Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Már több mint 33 ezer új rendszámos autó közlekedik az utakon

Létrehozva:

|

Már több mint 33 ezer új rendszámmal ellátott autó közlekedik az utakon – közölte a Technológiai és Ipari Minisztérium (TIM) a Facebook-oldalán szombaton.

A minisztérium emlékeztetett arra, hogy az újonnan forgalomba helyezett autók július elsejétől kapnak négybetűs, háromszámos, címeres rendszámokat. A NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. adatai szerint eddig 33 207 új rendszám talált gazdára – írták. A tájékoztatás szerint több mint 24 ezer új rendszámot személyautókra szereltek fel, 1636-ot zöld alapszínnel a környezetkímélő, többnyire tisztán elektromos járművek kaptak. Egyedi vagy egyénileg kiválasztott hatósági jelzésű rendszámból pedig összesen 725-öt adtak ki – tették hozzá.

Advertisement

Zöld Közlekedés

Minden harmadik autós dízelt választana, az elektromos járművek iránt továbbra is csekély az érdeklődés

Az autóvásárlást tervezők 51,5 százaléka nem venne elektromos autót, 12,2 százalékuk megfontolná elektromos jármű vásárlását, a válaszadók fennmaradó része pedig bizonytalan a kérdésben.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet az Ön rendszere! Ingyenes kalkulálás itt (x)

A vizsgálatban a megkérdezettek 43,8 százaléka választotta a benzint mint preferált üzemanyagtípust, 38,9 százalékuk a dízelt, 10,4 százalékuk a hibridet, és mindössze 5,6 százalékuk az elektromos meghajtást – írja az alternativenergia.hu. A közleményben Matas Buzelis, a carVertical autóipari szakértője kifejtette: a magas árak, a töltőhálózat hiányosságai és a villanyautókkal kapcsolatos tévhitek mind közrejátszanak abban, hogy a vevők nem lelkesednek a technológiáért. Úgy vélte, egyre világosabb, hogy a belsőégésű motorral felszerelt autók teljes kiváltása komoly kihívást jelent majd. Az állami intézkedések önmagukban nem elegendőek – a vásárlók egyszerűen nem állnak még készen a váltásra – tette hozzá. A közleményben emlékeztettek: az EU döntése értelmében 2035-től tilos lesz új benzines és dízelüzemű személyautót értékesíteni és minden újonnan forgalomba kerülő járműnek zéró károsanyag-kibocsátásúnak kell lennie, a 2050-re kitűzött klímasemlegességi cél elérése érdekében.

A felmérés szerint azok, akik előnyben részesítik és hajlandók is elektromos járművet vásárolni, különféle indokokkal támasztják alá döntésüket. A válaszadók 47,2 százaléka úgy véli, hogy az elektromos autók üzemeltetése és karbantartása olcsóbb. Az elektromos autókban lényegesen kevesebb a mozgó mechanikus alkatrész, így a szervizelési költségek gyakran alacsonyabbak a benzines vagy dízelüzemű járművekhez képest. A növekvő üzemanyagárak szintén arra ösztönzik a sofőröket, hogy a költséghatékonyabb alternatívát jelentő elektromos meghajtást válasszák.

A megkérdezett autósok 17,6 százaléka az alacsonyabb adóterhek miatt választana elektromos járművet. Példaként említették, hogy Németországban és Franciaországban az elektromos autók számára mentességet vagy akár jelentős kedvezményeket kínálnak az éves üzemeltetési adók terén, Hollandiában a regisztrációs és forgalmi adó teljes megszüntetésével támogatják az elektromosjármű-vásárlást. A válaszadók 14,1 százaléka a kormányzati támogatások miatt döntene elektromos jármű mellett. Franciaországban például jövedelemtől függően a támogatás akár 7000 euró is lehet. A carVertical felhasználóinak 14 százaléka választana környezetvédelmi szempontok miatt elektromos alternatívát. Azok az a válaszadók, akik nem vásárolnának elektromos autót, döntésüket főként a magas árakkal, a korlátozott hatótávval és a hiányos infrastruktúrával indokolták. A kutatást a carVertical 2025 áprilisa és júliusa között, 35 országban – Európában és Európán kívül -, mintegy 16 000 résztvevő bevonásával végezte.

Advertisement
Tovább olvasom

Ezeket olvassák