Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Magyar találmány forradalmasítja a városi közlekedést?

Létrehozva:

|

Egyszerre forradalmasítja a gördeszkázást, a szörfözést és a belvárosi közlekedést egy magyar feltaláló, aki a projekt beindításához szükséges 20 ezer dollárt az indiegogo.com nevű, közösségi finanszírozással foglalkozó oldalon próbálja összeszedni.

A DESKA elnevezésű találmány egy háromkerekű, karbonszálas anyagból készült deszka, amin a szörfön használt pántokba akaszthatjuk a lábunkat. A kézzel gyártott szerkezet kerekei nagyobbak az átlagos gördeszkakerekeknél, a fékezést pedig tárcsafékkel oldja meg a tervező. Az indiegogo-oldalon közzétett videón mondjuk az látszik, hogy ez sem mindig segít, ha hirtelen kell megállni, de ez amúgy is a gördeszkához hasonló szerkezetek bája. A féket ráadásul nem lábbal, hanem kézzel kell kezelni, egy, a kerékpárokon is használt fékkarhoz hasonló kart kell meghúzni, ha jön a járda széle.

Persze, mint minden igazi gördeszkánál, itt is adott annak a lehetősége, hogy az ember nem megáll, hanem ugrik. Az erős szénszálas váz, illetve a lábfejet biztosan tartó pántok ezt különösen érdekessé teszik. Az igazi, piachasító újdonság azonban az lehet, hogy a DESKA-ba egy könnyed mozdulattal beleállíthatunk egy szabványos szörfvitorlát, és ha fúj a szél, máris megspóroljuk a lábbal hajtás szenvedését.

A terméket a közösségi finanszírozás megszokott szabályai szerint tudjuk támogatni. 6 dollárért még csak a támogatói listára kerülünk fel, hatvanért már különleges pólót kapunk, 120 dolláros támogatásért cserébe pedig egy 40 százalékos kupon jár. Aki a konkrét terméket is meg akarja szerezni még mielőtt mindenkinek ilyenje lenne, az 490 dollárt kell befizessen, bár ebben még sem a fékrendszer, sem szörfös lábpántok nincsenek benne. Azért a csomagért 579 dollárt kér a fejlesztő. A cikk írásakor 14 támogató 4930 dollárt dobott össze (úgy jön ki a matek, hogy a Hewlett Packard 3236 dollárral támogatta a projektet egy versenyben, ahol a legötletesebb indiegogo-ötleteket keresték).

Advertisement

Tölgyesy Csaba, a projekt gazdája azt is megígérte, hogy ha több pénz jön össze, mint 30 ezer dollár, akkor a deszkák (vagyis DESKA-k) speciális díszítésben is elérhetők lesznek.

forrás: index.hu

Advertisement

 

Advertisement
4 hozzászólás

4 Comments

  1. frankiboy

    2014-09-29 at 15:48

    Sajnos azt kell.hogy írjam,mint sokszor,hogy ez sem Magyar találmány…ugyan úgy,mint a nap elemes tetőcserép,led-es közvilágítás,újra feldolgozott műanyag kerti bútorok,újra hasznosított műanyag tető “cserép”….STB…… Sajnos ilyen a magyar,ha kevesen tudnak róla akkor az ötletet is magunkévá mondjuk…egyébként létezik ennek a szerkezetnek elektró,és benzines változata is,sőt 10 éve magam is készítettem motoros gördeszkát,csak az 4 kerekű volt …..Ez is hasonló projekt,mint a : GO-PED,SEGWAY,SCROOSER….

    Mindegyikre nagy jövő állt…..

