót.
Mindent optimalizál
A Nest persze jóval több egy ügyes távirányítónál: a szerkezet adatokat gyűjt a kinti hőmérsékletről valamint a felhasználók korábbi szokásairól, hogy hosszú távon tovább optimalizálhassa az energiafelhasználást – ami akár további megtakarításokhoz vezethet.
A közelmúltban pedig megjelent a Nest API-ja, ami arra utal, hogy a cég következő célpontjai a háztartások víz illetve gázfogyasztásának optimalizása lesznek.
forrás: uzletresz.hu
Otthon
Zöld színnel a fenntarthatóságért és a tudatosabb döntésekért
Egyedi zöld színt vezet be termékein a kulacsokat és Microdrinkeket forgalmazó Waterdrop vállalat. A feltűnő, élénk színnel a vállalat kifejezi elköteleződését a környezetvédelem és fenntarthatóság mellett, és egyben szeretné felhívni a figyelmet a környezettudatosabb életmód fontosságára, és a választás lehetőségére.
A fenntarthatóság és környezetvédelem iránti elköteleződés nem csupán egy divatos trend, hanem egy olyan felelősségvállalás, amelynek közvetlen hatása van a személyes életünkre. A Waterdrop eddig is küldetésének tekintette a természetes vízfogyasztás népszerűsítését és az egyszer használatos műanyag palackok számának csökkentését. Ennek érdekében akítvan részt vesz a környezettudatosság növelésében, együttműködik környezetvédelmi szervezetekkel környezeti problémák megoldásán, támogatja a tiszta vízhez való hozzáféréssel foglalkozó programokat, valamint az óceánokban felhalmozódott műanyag palackok összegyűjtését. A Plastic Bank szervezeten keresztül minden eladott waterdrop kulacs után két PET-palackot gyűjt be a világ óceánjaiból. Termékei természetes alapanyagokból készülnek és felelős forrásból származnak, a csomagolásnál pedig arra törekszik, hogy fenntarthatóbb megoldásokat alkalmazzon, újrahasznosítható, komposztálható vagy környezetbarát anyagokat használjon.
A waterdrop Signature Zöld szín elsőként a nemesacél kollekcióban jelenik meg három változatban, és fokozatosan jelenik majd meg minden termék csomagolásán. A vállalat az új, feltűnő waterdrop Signature Zöld színe célja nemcsak a vállalat zöld gondolkodásának kinyilvánítása, hanem hogy ráirányítsa a figyelmet a környezettudatosabb döntések lehetőségére, amelyek egy fenntarthatóbb életmód kialakítására ösztönözhetnek.
Íme néhány apró változtatás, amelyekkel elkezdhetjük beépíteni a környezettudatosságot az életünkbe:
- Kerüljük a felesleges hulladékot
Az életmódunk kialakításakor fontos szerepet játszik, hogy milyen termékeket vásárolunk. Az egyszer használatos műanyag csomagolású termékek helyett választhatunk a tartós, újrahasznosítható alternatívák közül. A feláras műanyag zacskók vagy papírtáskák helyett használhatunk otthonról hozott szatyrokat.
- Támogassuk a helyi termelőket
Vásároljunk helyi termékeket és támogassuk a környezetbarát termelést. Ez nemcsak a helyi gazdaságot erősíti, hanem csökkenti a szállítás költségeit és a környezeti lábnyomot is.
- Csökkentsük az energiafogyasztást
Az energiatakarékosság nemcsak a számlát csökkenti, hanem a környezeti terhelést is. Egyszerű lépésekkel is, mint például az energiatakarékos izzók használatával, a használaton kívüli elektronikai berendezések kikapcsolásával és a háztartási gépek rendszeres karbantartásával is sokat spórolhatunk.
- Étkezzünk tudatosabban
Fogyasszunk több növényi alapú ételt, és kerüljük a feldolgozott élelmiszereket. Növeljük a természetes vízfogyasztást és keressünk természetes ízesítőket. Ezekkel nemcsak a bolygónk, hanem saját egészségünk érdekében is sokat teszünk.
- Támogassuk a környezetvédelmi kezdeményezéseket
Csatlakozzunk vagy támogassunk helyi vagy nemzetközi környezetvédelmi szervezeteket és kezdeményezéseket, vegyünk részt fenntartható életmódra ösztönző kihívásokon. A közösség ereje nemcsak ösztönöz, hanem fel is tölt energiával.
Bár ezek a változtatások apró cseppeknek tűnnek a tengerben, a Waterdrop hitvallása, hogy cseppről cseppre juthatunk el a nagy változásokhoz.
A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés