Kapcsolatfelvétel

Zöldinfó

Muzsikál az erdő: az erdő az életet jelenti

Létrehozva:

|

Az erdő az életet jelenti, éppen ezért az újonnan alakuló kormányzati struktúrában is kiemelt helyen szerepel az erdők megőrzése és fenntartható hasznosítása – mondta az Agrárminisztérium erdőkért felelős helyettes államtitkára szombaton Kecskeméten.

Szentpéteri Sándor a Muzsikál az erdő rendezvénysorozat Nyíri erdei állomásán hangsúlyozta: folytatódik az országfásítási program. A munka eredményei már most is egyértelműen látszanak, hiszen az erdőleltár adatai szerint az országban már meghaladja a 25 százalékot az erdei fa- és cserjefajokkal borított területek aránya – tette hozzá. A helyettes államtitkár szerint “nagy felelősséggel tartozunk Földünk jövőjéért, amit úgy kell alakítanunk, hogy tudjuk: emberként a természet szerves része vagyunk”. Ez a gondolat nemcsak az olyan rendezvényekben jelenik meg, mint a Muzsikál az erdő, amikor az erdő a kultúra, a kikapcsolódás helyszíne és inspirálója. Az ember és a természet összhangja motiválja azt a szakmai munkát is, amit az erdészek, a természetvédő, a vadgazdálkodó szakemberek végeznek nap, mint nap – hangsúlyozta Szentpéteri Sándor. Sulyok Ferenc, a Kiskunsági Erdészeti és Faipari (KEFAG) Zrt. vezérigazgatója kiemelte: “az erdők nem maguktól keletkeztek, de mindenkiért vannak”. Mint mondta: az erdészeknek köszönhetően az erdők folyamatosan gyarapodnak, egyre tisztábbak és látogatottságuk is folyamatosan nő.

A kulturális rendezvényeknek köszönhetően pedig az erdő és az emberek egyre szorosabb kapcsolatba kerülnek. Engert Jakabné Kecskemét alpolgármestere emlékeztetett: a Muzsikál az erdő már 19 éve zajlik az ország öt térségében, a hírös város pedig már hét éve a program egyik állomása. A rendezvénysorozat fő célja az erdő és a zene, a művészet erejével a résztvevőket környezettudatos, fenntartható életvitel irányába mozdítani – tette hozzá. Szabó Lajos, a Muzsikál az Erdő Alapítvány elnöke elmondta: a július 2-a és 10-e között az eseménysorozat részeként szervezett Mátrai Művészeti Napokon, majd szeptember 2-án, 3-án és 4-én – az országhatárt átlépve – Brassóban, Sepsiszentgyörgyön és Csíkszeredán folytatódik, majd idén először Kárpátalján Muzsikál majd az erdő. Az éves programot a Körösök völgyében, Gyula és Nagyvárad térségében zárják – sorolta. Szabó Lajos szerint a Kárpát-medence természeti, kulturális és gazdasági értékei az emberi élet alapját jelentik. Ezek megőrzése és átadása a következő nemzedéknek közös felelőssége és feladata, amelyet csak a helyi közösségek, a magyar nemzet és a Kárpát-medencében élő nemzetek összetartásával lehet megtenni – fogalmazott. Az eseménysorozat keretében a Vackor Vár Erdei Iskola területén felavatták Józsa Judit Összetartás című domborművét.

A Muzsikál az erdő programsorozat vasárnap Lakitelek – Tőserdőn kézművesfoglalkozások mellett bábelőadással és gyermekkoncertekkel folytatódik a Holt-Tisza partján. A színpadon fellép Bolba Éva és a JAZZterlánc, a Batyuszínház és Szilágyi Áron dorombművész. Kihirdetik a Muzsikál az erdő 2022-es gyermekrajzpályázatának eredményeit, a legjobb alkotásokból kiállítás is látható. Erdei divatbemutatón mutatkoznak be a Réthy Fashion környezetbarát kreációi. Délután a Budafoki Dohnányi Zenekar ad koncertet Hollerung Gábor vezetésével. A színpadon fellép a Cimbaliband, valamint bemutatkoznak a Kecskeméti Kodály Iskola fiatal tehetséges növendékei is.

Zöldinfó

Bécs kerékpáros rekordot döntött

Létrehozva:

|

Szerző:

Gőzerővel folyik Bécsben a kerékpárutak építése, hiszen nagy az igény rájuk. Idén májusban ugyanis rekordot döntött a kerékpárosok száma a bécsi utakon, a különböző helyszíneken elhelyezett forgalomszámlálók 33 százalékkal több biciklistát észleltek az előző év májusához képest.

Több mint 1,1 millió kerékpárost mértek idén májusban azon a tizenhárom helyszínen, ahol tavaly májusban még csak 867.020 biciklistát regisztráltak az automatikus forgalomszámlálók. Mivel azóta további öt helyszínen is létesítettek forgalomszámlálót, a tizennyolc helyszínen mért együttes forgalmi adatok alapján már 1.465.474 kerékpárosról beszélhetünk idén májusban, az egész évet tekintve pedig már több mint 4 millióról. Úgy látszik tehát, hogy akik a pandémia hatására biciklire pattantak 2020-ban, továbbra is ezt a klímabarát közlekedési formát választják az osztrák fővárosban. Bécs Város pedig igyekszik a megnövekedett igényeknek megfelelően jó minőségű és egyre hosszabb kerékpáros úthálózatot biztosítani a két keréken közlekedőknek. Csak 2022-ben 17 kilométer új vagy felújított kerékpárutat készülnek átadni, és a következő évekre is nagyon komoly tervek vannak a kerékpáros fejlesztések terén – ezekre 2025-ig 100 millió eurót különített el a város.

