Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Mire képes egy napelemes autó?

A Red Bull Forma-1-es csapatának egykori menedzsere úgy véli, hogy a napelemek hozhatnak fordulatot az elektromos autóknál.

Létrehozva:

|

Egy ausztrál szakértő szerint a napelemes elektromos kocsik jelenthetik a megoldást az elektromos autók hatótáv-problémájára – számol be az ökodrive.hu. Richard Hopkins, az Új-Dél-Walesi Egyetem munkatársa és a Red Bull Forma-1-es csapatának korábbi menedzsere nincs meggyőződve róla, hogy az e-járművek esetében csupán az akkumulátortechnológia fejlesztésére van szükség. Több megközelítés kell, a megoldást pedig végül ezek kombinációja adhatja. A kutató úgy látja, a kulcs az igény lehet. „Nem feltétlenül azért választunk autót, mert tetszik a kinézete, hanem azért, mert megfelel az igényeinknek, a családunk szükségleteinek vagy a távolságnak” – mondta Hopkins. A szakértő szerint a tökéletes kombináció egy olyan jármű lehet, amely hidrogén-üzemanyagcellákat és napelemes akkumulátorokat egyaránt tud használni.

Hopkins ötletét a gyakorlatban is tesztelték: a közelmúltban egy hallgatók által épített elektromos jármű indult útnak, hogy felállítson egy új Guinness-rekordot. A Sunswift 7 feladata az volt, hogy egyetlen töltéssel a lehető leggyorsabban teljesítse az 1000 kilométeres távolságot egy Wensleydale-i kutatóközpontban. A piacon jelenleg egyetlen elektromos kocsi sem érhető el, amely egy töltéssel képes lenne 1000 kilométert megtenni. Igaz, 2021-ben a Toyota második generációs hidrogéncellás modelljének, a Mirainak sikerült a bravúr.

A Sunswift 7 esetében a fókusz nem a sebességen van, nem éppen egy gyors járműről van szó – 12 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 kilométer per órára. A lényeg a hatékonyság: az autó tetején, motorháztetőjén és a csomagtartóján is találhatóak napelemek, a hátsó kerekeknél pedig 38 kilowattórás motorok helyezkednek el. A teljes rendszer hatékonysága 98 százalék, a kocsi pedig csupán 560 kilogrammos, szemben a Tesla Model S 2000 kilogrammjával. A Sunswift 7 a számítások alapján napelemeinek és motorjainak köszönhetően 1300 kilométert tehet meg. Bár megjelenését és teljesítményét nézve messze elmarad egy hagyomány elektromos kocsitól, tökéletes választás lehet a napos Ausztráliában, ahol sokszor óriási távolságokat kell megtenni.

Advertisement

Zöld Közlekedés

Szegeden épül a BYD gyára, 2025-ben indulhat a Dolphin gyártása

A BYD lendületesen bővíti márkakereskedői hálózatát Magyarországon.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

A BYD lendületesen bővíti márkakereskedői hálózatát Magyarországon, Pécsen megnyílt az első, új márkaarculattal rendelkező vidéki kereskedés, és további három értékesítési pont is megkezdte működését a napokban – írja az alternativenergia.hu. Ezzel országszerte már kilenc helyszín áll a vevők rendelkezésére, és az év végéig egy újabb szalon nyitása várható. A gyártó a fenntartható mobilitás szélesebb körű elérhetősége iránti hosszú távú elkötelezettségének részeként erős helyi partnerek bevonásával teljes országos márkakereskedői hálózat kialakításán dolgozik – írták a közleményben. A pécsi kereskedés a Schneider Autóház beruházása, amely a márka legújabb arculati és térkialakítási koncepcióját követi modern technológiai megoldásokkal és elegáns formavilággal. Budapest XI. kerületében, az Etele Plazában, a Schiller Autó Család üzemeltetésében, valamint Kecskeméten és Nyíregyházán, a JP Autó irányítása alatt is működik mostantól értékesítési pont.

A BYD Hungary-nél elmondták, hogy a partner cégek támogatást kapnak az importőrtől az értékesítési pontok kialakításához. A kínai márka, amely 2023-ban jelent meg Magyarországon, az idén az első nyolc hónapban 1180 személyautót és kisteherautót értékesített a magyar újautó-piacon. Részesedése a magyarországi elektromos járművek piacán az idén már megközelíti a 14 százalékot. A magyarországi újautó-piacon az elektromos járművek részesedése az idén már 10 százalék fölé emelkedett. A BYD Auto célja az, hogy ott gyártson, ahol értékesít, ezért több milliárd dolláros beruházással gyárat épít Szegeden, ahol korábbi bejelentés szerint a Dolphin modell gyártásával még 2025-ben megkezdődik a termelés.

Advertisement
Tovább olvasom

Ezeket olvassák