Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Már három európai gyártó kínál hidrogénvonatot

Már három európai gyártó kínál hidrogénvonatot – írta a hétfői Magyar Nemzet.

Létrehozva:

|

A lap közölte, hogy a kontinensen elsőként a francia Alstom helyezett üzembe hidrogénvonatot, augusztus óta pedig menetrend szerint közlekednek a járművek Németországban, a Bréma környéki, 126 kilométeres vonalon. A 14 hidrogénüzemű regionális szerelvény fokozatosan váltja majd ki a 15 régebbi dízelvonatot. Az Alstom üzemanyagcellás vonatainak az egyik legfontosabb alkatrészét, a forgóvázak keretét a magyarországi Mátranovákon gyártják – jegyezték meg. A svájci Stadler ugyancsak kifejlesztette a maga üzemanyagcellás modelljét. A vonat a kaliforniai Redlands Passenger Rail Project megrendelésére készült. Szolnokon gyártanak hozzá alumí­nium kocsitestet. A harmadik európai hidrogénvonat-fejlesztést a napokban jelentették be: a német Siemens kezdett próbaüzemet a Deutsche Bahnnal. Kiemelték, hogy a tankolás már éppen olyan gyors, mint egy hagyományos dízelmotorvonatnál. A hidrogént is maguk állítják elő: a megújuló energiát elektrolízisre használják fel, hogy közvetlenül a helyszínen termeljenek zöldhidrogént.

Jelenleg a nem villamosított vasútvonalakon – Európában ez az összes vonal 60 százaléka – dízelhajtású járművek üzemelnek. Csak Németországban a Deutsche Bahn körülbelül 250 millió liter gázolajat fogyaszt évente. Ennek a szénhidrogén-mennyiségnek a helyettesítése a feladat, és erre szolgálnak az akkumulátoros, üzemanyagcellás megoldások, valamint ezt célozza a környezetkímélő üzemanyagok, például a hidrokezelt növényi olajok használata. Az átállás a hidrogénhajtásra időigényes folyamat: évtizedekig tarthat, amíg az összes dízelmozdonyt lecserélik – olvasható a Magyar Nemzetben.

 

Advertisement

mti

Advertisement

Zöld Közlekedés

85%-os kibocsátáscsökkentést ígér a BDN új H2-dízel fejlesztése

Magyar együttműködésben indul hidrogénmotor fejlesztés.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet az Ön rendszere! Ingyenes kalkulálás itt (x)

Japán–Magyar technológiai együttműködés a hidrogénhajtás fejlesztésében: a BDN Automotive, az iLabo Corporation és a Magyar Hidrogéntechnológia Szövetség partnerségi megállapodást írt alá – írja az alternativenergia.hu. A most aláírt megállapodás nemcsak egy technológiai partnerség kezdete, hanem egy közös jövőkép megvalósításának első lépése is, amelyben a japán precizitás, a magyar mérnöki tudás és a fenntartható mobilitás iránti elkötelezettség találkozik – hangsúlyozták az aláíró felek. Ünnepélyes keretek között együttműködési megállapodást írt alá a japán iLabo Corporation, a BDN Automotive Kft. (BDN) és a Magyar Hidrogéntechnológiai Szövetség (MHTSZ), amely a hidrogén belső égésű motorok (H2 ICE) fejlesztését és kísérleti alkalmazását célozza.

Az aláírás egyben a BDN legújabb hidrogén-dízel, kettős üzemű fejlesztésének hivatalos nyitóeseménye volt, amely a dízelmotorok utólagos átalakításával akár 85%-os CO2-kibocsátás-csökkentést tesz lehetővé a meglévő járműflotta cseréje nélkül. Az eseményt Hikariko Ono, Magyarországi Japán Nagykövet és Lepsényi István, az MHTSZ elnöke nyitották meg, akik hangsúlyozták, hogy a kezdeményezés nemcsak fontos mérföldkő a hidrogénalapú közlekedés hazai és nemzetközi elterjedésében, hanem jól példázza, hogy a hidrogén a nemzetközi innováció és gazdasági együttműködés új motorja is.

Az MHTSZ koordinációs szerepet vállal a kommunikációban, a szabályozói párbeszédben és az ökoszisztéma-építésben, ezzel elősegítve a technológia társadalmi elfogadását és a hidrogén, mint energiahordozó integrációját a gazdaságba. Lepsényi István beszédében kiemelte, hogy ezek az együttműködések és sikerek bizonyítják, hogy mennyire fontosok azok a hazai vállalatok fejlesztéseit támogató programok és rendezvények, amelyeket évről évre megrendez a Szövetség. Hozzátette, újabb hazai vállalatok előtt nyithat teret a Hydrogen Open Budapest esemény januárban, amelyre 14 országból több száz nemzetközi szakember és vállalatvezető érkezik, hogy a hidrogéntechnológia lehetőségeit, az előttünk álló szabályozási feladatokat, fejlesztési irányokat és támogatási lehetőségeket egyeztesse nemzetközi szinten.

Advertisement
Tovább olvasom

Ezeket olvassák