 

 

 

Kép: MobAG/Peter Provaznik

Tovább olvasom

Zöldinfó

Kockákba tömörített gyümölcsökkel a fenntartható folyadékfogyasztásért

Létrehozva:

|

Szerző:

Az Ausztriából indult Waterdrop vállalat innovatív Microdrink megoldásokat biztosít a fogyasztók számára prémium termékek és fenntartható élmények formájában. Az FMCG szektorban az egyik leggyorsabban fejlődő vállalat 13 országban van jelen Európában és az Egyesült Államokban, és 19 üzlettel rendelkezik világszerte. 

A Microdrinkek gyártása során az alapanyagokat gyengéden kiszárítják, majd apró kockákba tömörítik. Ezzel az eljárással fokozatosan szűrik ki a vizet a gyümölcsökből és növényekből, így megmarad azok természetes íze, valamint a bennük lévő vitaminok is. A waterdrop® üdítőkockák glutén-, laktóz- és cukormentesek, valamint nem tartalmaznak ízfokozókat sem mesterséges anyagokat. A Microdrinkeket egyszerűen 400-600 ml vízben kell feloldani és máris fogyaszthatók. 

Környezettudatos megoldás a víz ízesítésére

Jelenleg évente nagyjából 500 milliárd műanyag palackot gyártanak világszinten, amelynek a felét vízpalackozásra használnak. Ez a mennyiség több mint 8 millió tonna CO2 kibocsátásával jár. A kibocsátás csökkentésére jó megoldás lehet a környezetbarát opciók alkalmazása: a kulacsok használata, a víz otthoni tisztítása ‒ és az ízesítés. Utóbbira remek alternatíva a Microdrink, amelynek gyártása és forgalmazása 98%-kal kevesebb CO2-kibocsátással jár a palackozott italokhoz képest. 

Már Magyarországon is elérhető

A Waterdrop cég kapszulái 13 különböző ízkombinációban elérhetőek olyan fantázianeveken, mint a BOOST (fekete ribizli, bodza, acai), a YOUTH (barack, gyömbér, ginszeng), a GLOW (mangó, kaktuszgyümölcs, articsóka) vagy a ZEN (csillaggyümölcs, fehér tea, citromfű). Emellett az alapkínálatban további hat ízkombináció, a SKY, CLEAN, DEFENCE, LOVE, FOCUS és RELAX található. Az waterdrop® három koffeintartalmú (SHIRO, NERO és ORO), ún. Microenergy kockát is kifejlesztett, amelyekbe természetes koffeintartalmmal rendelkező és elismert élénkítő hatással rendelkező növények kerültek.

A Waterdrop az üdítőkockák mellett kiváló minőségű rozsdamentes acél-, valamint üveg- és fakulacsokat és kiegészítőket készít, melyek használata szintén hozzájárulhat a környezettudatos életszemlélethez. 

Tovább olvasom

Zöldinfó

A környezetvédelemre is figyelni kell a reklámok készítésénél a kommunikációs szakma szereplői szerint

Létrehozva:

|

Szerző:

A magyarországi reklámiparnak a környezetvédelemre és a fenntarthatóságra is figyelnie kell a reklmákok készítésénél, ezt segíti elő a három szakmai szövetség által elindított Green Pledge kezdeményezés, amely a jó gyakorlatok elismerésére szolgál – hangzott el sajtótájékoztatón kedden Budapesten.

A Green Pledge egy környezetvédelmi és fenntarthatósági vállalás a reklámpiaci szereplők részéről. A vállalást az Önszabályozó Reklám Tesület (ÖRT), a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) és a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) hívta életre. A Green Pledge tartalmazza egyebek mellett, hogy a reklámok készítésénél figyelnek az ökológiai lábnyom minimalizálására, például a díszlet és a kellékek anyagainak megválasztásával, valamint a helyszín meghatározásával. Ezen felül a reklám tervezésénél, kivitelezésénél kiemelten figyelnek a természetes környezetre, a reklámban nem mutatnak be a természetes erőforrások indokoltalan pazarlását tartalmazó képi elemet.

A helyszínen kiadott közlemény szerint a szakmai szervezetek csatlakozásra hívják a reklámkészítésben részt vevő cégeket, reklámozókat, az ügynökségeket és a médiát. A csatlakozó vállalatok akkor lesznek jogosultak a Green Pledge használatára, ha a legjobb gyakorlatuk bemutatásával bizonyítják a Green Pledge elveinek megvalósítását, amelyet a három szakmai szervezet képviselőiből álló zsűri bírál el.
Sütő Ágnes, az MMSZ alelnöke elmondta, a kezdeményezéssel olyan dinamikusan alkalmazott minősítést akarnak bevezetni, amely a fogyasztóknak és az üzleti élet szereplőinek is jelzi, hogy az adott cég tevékenyége zöld irányba mutat.

Bándi Gyula, zöld ombudsman, az alapvető jogok biztosa úgy vélte az ilyen jellegű önkéntes vállalások, önszabályozási döntések rendkívül hatékonyak lehetnek és egyúttal jelezte, örül ennek a kezdeményezésnek. A rendezvényen a Green Pledge vállalásait tartalmazó dokumentumot Molnár Kálmán, az ÖRT elnöke, Hinora Ferencz, az MMSZ elnöke és Blaskó Nikolett, a MAKSZ elnöke írta alá.

Tovább olvasom

Ezeket olvassák