Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Megérkezett az elektromos Mercedes- Maybach

Az EQS 680 lesz a Mercedes-Maybach első teljesen elektromos modellje.

Létrehozva:

|

Bemutatta a Mercedes-Maybach a Mercedes-Benz EQS utcai terepjáró felturbózott változatát, az EQS 680 SUV-ot – számol be az okodrive.hu. A teljesen elektromos utcai luxusterepjárónak több figyelemreméltó tulajdonsága is van.

A Mercedes-Benz alvállalataként működő Maybach luxusmodellekre specializálódott, a gyártó 2016 óta foglalkozik az elektromos autók gondolatával. Ekkor mutatták be a Vision Mercedes-Maybach 6 nevű e-kupé tervét, majd 2018-ban jött a Vision Mercedes-Maybach Ultimate Luxury nevű utcai terepjáró koncepciója. Bár az anyavállalatnál az elmúlt években komoly előmozdulások történtek az elektromos mobilitás terén, a Maybach még nem dobott piacra teljesen elektromos modellt.

Az EQS 680 alapja a Mercedes-Benz elektromos SUV-architektúrája, ám kívül és belül is megtalálhatóak a Maybach egyedi vonásai. „A Mercedes-Maybach ügyfelei rendkívüli dolgokat várnak el, és mi arra törekszünk, hogy felülmúljuk magas elvárásaikat. A Mercedes-Maybach EQS SUV egyesíti a digitális és elektromos vezetésre irányuló törekvéseinket a luxusszegmensre való összpontosítással. A Mercedes-Maybach legelső tisztán elektromos meghajtású járműve a Mercedes-Benz legjobb technológiáit egészíti ki a csak a Mercedes-Maybachnál elérhető extra kényelemmel és egyedi részletekkel” – mondta Ola Källenius, a Mercedes-Benz csoport igazgatótanácsának elnöke.

Advertisement

Kívülről a modell leginkább szembetűnő részlete a krómos megjelenés, az egyedi lámpák és a gondosan megtervezett aerodinamika. Belül minden megtalálható, ami kielégíti a mai luxusautókkal szemben támasztott elvárásokat a dizájnos digitális kijelzőktől a hátsó ülésekben elérhető masszásfunkción át a 15 hangszóróból álló hangrendszerig.

Az autó 4,1 másodperc alatt gyorsul 100 kilométer per órára, maximális sebessége 210 kilométer per óra. Váltóáramú töltési ideje 12,75 óra 0-ról 100 százalékra, az egyenáramú gyorstöltés esetében 31 perc alatt lehet 10-ről 80 százalékra tölteni. A kocsi hatótávja 15 percnyi gyorstöltéssel akár 220 kilométer is lehet. A modell ára egyelőre nem ismert, ezt csak az őszi piacra dobás közeledtével fogják bejelenteni.

Advertisement

Zöld Közlekedés

Magyar álláspont érvényesült a Műszaki Alkalmassági Csomag tárgyalásán

Maradna a kétéves vizsgáztatási ciklus a tíz évnél idősebb autóknál is.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

A közlemény szerint elfogadta az Európai Unió Közlekedési, Távközlési és Energiaügyi Tanácsa december 4-i ülésén a Műszaki Alkalmassági Csomagnál az időszakos műszaki vizsgálatokra vonatkozó tagállami megközelítéseket – írja az alternativenergia.hu. Az Európai Bizottság javaslata ellenére ezzel a tanács hivatalosan is elutasította a 10 évnél idősebb személy- és kisteherautók évenkénti vizsgáztatását, így lehetőség adódik arra, hogy megmaradjon a kétéves vizsgáztatási periódus. Mindez jelentős könnyebbséget jelent a magyar gépjárműtulajdonosoknak. Kiemelték, hogy Magyarország üdvözölte és támogatta a Műszaki Alkalmassági Csomag esetében az ülésre benyújtott általános megközelítéseket, amelyek jelentős előrelépést jelentenek a közlekedésbiztonság, a környezetvédelem és a digitalizáció terén azzal együtt, hogy a végleges tervezetből kikerültek a korábbiakban megfogalmazott aggályos részek. Magyarország számára sarkalatos pont volt, hogy az eredeti bizottsági javaslathoz képest, az “általános megközelítés” dokumentumában a szövegből törölték a 10 évnél idősebb személy- és kistehergépkocsik esetében az évenkénti jármű-műszaki vizsgálatok megkövetelését.

Az Európai Unióban jelenleg megkövetelt kétéves periódus helyett bevezetendő évenkénti időszakos vizsgálat jelentős költségeket rótt volna a polgárokra anélkül, hogy kellőképpen megalapozott közúti biztonságra vagy légszennyezésre vonatkozó előnyökkel járna. Így különösen megnyugtató Magyarország számára, hogy a szövegből törölték a kötelező éves vizsgálatokat a 10 évnél idősebb személy- és kistehergépkocsiknál, továbbá, hogy a kistehergépkocsikra vonatkozó kibocsátásvizsgálatok éves bevezetését elhagyták. Fontos ugyanakkor, hogy a mostani döntés a tanács álláspontja – ami Magyarország és a tagállamok szakmai álláspontját tükrözi –, a végleges jogszabályt azonban az Európai Parlament alkothatja meg, ebben a folyamatban a műszaki vizsgáztatás gyakoriságának kérdésköre ismételten előjöhet. Ebben az esetben az Építési és Közlekedési Minisztérium ugyanúgy képviseli a magyar álláspontot, ahogy eddig is – olvasható az ÉKM közleményében.

Advertisement
Tovább olvasom

Ezeket olvassák