Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Megtakarítási lehetőségek: Scania Super a legkedvezőbb kibocsátási osztályba került az új német útdíjszámítás szerint

Németország 2023. december elsejétől új rendszerre áll át, amely a CO2-kibocsátás alapján számítja ki az autópályadíjakat.

Létrehozva:

|

Ez a Scania Super hajtásláncának további előnye a hatékonyságra és az üzemanyag-fogyasztásra helyezett hangsúlynak köszönhetően, amely 8 százalékkal alacsonyabb, mint elődjeinél. A leggyakoribb távolsági fuvarozási konfigurációkban könnyedén megállja a helyét a dízelüzemű járművek legjobb károsanyag-kibocsátási osztályában. A flotta méretétől és az éves futásteljesítménytől függően ez több ezer eurót takaríthat meg az üzemeltetőnek.

„Amikor bemutattuk az új Scania Super hajtásláncot, az egyértelmű előny a nyolc százalékkal alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás volt, és most még egy további előnye körvonalazódik ki: a 4,6 százalékkal alacsonyabb német útdíjak a régebbi járművekhez képest” – mondta Marian Mráz, a Scania CER értékesítési igazgatója.

Németországban az úthasználati díjakat mostantól a járműtípus és az egységnyi szállítási teljesítményre, azaz a tonnakilométerre jutó szén-dioxid-kibocsátás alapján határozzák meg. Ez a jármű dokumentációjában szereplő adatokon alapul, amelyek alapján a járművet az öt kibocsátási osztály egyikébe sorolják. A két legmagasabb (4. és 5.) a tisztán elektromos vagy hibrid járművekre vonatkozik.

„Tapasztalataink szerint a legtöbb Scania Super konfiguráció – beleértve a legnépszerűbb távolsági konfigurációkat is – esetében ezek a specifikus kibocsátások azt eredményezik, hogy a Scania Super járművek a 3. kibocsátási osztályba tartoznak. Ez a leghatékonyabb dízel járműveké” – magyarázza Marian Mráz.

Összehasonlításképpen, Németországban a legrosszabb 1. kibocsátási osztályba sorolt jármű autópályán megtett kilométerenként 0,348 eurót fizet, míg a 3. osztályba sorolt jármű kilométerenként 0,332 eurót. Egy Németországban évente 50 000 km-t futó autó esetében ez hat év alatt 4 800 EUR, azaz valamivel több, mint 1 800 000 HUF megtakarítást jelenthet.

Advertisement

A Scania Super Class 3 konfigurációk közé tartoznak például a 460 vagy 500 lóerős motorral és R és S sorozatú hálófülkével felszerelt kéttengelyes vontatók. Fontos azonban, hogy ne feledkezzünk meg az alacsony gördülési ellenállású gumiabroncsokról és az olyan aerodinamikai jellemzőkről, mint az oldalszoknyák.

„Előny az ügyfelek számára, hogy az új jármű értékesítő minden esetben tájékoztatja az ügyfelét a konfigurálás során a jármű emissziós osztályba sorolásáról” – teszi hozzá Marian Mráz.

A CO2-kibocsátás a belátható jövőben egyre nagyobb mértékben lesz beépítve az üzemeltetési költségekbe. Ennek oka, hogy a többi európai ország útdíjrendszerei is ezek mértékétől függnek majd.

Advertisement

Forrás: Scania Hungária Kft.

Advertisement

Zöld Közlekedés

A Skoda 2026-ban új, teljesen elektromos SUV-modellel bővíti kínálatát

A cseh Skoda Auto az év első három negyedévében 14,1 százalékkal növelte eladásait a világpiacon.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet az Ön rendszere! Ingyenes kalkulálás itt (x)

A legnagyobb cseh autógyár szeptember végéig 765 700 darab személygépkocsit adott el, ebből 616 300 darabot Európában, ezzel a Skoda a harmadik helyet foglalja el az európai autópiacon – közölte a Skoda Auto Prágában közleményben. A Skoda Auto a német Volkswagen konszern része. A konszern Skoda gyáraiban előállított további márkáival együtt a cseh vállalat összesen 869 700 autót adott el, ami 7,5 százalékos éves növekedés – írja az alternativenergia.hu. “A Skoda márka kitűnő kilenc hónapos eredménye azt bizonyítja, hogy stratégiánk helyes. Gyorsan növekednek bevételeink, és egyre inkább jelen vagyunk a világpiacon” – mutatott rá Klaus Zellmer, a Skoda igazgatói tanácsának elnöke. Külön méltányolta, hogy a Skoda sikerrel tartja harmadik helyét az európai autópiacon. “Stratégiai célunk hogy ezt a helyünket 2030-ig megerősítsük” – jegyezte meg.

A Skoda eladásai leginkább Németországban nőttek, a 153 800 eladott autó 9,9 százalékos növekedést jelent. Csehországban 9,8 százalékkal 67 700 darabra emelkedett az eladás. Nagy az érdeklődés a Skoda kocsik iránt Nagy-Britanniában és Indiában is. A Skoda az első kilenc hónap alatt 150 700 elektromos autót adott el, az elektromos és hibrid meghajtású kocsik részesedése az eladásban 24,1 százalékra növekedett. A legkeresettebb modellek sorrendje: Octavia (142 200), Kodiaq (96 200), Kamiq (95 400) és a Fabia (90 ezer). A Skoda megerősítette, hogy 2026-ban piacra dobja a Skoda Epic modellt, amely teljesen elektromos családi kocsi (SUV crossrover) lesz.

Advertisement
Tovább olvasom

Ezeket olvassák