Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Megérkezett az elektromos Mercedes- Maybach

Az EQS 680 lesz a Mercedes-Maybach első teljesen elektromos modellje.

Létrehozva:

|

Bemutatta a Mercedes-Maybach a Mercedes-Benz EQS utcai terepjáró felturbózott változatát, az EQS 680 SUV-ot – számol be az okodrive.hu. A teljesen elektromos utcai luxusterepjárónak több figyelemreméltó tulajdonsága is van.

A Mercedes-Benz alvállalataként működő Maybach luxusmodellekre specializálódott, a gyártó 2016 óta foglalkozik az elektromos autók gondolatával. Ekkor mutatták be a Vision Mercedes-Maybach 6 nevű e-kupé tervét, majd 2018-ban jött a Vision Mercedes-Maybach Ultimate Luxury nevű utcai terepjáró koncepciója. Bár az anyavállalatnál az elmúlt években komoly előmozdulások történtek az elektromos mobilitás terén, a Maybach még nem dobott piacra teljesen elektromos modellt.

Az EQS 680 alapja a Mercedes-Benz elektromos SUV-architektúrája, ám kívül és belül is megtalálhatóak a Maybach egyedi vonásai. „A Mercedes-Maybach ügyfelei rendkívüli dolgokat várnak el, és mi arra törekszünk, hogy felülmúljuk magas elvárásaikat. A Mercedes-Maybach EQS SUV egyesíti a digitális és elektromos vezetésre irányuló törekvéseinket a luxusszegmensre való összpontosítással. A Mercedes-Maybach legelső tisztán elektromos meghajtású járműve a Mercedes-Benz legjobb technológiáit egészíti ki a csak a Mercedes-Maybachnál elérhető extra kényelemmel és egyedi részletekkel” – mondta Ola Källenius, a Mercedes-Benz csoport igazgatótanácsának elnöke.

Advertisement

Kívülről a modell leginkább szembetűnő részlete a krómos megjelenés, az egyedi lámpák és a gondosan megtervezett aerodinamika. Belül minden megtalálható, ami kielégíti a mai luxusautókkal szemben támasztott elvárásokat a dizájnos digitális kijelzőktől a hátsó ülésekben elérhető masszásfunkción át a 15 hangszóróból álló hangrendszerig.

Az autó 4,1 másodperc alatt gyorsul 100 kilométer per órára, maximális sebessége 210 kilométer per óra. Váltóáramú töltési ideje 12,75 óra 0-ról 100 százalékra, az egyenáramú gyorstöltés esetében 31 perc alatt lehet 10-ről 80 százalékra tölteni. A kocsi hatótávja 15 percnyi gyorstöltéssel akár 220 kilométer is lehet. A modell ára egyelőre nem ismert, ezt csak az őszi piacra dobás közeledtével fogják bejelenteni.

Advertisement

Zöld Közlekedés

Környezetbarát Credobusok állnak forgalomba: már idén 269 új jármű szolgálja az utasokat

Tíz új Credo autóbuszt helyeztek forgalomba Sárváron.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

Az autóbusz-korszerűsítési program részeként 2018-2023 között 2500 új autóbuszt sikerült beszerezni egy hazai gyártóval kötött keretmegállapodásnak megfelelően, 2025-2027 között további 869 korszerű, környezetkímélő Credobus Econell 12 Next típusú autóbusz érkezik, amelyek közül 269 még az idén forgalomba állhat 17 vármegyében – írja az alternativenergia.hu. Az autóbuszpark folyamatos megújítására van szükség, ezért Lázár János építési és közlekedési miniszter ezer új autóbusz beszerzésére tett ígéretet ez év elején. Ha ezt az ezer új autóbuszt be tudjuk szerezni, akkor a Volán válik Közép-Európa legnagyobb és a legfiatalabb járműállománnyal rendelkező közúti közszolgáltatójává – mondta. Az új buszokkal a Szeleste, Tompaládony, Simaság, Pápoc, Vásárosmiske, Bögöte, Szemenye, Rábatöttös vonalakon találkozhatnak a utazók. A sárvári telephelyhez 57 autóbusz tartozik, a most lezajlott korszerűsítéssel az itt közlekedő autóbuszok átlagéletkora jelentősen csökkent, hiszen két 19 éves, három 18 éves és öt 17 éves autóbuszt lehetett lecserélni – tette hozzá Ágh Péter.

Felhívta a figyelmet arra, hogy az országbérlettel és vármegyebérlettel jelentős kedvezményeket igénybe véve lehet utazni; Vas vármegyében több mint 308 ezer 860 vármegyebérletet vásároltak eddig. Az ezer autóbuszból 131 a nyáron megérkezett, és idén még 269 áll forgalomba. 2026-ban 300, 2027-ben pedig további 300 busz érkezése várható. A társaság kötelékében közlekedő autóbuszok átlagéletkora ezzel 9,5 évre csökken – mondta Kovács Attila, a MÁV Személyszállítási Zrt. autóbuszközlekedési műszaki főigazgatója. Kondora István, Sárvár polgármestere hangsúlyozta: a város egyszerre ipari, turisztikai és közlekedési központja a kisrégiónak, ezért nemcsak a városban élők számára jelent könnyebbséget a közösségi közlekedés színvonalának emelkedése. “Ötcsillagos várost építünk, ezért fontos, hogy a nálunk közlekedő autóbuszok is ezt a törekvésünket tükrözzék” – mondta.

Advertisement
Tovább olvasom

Ezeket olvassák