Kapcsolatfelvétel

Zöldinfó

MVM: már igényelhetik a kedvezményes többlet-földgázmennyiséget a többgenerációs családi házban élők

Már igényelhetik a kedvezményes többlet-földgázmennyiséget a többgenerációs családi házban élők – közölte az MVM Next Energiakereskedelmi Zrt..

Létrehozva:

|

A közlemény szerint a többgenerációs családi házaknál annyiszor lehet igénybe venni a rezsicsökkentett áron felhasználható 63 645 megajoule (MJ), legalább 1729 köbméter kedvezményes mennyiséget, ahány különálló lakás van az ingatlanban, de legfeljebb 4 lakás után. Hozzátették, a kormány döntése értelmében azok a többgenerációs családi házak, ahol a több külön lakás gázfogyasztását egy mérő méri, többletkedvezményt vehetnek igénybe, ennek feltétele, hogy a jegyző által kiállított hatósági bizonyítványt kell eljuttatni az MVM Next részére. Azt javasolták, hogy a bizonyítványt, illetve az ehhez kapcsolódó – az MVM Next honlapjáról letölthető – nyomtatványt  a csaladikozosseg@mvm.hu e-mail-címre küldjék a minél gyorsabb ügyintézés érdekében. A dokumentumok benyújthatók a társaság ügyfélszolgálati irodáin személyesen időpontfoglalást követően vagy postai úton is. Kiemelték, nem jár visszamenőlegesen a kedvezményes többletmennyiség, azt az MVM Next a hatósági bizonyítvány benyújtását követő hónap elsejétől alkalmazza, időarányosan.

A közlemény szerint a kedvezményes többlet-földgázmennyiséget a tetőtér-beépítéssel vagy emeletráépítéssel létrehozott új lakásnál az új lakáshoz kapcsolódó lakáscélú állami támogatásról szóló támogatói okirat bemutatásával lehet igényelni, amelyet szintén az MVM Next honlapjáról letölthető nyomtatvánnyal együtt kell beküldeni. Arra is rámutattak, amennyiben utólag kiderül, hogy jogosulatlanul vették igénybe a kedvezményes többlet-földgázmennyiséget, azt az MVM Next a versenypiaci árakat tükröző ár másfélszeresével számolja el.

 

Advertisement

 

mti

Advertisement

 

Advertisement

Zöldinfó

A környezetvédelem természetes része a tudatos pénzkezelésnek

Egy magatartáskutatás alapján, aki takarékos, az zöldebben él.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

A pénzügyileg takarékos emberek nagyobb valószínűséggel viselkednek környezettudatosan. Aki viszont imád vásárolni, az hajlamos kevésbé figyelni a környezeti szempontokra – derült ki a Budapesti Corvinus Egyetem friss tanulmányából, amely részleteit olvashatjuk az alternativenergia.hu. A kutatás szerint a pénzügyi tudatosság nemcsak a pénztárcának, hanem a bolygónak is jót tesz: a pénzügyi takarékosság ugyanis közvetlenül hozzájárul a zöld viselkedéshez, és azok, akik odafigyelnek kiadásaikra, hajlamosabbak takarékosan bánni a természeti erőforrásokkal is, legyen szó energiafogyasztásról, hulladéktermelésről vagy a vásárlási szokásaikról. A takarékossági attitűd a legerősebb előrejelzője a környezettudatos magatartásnak, és ez fontosabb, mint az, hogy környezettudatosnak vallja-e magát az illető – áll a Corvinus kutatóinak tanulmányában. Ezzel szemben a vásárlásorientált szemlélet – az, hogy valaki szeret költeni, új termékeket vásárolni – gyengíti a környezetbarát viselkedés iránti hajlandóságot, bár ez a kapcsolat nem erős, mégis statisztikailag kimutatható: minél inkább a fogyasztás áll valaki életében a középpontban, annál kevésbé valószínű, hogy környezettudatos döntéseket hoz.
A tanulmány szerint a környezetvédelmi és környezettudatos magatartást ösztönző üzenetek önmagukban nem elegendőek, mert erősebb a hatásuk a gazdasági növekedésre és fogyasztásra buzdító narratíváknak.

A kutatás egyik legfontosabb következtetése, hogy a környezetvédelem nem feltétlenül igényel külön erőfeszítést, hanem a tudatos pénzügyi magatartás természetes velejárója. Másképp fogalmazva: aki figyel a pénzére, az a bolygóra is jobban figyel, de a környezettudatos viselkedést nem lehet pusztán oktatással vagy információval formálni. A szerzők szerint a kognitív ösztönzőkön túl kell lépni, mert legalább ennyire meghatározóak a szokások (például a takarékosság) és az érzelmi attitűdök (mint például a vásárláshoz való viszony). Példaként említik, hogy a túrázás a természetben élménye a gyermekkorban később a felnőtt életben erősebb környezetvédelmi attitűdök kialakulásához vezethet, mint a közvetlen környezetvédelmi oktatás. A kutatók szerint a cégek is sokat tehetnek azzal, ha a takarékos és fenntartható viselkedést támogatják, akár belső képzésekkel, akár ösztönzőprogramokkal, ilyen lehet az energiahatékonysági tréning, a hulladékmegelőzési ötletpályázat vagy az otthoni környezettudatos viselkedés jutalmazása.

A környezet védelme érdekében a vállalatoknak érdemes mellőzniük a felesleges vásárlást ösztönző üzeneteket, és népszerűsíteniük javítási, újrafelhasználási lehetőségeket és a közös használatú szolgáltatásokat, mint például az autómegosztást vagy a közösségi kerékpározást – áll a kutatásban.

Advertisement
Tovább olvasom

Ezeket olvassák