

Zöld Közlekedés
Mutatjuk 2025 legjobban várt elektromos autóit
Egyre bővül az elektromos autók kínálata, új modellekből pedig úgy tűnik, 2025-ben sem lesz hiány: elképesztő technológiai megoldásokat, környezetbarát működést és még nagyobb hatótávolságot ígérnek az idei év újdonságai. Hazánk legnagyobb mobilitási szolgáltatója, az Ayvens most összegyűjtötte, melyik 10 új elektromos autót övezi majd a legnagyobb figyelem 2025-ben.
Audi Q6 e-tron
Az Audi Q6 e-tron elegáns formatervével, fejlett elektromos hajtásláncával és futurisztikus, digitális belső terével újradefiniálja az luxus elektromos SUV-k szegmensét. A modell a fenntartható működést kiemelkedő teljesítménnyel, kompromisszumok nélkül kombinálja: lenyűgöző, akár 635 km-es hatótávolsággal büszkélkedhet, és villámgyorsan feltölt. Az autóba ülve panoráma-kijelzők, ajtóba épített kezelőegység, dinamikus, interaktív fények és még fejtámlába épített hangsugárzók is várják majd a sofőröket.
BMW i4
Az új BMW i4 izgalmas újdonságnak ígérkezik az elektromos szedánok piacán. A modell több mint 480 km-es hatótávolságával még a hosszabb utazásokat is kompromisszumok nélkül élvezhetik a sofőrök. A luxust, a kényelmet a teljesítményt előtérbe helyező i4 azoknak az autósoknak a figyelmét fogja megragadni, akik a prémium kategóriás elektromos vezetési élményt keresik.
Dacia Spring
A Dacia Spring megfizethető és praktikus belépőt jelent az elektromos mobilitás világába. Modern dizájnjával és kivételes vezetési élményével a Spring fenntartható, ugyanakkor stílusos megoldást kínál a mindennapi közlekedésre. A modellt kifejezetten úgy tervezték, hogy megfeleljen a városi autósok igényeinek. Kompakt mérete ellenére a Spring tekintélyes, több mint 240 km-es hatótávolságot kínál egyetlen feltöltéssel. A Dacia ötvözi a kényelmet, a megfizethetőséget és a fenntarthatóságot.
Ford Capri
A Ford Capri egyben az amerikai autógyártó első belépője az elektromos járművek piacára. A modellt ikonikus formatervezés jellemzi, a csúcstechnológia és a fenntarthatóság jegyében. A Capri igen tágas és sokoldalú belső térrel büszkélkedhet, modern infotainment-rendszerrel, számos csatlakoztathatósági lehetőséggel és biztonsági funkcióval, amelyek mind a családok és aktív autóhasználók igényeit szolgálják. Crossover stílusával és fejlett elektromos hajtásláncával a Capri nagyot fog szólni az elektromos autók szegmensében.
Forrás: Ayvens
Hyundai Inster
A Hyundai Inster sokoldalú elektromos crossover, amely a hatékonyság, a teljesítmény és a praktikum egyensúlyát kínálja. Mivel a Hyundai az innovációra és a fenntarthatóságra helyezi a hangsúlyt, az Inster azok számára lesz vonzó választás, akik megbízható és környezettudatos SUV-t keresnek. Az Inster lenyűgöző, több mint 480 km-es hatótávolságot garantál egyetlen feltöltéssel, így tulajdonosai kompromisszumok nélkül fedezhetnek fel új távlatokat.

Forrás: Ayvens
Kia EV3
A Kia EV3 a márka elektromos járműválasztékának sokak által várt tagja, amely a stílus, a teljesítmény és a fejlett elektromos megoldások meggyőző kombinációját kínálja. Az EV3 elegáns és modern dizájnjával az utakon is felkelti a figyelmet, miközben izgalmas vezetési élményt nyújt. A nagy kapacitású akkumulátorral és hatékony elektromos hajtáslánccal felszerelt EV3 lenyűgöző, több mint 480 km-es hatótávolságot ígér egyetlen feltöltéssel, így praktikus választás a napi ingázáshoz és a hosszabb utazásokhoz is.
Polestar 3
A Volvo leányvállalataként a Polestar az elektromos teljesítmény és a fenntarthatóság iránti elkötelezettségéről ismert. A Polestar 3 szintén egy sokak által várt elektromos SUV, amely a skandináv dizájnt, a csúcstechnológiát és a kompromisszumok nélküli teljesítményt testesíti meg. Dupla elektromos motorjával a Polestar 3 több mint 400 kW-os kombinált teljesítményt nyújt, ami azonnali gyorsulást és dinamikus kezelhetőséget tesz lehetővé.
Volvo EX60
A Volvo EX60, azaz a márka negyedik elektromos autója egy tisztán elektromos platformra épülő SUV. Fejlett biztonsági rendszereivel és autonóm vezetési képességeivel páratlan autózási élményt ígér. Mindezt lenyűgöző hatótávolság, kétirányú töltési lehetőség és innovatív funkciók egészítik ki, izgalmas formatervbe csomagolva.
Tesla Model Y
A Tesla Model Y komoly népszerűségre tett szert kivételes hatótávolságával, teljesítményével és innovatív funkcióival. Egyetlen feltöltéssel több mint 480 km-t tehetünk meg az ikonikus modell 2025-ös kiadásával. Az elektromos autók piacának vezetőjeként a Model Y továbbra is komoly mércét állít a konkurenciának az elektromos crossoverek szegmensében.
Volkswagen ID.4
A Passatnál nagyobb Volkswagen ID.4 hihetetlenül tágas és stílusos utazási élményt kínál, akár hosszabb utakra is. Magával ragadó dizájnjával és fejlett technológiáival az ID.4 azok számára lesz tökéletes társ, akik egyszerre keresik kényelmet és a stílusos autózást. Gondosan megtervezett aerodinamikai jellemzőivel és hatékonyságával az ID.4 praktikus, ugyanakkor luxuskategóriás választás, ha elektromos mobilitásról van szó.