  2. frankiboy

    2014-09-29 at 16:47

  3. frankiboy

    2014-09-29 at 17:13

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés

Hozzászólás

Zöld Közlekedés

Új korszak kezdődött a flottakezelésben a költségek tartós emelkedése miatt

Néhány év alatt mintegy 30 százalékkal nőtt a vállalati járműflották költsége Európában.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

Az elmúlt öt évben akár 30 százalékkal is nőhetett Európában a vállalati járműflották teljes tulajdonlási költsége (Total Cost of Ownership – TCO) derül ki az Arval Mobility Observatory legújabb iparági jelentéséből, a tanulmány szerint az emelkedés alapjaiban változtatta meg a flottakezelés és költségtervezés logikáját Európa-szerte, mivel a korábban kiszámíthatónak tartott költségtételek ma már folyamatos és aktív menedzsmentet igényelnek – írja az alternativenergia.hu. Kiemelték, a növekedés hátterében több, egymást erősítő piaci tényező áll. Az új járművek beszerzési ára 2020 óta átlagosan 15-25 szálékkal emelkedett, ami már önmagában megemelte a flották induló költségszintjét. Ezzel párhuzamosan a finanszírozási és lízingdíjak a kamatok változásával 2-4 százalékponttal nőttek, érezhetően megterhelve a havi kiadásokat.

Az energiapiac volatilitása tovább fokozta a költségnyomást, az üzemanyagárak 2020-hoz képest 20-35 százalékkal magasabb szinten stabilizálódtak, míg az üzleti áramtarifák időszakonként 30-60 százalékos emelkedést mutattak. A használtautó-piac ingadozó maradványértékei további kockázatot jelentenek, akár 10-15 százalék eltérés is előfordulhat a szerződéses ciklus végén, ami jelentősen befolyásolhatja a teljes életciklusra vetített költségeket. Agárdi Marianna, az Arval Magyarország ügyvezető igazgatója a közleményben arra hívta fel a figyelmet, hogy a korábban stabilnak és kiszámíthatónak tartott költségtételek ma már folyamatos változást mutatnak, ezért nagyobb hangsúlyt kell fektetni a költségszerkezet átláthatóságára és a valós idejű adatelemzésre. Ez nem csupán operatív flottakezelési kérdés: a mobilitás mára stratégiai pénzügyi tényezővé vált, amely közvetlenül befolyásolja a vállalati döntéshozatalt és a hosszú távú üzleti tervezést is.

A közleményben részletezték, hogy a TCO-növekedés különösen erősen érinti azokat a szervezeteket, amelyek nagy futásteljesítményű vagy regionális, logisztikai feladatokra használt flottát üzemeltetnek. A jelentés arra is rámutat, hogy míg az autófenntartás költségei a magántulajdonú járművek esetében is érezhetően emelkedtek, a TCO emelkedés mértéke és hatása elsősorban a vállalati flottáknál mérhető pontosan, ahol a finanszírozási modellek, a maradványérték-kockázat és az energiaárak közvetlenül beépülnek az üzemeltetési szerződésekbe.

Advertisement

Az Arval Mobility Observatory tanulmánya 2020 és 2025 közötti flottaköltség-adatok, piaci mutatók és makrogazdasági trendek elemzésén alapul, az Európai Unió és az eurózóna országaiból származó statisztikákra és piaci mutatókra épülnek. A TCO modellek számítása a Eurostat, az Európai Bizottság Energetikai Főigazgatósága, valamint európai autópiaci indexek adatait használja. Az Arval a teljes körű gépjárműlízing egyik vezető nemzetközi szereplője és a mobilitási megoldások szakértője. A vállalat 1989-es alapítása óta a BNP Paribas csoport tagja, és annak Commercial, Personal Banking & Services divíziójába tartozik. 2024 végén az Arval közel 1,8 millió járművet kezelt, és 8600 munkatársa 29 országban kínál rugalmas, személyre szabott megoldásokat nagyvállalatoknak, kis- és középvállalkozásoknak, valamint magánügyfeleknek. Az Arval alapító tagja az Element-Arval Global Alliance-nak, amelynek flottája 55 országban több mint 4,5 millió járművet foglal magában – ismertették a közleményben.

Advertisement
Tovább olvasom

Zöldtrend a Facebookon

Címkék

Ezeket olvassák