Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Megtakarítási lehetőségek: Scania Super a legkedvezőbb kibocsátási osztályba került az új német útdíjszámítás szerint

Németország 2023. december elsejétől új rendszerre áll át, amely a CO2-kibocsátás alapján számítja ki az autópályadíjakat.

Létrehozva:

|

Ez a Scania Super hajtásláncának további előnye a hatékonyságra és az üzemanyag-fogyasztásra helyezett hangsúlynak köszönhetően, amely 8 százalékkal alacsonyabb, mint elődjeinél. A leggyakoribb távolsági fuvarozási konfigurációkban könnyedén megállja a helyét a dízelüzemű járművek legjobb károsanyag-kibocsátási osztályában. A flotta méretétől és az éves futásteljesítménytől függően ez több ezer eurót takaríthat meg az üzemeltetőnek.

„Amikor bemutattuk az új Scania Super hajtásláncot, az egyértelmű előny a nyolc százalékkal alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás volt, és most még egy további előnye körvonalazódik ki: a 4,6 százalékkal alacsonyabb német útdíjak a régebbi járművekhez képest” – mondta Marian Mráz, a Scania CER értékesítési igazgatója.

Németországban az úthasználati díjakat mostantól a járműtípus és az egységnyi szállítási teljesítményre, azaz a tonnakilométerre jutó szén-dioxid-kibocsátás alapján határozzák meg. Ez a jármű dokumentációjában szereplő adatokon alapul, amelyek alapján a járművet az öt kibocsátási osztály egyikébe sorolják. A két legmagasabb (4. és 5.) a tisztán elektromos vagy hibrid járművekre vonatkozik.

„Tapasztalataink szerint a legtöbb Scania Super konfiguráció – beleértve a legnépszerűbb távolsági konfigurációkat is – esetében ezek a specifikus kibocsátások azt eredményezik, hogy a Scania Super járművek a 3. kibocsátási osztályba tartoznak. Ez a leghatékonyabb dízel járműveké” – magyarázza Marian Mráz.

Összehasonlításképpen, Németországban a legrosszabb 1. kibocsátási osztályba sorolt jármű autópályán megtett kilométerenként 0,348 eurót fizet, míg a 3. osztályba sorolt jármű kilométerenként 0,332 eurót. Egy Németországban évente 50 000 km-t futó autó esetében ez hat év alatt 4 800 EUR, azaz valamivel több, mint 1 800 000 HUF megtakarítást jelenthet.

Advertisement

A Scania Super Class 3 konfigurációk közé tartoznak például a 460 vagy 500 lóerős motorral és R és S sorozatú hálófülkével felszerelt kéttengelyes vontatók. Fontos azonban, hogy ne feledkezzünk meg az alacsony gördülési ellenállású gumiabroncsokról és az olyan aerodinamikai jellemzőkről, mint az oldalszoknyák.

„Előny az ügyfelek számára, hogy az új jármű értékesítő minden esetben tájékoztatja az ügyfelét a konfigurálás során a jármű emissziós osztályba sorolásáról” – teszi hozzá Marian Mráz.

A CO2-kibocsátás a belátható jövőben egyre nagyobb mértékben lesz beépítve az üzemeltetési költségekbe. Ennek oka, hogy a többi európai ország útdíjrendszerei is ezek mértékétől függnek majd.

Advertisement

Forrás: Scania Hungária Kft.

Advertisement

Zöld Közlekedés

Csendesebb, tisztább közlekedés: újabb elektromos autóbuszok érkeztek a vidéki városokba

Komlóra is megérkeztek a tisztán elektromos meghajtású autóbuszok.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

A MÁV-csoport flottájába az Energiaügyi Minisztérium (EM) és a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. támogatásával a Zöld Busz Program folytatásaként az idén húsz környezetkímélő, tisztán elektromos meghajtású, Ikarus 120e típusú autóbusz érkezett, ezek közül az utolsó hét jármű Komlón állt forgalomba – írja az alternativenergia.hu. Komló mellett Keszthelyen, Komáromban, Hajdúszoboszlón, Balatonfüreden és Tatán közlekednek ezek az e-buszok – jelezték. A közlemény szerint a MÁV Személyszállítási Zrt. a projektben Keszthelyen, Komáromban és Hajdúszoboszlón már március-június óta üzemeltet négy Ikarus 120e típusú elektromos autóbuszt. Októberben Balatonfüreden, novemberben pedig Tatán is forgalomba állt három, illetve hat jármű.

Most megérkezett az utolsó hét Ikarus 120e is, amelyek Komló helyi közlekedésében zöldítik a flottát. A komlói fejlesztés mintegy nettó 1,094 milliárd forintból valósult meg, amelyből 1,071 milliárd forint a támogatás összértéke. A teljes hosszban alacsonypadlós Ikarus 120e elektromos busz 30 ülő és 55 álló utas egyidejű szállítására alkalmas. Egy feltöltéssel akár 350 kilométert is képes megtenni. A jármű kerekesszék, illetve babakocsi elhelyezésére kialakított hellyel, a felszállást segítő rámpával, elektronikus utastájékoztató rendszerrel, fedélzeti kamerarendszerrel, légkondicionálóval, valamint USB-töltőpontokkal is rendelkezik.

A közleményben felidézték, hogy a MÁV Személyszállítási Zrt-be 2024. december 31-én beolvadt Volánbusz és a Mobiliti VOLÁNBUSZ Kft. konzorciuma 2024-ben több mint 4,4 milliárd forintos támogatást nyert a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. pályázatán. Így – az Energiaügyi Minisztérium és a HUMDA 100 százalékos támogatásával – Balatonfüredre három, Hajdúszoboszlóra egy, Keszthelyre egy, Komáromba kettő, Komlóra hét, Tatára pedig hat új, tisztán elektromos meghajtású autóbusz érkezett.

Advertisement

Az autóbuszokhoz szükséges töltőinfrastruktúra kiépítésére 80 százalékos hozzájárulást nyert a pályázaton a közlekedési társaság konzorciumi partnere, a Mobiliti VOLÁNBUSZ Kft., amely az MVM Mobiliti Kft. és a Volánbusz közös vállalataként jött létre. A HUMDA által koordinált Zöld Busz Programban a Volánbusz ezt megelőzően összesen 100 elektromos autóbuszt állított forgalomba a főváros vonzáskörzetében, valamint Székesfehérvár, Zalaegerszeg, Győr, Eger, Szolnok és Szeged helyi közlekedésében. A társaság e-buszokból álló flottája – a dízelüzemű járművek kiváltásával – eddig évente mintegy 5500 tonna szén-dioxidtól mentesítette az érintett települések levegőjét, ami hozzávetőleg 2000 személygépkocsi éves kibocsátásának felel meg. Az újabb 20 darab elektromos busz beszerzésével az e-flotta 20 százalékkal bővült, ami évente további 850 tonna szén-dioxiddal alacsonyabb környezetterhelést jelent, valamint korszerűbb, kényelmesebb szolgáltatást biztosít a hat város utasai számára.

Advertisement
Tovább olvasom

Ezeket olvassák