

Zöld Közlekedés
Megkezdődött a termelés a kecskeméti Mercedes-gyár új présüzemében
Megkezdődött a termelés a kecskeméti Mercedes-gyár új, mintegy 23 ezer négyzetméteres présüzemében – közölte a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. szerdán az MTI-vel.
A tájékoztatás szerint, a kecskeméti gyár két év alatt elkészülő, második présüzemében egy olyan, csúcstechnológiás Servo présutcát alakítottak ki, amely biztosítja a présszerszámok telephelyek közötti cserélhetőségét. A borító karosszériaelemeket előállító Servo présutca és az új vagy átalakított présszerszámok teszteléséhez szükséges Servo próbaprés mellett az új présüzemben egy lézer lemezvágó gépsor is helyet kap, amely feleslegessé teszi az eddig használt nagy vágószerszámok előállítását. Mint írják a gyárban készülő kompakt gépjárművek nagyobb arányban állnak majd helyben készült alkatrészekből. A présüzem ugyanakkor világszerte is növeli a “Made in Kecskemét” alkatrészek számát, hiszen préselt acél- és alumínium alkatrészekkel látja majd el a Mercedes-Benz globális termelési hálózatát is. A működés során a vállalat nagy jelentőséget tulajdonít a fenntarthatóságnak: a keletkező alumíniumhulladékot csaknem teljes mértékben újrahasznosítják. Ennek energiaigénye huszada az újragyártásához szükséges energiának.
A Mercedes-Benz egy több mint 1 milliárd euró értékű befektetéssel készíti fel gyárát a jövőbeni feladatokra, és ennek során épít a teljes mértékben megújuló energiaforrásokra – olvasható a közleményben. A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. korábban nyilvánosságra hozott beszámolója szerint 2021-ben 3,1 milliárd euró árbevételt ért el az előző évi 3,4 milliárd euróval szemben, az adózás utáni nyeresége a 2020. évi 39,3 millió euró után tavaly 67,6 millió euróra nőtt. A Mercedes-Benz kecskeméti gyára 2021-ben több mint 135 ezer járművet gyártott, mintegy 25 ezerrel kevesebbet, mint 2020-ban.

Zöld Közlekedés
Hatalmas akkumulátorgyár létesítését tervezi a Porsche
A Porsche, a Volkswagen konszern sportkocsikat gyártó leányvállalata jelentősen növelné kapacitását az elektromos autókban használatos akkumulátorok gyártásában.

A Porsche évi 10-20 gigawattóra áramtároló kapacitással rendelkező akkumulátorcellák előállítására alkalmas üzemberuházást tervez a következő években – jelentette be Lutz Meschke, a Porsche pénzügyi igazgatója szerdán a stuttgarti vállalat féléves eredménybeszámolója alkalmából tartott telefonos konferenciabeszélgetésen. A Porsche befektetőket is toboroz beruházási terve megvalósításához. “Egy 20 gigawattórás akkumulátorcella-üzem 2-3 milliárd eurós beruházást igényel” – mondta Meschke, hozzátéve, hogy a cég számára ez túl nagy pénzügyi terhet jelentene, ezért külső befektetőket is be kíván vonni.
A Porsche májusban teljes egészében átvette a korábban a Customcells vállalattal üzemeltetett Cellforce akkumulátorcellás közös vállalatot. A közös vállalat eredetileg 100 megawattóra kapacitást tervezett létesíteni egy Reutlingen és Kirchentellinsfurt közös ipari területén fekvő üzemben. A Porsche a nagyteljesítményű cellákkal kapcsolatos terveit a Volkswagen konszern akkumulátoros leányvállalatával, a Powerco-val együttműködésben valósítaná meg. A Cellforce és a Powerco együttműködése szinergikus előnyöket kínál – mutatott rá Meschke. Egyrészt a Powerco úgynevezett “egységcellát” tervez a konszern tömegmárkái számára kialakítani, másrészt a Volkswagen konszernnek részesedése van a svéd Northvolt akkumulátorgyártó vállalatban is, amellyel együtt nagyteljesítményű cellákat akarnak gyártani Észak-Svédországban. A Porsche akkumulátorcellákat gyártó üzemének a helyszínéről még nem született döntés – mondta Meschke. Megfogalmazása szerint ehhez “szépségversenyt” rendeznek majd európai országok, valamint az Egyesült Államok és Kanada bevonásával.