Forrás: Ayvens

Zöld Közlekedés
Autóvezetés új dimenzióban: okos-autópálya VR-ben és mobilon is követhető
Intelligens közlekedés: egy magyar fejlesztés a nemzetközi élvonalban.

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)
Így működik a több szempontból világelső budaörsi okos-autópálya. „Minden autóról mindent tudunk” – így foglalta össze a BME és a Magyar Közút által közösen, az Autonóm Rendszerek Nemzeti Laboratórium keretében fejlesztett okosautópálya-szakasz képességeit Szalay Zsolt, az egyetem Gépjárműtechnológia Tanszékének vezetője a projektről tartott sajtótájékoztatón – tájékozatott az alternativenergia.hu. A rendszer hónapok óta működik, a bme.hu-n már beszámoltak róla és most pedig a sajtónak is bemutatták, hogy pontosan mit tud. Az M1-M7 autópálya 800 méternyi budaörsi szakaszának két oldalán 39 különböző szenzor figyeli a járművek mozgását, az így keletkezett adattömegből pedig egy szuperszámítógép valós időben megalkotja az útszakasz teljes virtuális reprezentációját – ezt hívják digitális ikernek. Charaf Hassan, a BME rektora azzal nyitotta meg az eseményt, hogy a fejlesztés is mutatja, a Műegyetem és az ipar nem külön-külön működik, hanem együtt, amellett bizonyítja, hogy Magyarország képes élenjáró technológiák előállítására. „Nem a polcnak, hanem az iparnak csináljuk ezeket, a fenntartóváltásunk egyik mozgatórugója is az, hogy közeledjünk a gazdasági szereplőkhöz” – tette hozzá. „Az útépítés már nemcsak aszfaltozás, hanem olyan okoseszközök beépítése is, amelyek megkönnyítik az üzemeltetést. A fantáziánkat szabadjára engedve láthatjuk, milyen óriási lehetőséget vannak ebben a fejlesztésben” – mondta Nagy Bálint, az Építési és Közlekedési Minisztérium államtitkára.
Szilvai József Attila, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. vezérigazgatója nagy lehetőségnek nevezte, amikor egy infrastruktúra-kezelő csatlakozhat egy ilyen projekthez. „Mint minden mérnök, modellekkel dolgozunk, és most megérkeztünk a modellek mennyországába, ahol a valóság egy az egyben képződik le.” Megemlítette, hogy a „vision zero”, azaz a halálos balesetek számának 0-ra csökkentése eléréséhez még nincsenek meg az eszközeink, az okos-autópálya azonban fontos lépés lehet ebbe az irányba. A vezérigazgató szerint a magyar fejlesztésű rendszer lesz a 2026 májusában Budapesten rendezendő Transport Research Arena k+f konferencia fénypontja. Szalay Zsolt röviden ismertette a tanszék főbb kutatási területeit a kooperatív forgalomirányítástól az autonóm járműirányításon át a precíziós helymeghatározásig, jelezve, hogy a budaörsi rendszer is 20-25 ember 5 éves, több kutatócsoportban végzett munkájának az eredménye.
Megindokolta azt is, miért mondhatjuk, hogy a fejlesztés világelső, noha Kína már több mint 1000 kilométer okosutat épített. Három szempontból is egyedülálló: máshol nincs ilyen szenzorozottság, saját fejlesztésű az adatok értelmezését végző detektor, és az algoritmusok mindössze 70 milliszekundum alatt futnak le, így biztosítva a valós idejűséget. A tanszékvezető videókon is bemutatta, hogyan jelenik meg a digitális iker a számítógép képernyőjén, egy mobiltelefon alkalmazásában vagy akár egy VR-szemüvegen. Ha sikerül finanszírozást szerezni a rendszer bővítésére, létrejöhet egy olyan autópálya, ahol a közlekedők többe láthatnak, mint amit a saját járművük érzékel, sőt a vezetéstámogató eszközökkel nem rendelkező autók is felokosíthatók, biztonságosabbá téve ezzel a közlekedést.
-
Zöld Energia1 hét telt el a létrehozás óta
Geotermikus energia a gáz helyett: új korszak kezdődik az energiarendszerben
-
Zöldinfó1 hét telt el a létrehozás óta
Kommunális hulladék: a rendszer változatlanul működik, bírságolás nincs
-
Zöld Energia1 hét telt el a létrehozás óta
Több mint 120 ezer napelemes pályázat érkezett a lengyel támogatási programra
-
Zöld Energia1 hét telt el a létrehozás óta
Zöld energia a gyakorlatban: a MET Csoport aktívan alakítja a hálózat jövőjét
-
Zöld Közlekedés6 nap telt el a létrehozás óta
Zsolna az elektromos jövő központja – a KIA új modellje már futószalagon