Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Megvan a fejlesztés amely forradalmasíthatja az elektromos bicikliket

A Schaeffler és a Heinzmann vállalatok új, soros hibrid rendszert dolgoztak ki az elektromos kerékpárok számára.

Létrehozva:

|

Másfél évvel ezelőtt jelentették be azt az új, elektromos kerékpárok számára tervezett hajtásrendszert, amelyben nincs mechanikai kapcsolat a pedálok és a kerekek között. A Schaeffler és a Heinzmann német vállalatok összefogásával létrehozott Free Drive gyártása most végre megkezdődik – számol be az Electrek. A megközelítéssel az elektromos biciklik lényegében hibrid típusú járművekké alakulnak.

Bizonyos értelemben minden e-kerékpár úgynevezett párhuzamos hibrid: az elektromos hajtásláncot egyszerre működteti az akkumulátor, valamint az emberi erő, ezek pedig egymással egyidejűleg, de külön-külön is dolgozhatnak. A rendszer párhuzamos, a két alrendszer nem feltétlenül kapcsolódik egymáshoz.

A Free Drive megközelítése azonban egészen más, mert hiányzik belőle a mechanikai kapcsolat a kerekek és a pedálok között. Ehelyett sorba állítja az elektromos és a mechanikus hajtásláncokat, ami azzal jár, hogy a használó által megtermelt energia előbb elektromos árammá alakul, vezetékeken keresztül a motorba jut, amely végül a kerék forgatását végzi. A két alrendszer itt külön-külön nem használható, azaz soros hibridről van szó.

Advertisement

A pedálokhoz elektromos generátor tartozik, ez végzi el a mozgási energia árammá történő átalakítását. A felesleges villamos energia a jármű akkumulátorában tárolódik el későbbi felhasználásra – az akkumulátor egyébként külső forrásból is tölthető.

Az új fejlesztésnek több felhasználási módja is lehet, de valószínűleg a teherszállító kerékpárok számára lesz a leghasznosabb. Mivel az ilyen biciklik világszerte egyre fontosabbá válnak – gondoljunk csak a városi ételkiszállítás elmúlt években tapasztalt fellendülésére –, fontos lenne, hogy még kényelmesebbé váljanak. Ebben az elektromos megközelítés, azon belül pedig a még stabilabb tervezés segíthet, ehhez járulhat hozzá a Schaeffler és a Heinzmann megközelítése.

Advertisement

„Újra kell gondolnunk a mobilitást a jövő városai számára” – mondta Matthias Zink, a Schaeffler vezérigazgatója, aki szerint az elektromos teherszálló kerékpárok fontos hiányt pótolhatnak, főleg az áruk legvégső, rövid kiszállítási útjain.

Advertisement

Zöld Közlekedés

Beruházás és országos terjeszkedés: így erősít a BYD és az AutoWallis

Tovább bővíti magyarországi kiskereskedelmi és szervizhálózatát a BYD, 2025 negyedik negyedévében öt új helyszínen nyílnak új autó márkakereskedések.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

Az új helyszínek között szerepel Budapest XIII. kerületében a Pappas Auto által, Debrecenben az AutoWallis által, Kecskeméten és Nyíregyházán a JP Auto által, Székesfehérváron az Autócentrum Szabó által üzemeltett szalonok – adta hírül az alternativenergia.hu. Az új márkakereskedésekben a BYD teljes modellpalettája elérhető lesz. A bejelentés a 2025 első felében megnyílt sikeres márkakereskedések sorát követi, és jól példázza a BYD törekvését, hogy ügyfélkörét a fővároson túl is bővítse. A márka járművei jelenleg Budapesten, Győrben, Pécsett és Szegeden érhetők el. A 2003-ban alapított BYD Auto a BYD multinacionális high-tech cég autóipari leányvállalata, amely tisztán elektromos és plug-in hibrid járművek fejlesztésére összpontosít. A BYD márka 2023 októberében jelent meg konnektorról tölthető, tisztán elektromos és plug-in hybrid járműveivel Magyarországon, fejlődése azóta töretlen. A BYD Auto magyarországi gyártóhely építését kezdte el Szegeden több milliárd eurós beruházással, nemrégiben pedig bejelentette, hogy Budapestre telepíti európai vállalati és fejlesztési központját.

Az AutoWallis a csütörtökön közleményben tájékoztatott arról, hogy a BYD magyarországi partnereként tovább erősíti együttműködését a világ vezető új energiával működő autókat gyártó cégével, és megállapodott a BYD-vel egy debreceni autókereskedelmi pont megnyitásáról. Ismertették, hogy a 400 négyzetméter alapterületű BYD autókereskedelmi és szolgáltató központban a kiállítótér mellett helyet kap egy szerviz is. A lépés megfelel az AutoWallis stratégiai céljának, amely szerint az organikus bővülés és akvizíciók mellett üzletfejlesztés útján is tovább kíván növekedni – emelték ki a közleményben. A kelet-magyarországi terjeszkedésre azt követően került sor, hogy az AutoWallis 2023-ban elsőként nyitotta meg a kínai autómárka fővárosi bemutatótermét, majd idén tavasszal a BYD győri értékesítési pontját. Az AutoWallis a közép-kelet-európai régió meghatározó integrált autókereskedelmi és mobilitási szolgáltatója. Az AutoWallis a közép-kelet-európai régió 17 országában (Albánia, Ausztria, Bosznia-Hercegovina, Bulgária, Csehország, Észak-Macedónia, Görögország, Horvátország, Koszovó, Lengyelország, Magyarország, Moldova, Montenegró, Románia, Szerbia, Szlovákia, Szlovénia) gépjármű- és alkatrész kis- és nagykereskedelemmel, szerviz szolgáltatásokkal, rövid- és hosszú távú gépjármű-kölcsönzéssel van jelen.

Az AutoWallis Nyrt. részvényeivel a Budapesti Értéktőzsde prémium kategóriájában kereskednek, a papír 0,3 százalékos gyengülés mellett 163,5 forinton zárt csütörtökön, az árfolyama az elmúlt egy évben 137,5 forint és 184 forint között mozgott.

Advertisement
Tovább olvasom

Ezeket olvassák