Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Megvan a fejlesztés amely forradalmasíthatja az elektromos bicikliket

A Schaeffler és a Heinzmann vállalatok új, soros hibrid rendszert dolgoztak ki az elektromos kerékpárok számára.

Létrehozva:

|

Másfél évvel ezelőtt jelentették be azt az új, elektromos kerékpárok számára tervezett hajtásrendszert, amelyben nincs mechanikai kapcsolat a pedálok és a kerekek között. A Schaeffler és a Heinzmann német vállalatok összefogásával létrehozott Free Drive gyártása most végre megkezdődik – számol be az Electrek. A megközelítéssel az elektromos biciklik lényegében hibrid típusú járművekké alakulnak.

Bizonyos értelemben minden e-kerékpár úgynevezett párhuzamos hibrid: az elektromos hajtásláncot egyszerre működteti az akkumulátor, valamint az emberi erő, ezek pedig egymással egyidejűleg, de külön-külön is dolgozhatnak. A rendszer párhuzamos, a két alrendszer nem feltétlenül kapcsolódik egymáshoz.

A Free Drive megközelítése azonban egészen más, mert hiányzik belőle a mechanikai kapcsolat a kerekek és a pedálok között. Ehelyett sorba állítja az elektromos és a mechanikus hajtásláncokat, ami azzal jár, hogy a használó által megtermelt energia előbb elektromos árammá alakul, vezetékeken keresztül a motorba jut, amely végül a kerék forgatását végzi. A két alrendszer itt külön-külön nem használható, azaz soros hibridről van szó.

Advertisement

A pedálokhoz elektromos generátor tartozik, ez végzi el a mozgási energia árammá történő átalakítását. A felesleges villamos energia a jármű akkumulátorában tárolódik el későbbi felhasználásra – az akkumulátor egyébként külső forrásból is tölthető.

Az új fejlesztésnek több felhasználási módja is lehet, de valószínűleg a teherszállító kerékpárok számára lesz a leghasznosabb. Mivel az ilyen biciklik világszerte egyre fontosabbá válnak – gondoljunk csak a városi ételkiszállítás elmúlt években tapasztalt fellendülésére –, fontos lenne, hogy még kényelmesebbé váljanak. Ebben az elektromos megközelítés, azon belül pedig a még stabilabb tervezés segíthet, ehhez járulhat hozzá a Schaeffler és a Heinzmann megközelítése.

Advertisement

„Újra kell gondolnunk a mobilitást a jövő városai számára” – mondta Matthias Zink, a Schaeffler vezérigazgatója, aki szerint az elektromos teherszálló kerékpárok fontos hiányt pótolhatnak, főleg az áruk legvégső, rövid kiszállítási útjain.

Advertisement

Zöld Közlekedés

A klímabarát járművek térnyerése átalakítja a hazai vállalati közlekedést

A vállalati e-autó programban a kínai gyártó termékei a legnépszerűbbek.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet az Ön rendszere! Ingyenes kalkulálás itt (x)

A BYD típusaiból már több mint kétezer megvásárlásához igényeltek támogatást a pályázó cégek – közölte az alternativenergia.hu. A második helyezett Tesla szinte napra pontosan ugyanakkor lépte túl az 1500, a harmadik Hyundai pedig a 700 darabot. A két éllovas kínálatából származik a program segítségével beszerezni kívánt összes elektromos autó több mint harmada. A gazdasági társaságok járművenként akár 4 millió, foglalkoztatottjaik számától függően legfeljebb 64 millió forint támogatást kaphatnak flottáik zöldítéséhez. Mostanáig mintegy 7200 vállalkozásnak ítéltek meg 31,6 milliárd forint támogatást.

Több mint ötezer cégnek ki is fizettek 22 milliárd forintot – összegezte az EM. A sikeres pályázatnak is köszönhetően a tisztán elektromos gépkocsik hazai állománya még idén százezresre nő. A klímabarát játművek száma 2023 ősze óta megkétszereződött. Októberben közel 3000 darabbal megdőlt a havi forgalomba helyezési rekordjuk. 2025-ben új éves csúcs születik, a tavalyi 22 ezres értéket már az első kilenc hónapban meghaladta a gyarapodás. A tiszta és csendes autók térnyerése élhetőbbé teszi a településeket, miközben üzemeltetésük és karbantartásuk olcsóbb, mint a hagyományos hajtásúaké – írták.

Advertisement
Tovább olvasom

Ezeket olvassák