Zöld Közlekedés
Nagyon hasznos frissítések érkeztek a Google Térképhez
Az új funkciók révén még gyorsabbá és egyszerűbbé válhat az elektromos kocsik töltése.
A frissítéssel a Google elsősorban az elektromos autók tulajdonosainak életét próbálja megkönnyíteni. Az új funkciókkal egyszerűbb lesz az elektromos járművek töltése, és még energiát is spórolhat az ember. Az újításoknak köszönhetően sokkal kényelmesebb lesz az elektromos járművek használata, de a hagyományos autókkal is jobb lesz közlekedni. Az elektromos járművek egyre nagyobb számban jelennek meg az utakon. Ennek oka nemcsak az, hogy sokan felismerik a kibocsátás-csökkentés jelentőségét, hanem az is, hogy egy ilyen modell fenntartási költsége jóval alacsonyabb, mint egy hagyományos járművé. A beruházás emiatt viszonylag gyorsan megtérül.
Az e-járművek használatának ugyanakkor továbbra is megvannak a hátulütői. Az egyik nehézség az, hogy amennyiben az ember nem tájékozódik előre, kellemetlen folyamattá válhat a specifikus töltőállomások megtalálása. Ezt a problémát orvosolhatja a Google újítása – számol be az InsideEVs.
A keresőóriás azzal könnyítené meg a tulajdonosok életét, hogy a Google Térképet frissítve lehetővé tette a gyorstöltő-állomások keresését. Korábban gyakran előfordult, hogy a sofőrnek ugyan gyorstöltésre lett volna szüksége, az alkalmazás mégis egy lassabb állomáshoz terelte az embert. A frissítésnek hála immár kiválasztható, hogy a térkép csak olyan állomásokat mutasson meg, amelyek legalább 50 kilowattosak. Az új funkció eléréséhez egyszerűen be kell írni a keresőmezőbe, hogy elektromos töltő vagy elektromos töltőállomás, a keresést követően pedig megjelenik a korábban nem látott opció. A szűrésnél ugyanis már kiválasztható a gyorsöltő lehetőség. A funkció Androidra és iOS-re is elérhető itthon, a hozzáféréshez természetesen frissíteni kell az alkalmazást, ha ez nem történt meg automatikusan. A Google töltő teljesítményének kiválasztása mellett a csatlakozó típusát is szűrhetjük.
A frissítés részeként kiadott másik újítással lehetővé vált a felhasználók számára, hogy az útvonaltervezést az adott járműhöz igazítsák, legyen szó belső égésű motoros vagy elektromos járműről. Utóbbi esetén a rendszer nemcsak azt veszi figyelembe, hogy miként juthat el az ember a leghatékonyabban és leggyorsabban az úti célhoz, hanem azt is, hogy útközben esetleg kell-e töltenie. A Google szerint ez minden olyan országban elérhető, ahol van kiépített töltőhálózat.
Zöld Közlekedés
85%-os kibocsátáscsökkentést ígér a BDN új H2-dízel fejlesztése
Magyar együttműködésben indul hidrogénmotor fejlesztés.
Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet az Ön rendszere! Ingyenes kalkulálás itt (x)
Japán–Magyar technológiai együttműködés a hidrogénhajtás fejlesztésében: a BDN Automotive, az iLabo Corporation és a Magyar Hidrogéntechnológia Szövetség partnerségi megállapodást írt alá – írja az alternativenergia.hu. A most aláírt megállapodás nemcsak egy technológiai partnerség kezdete, hanem egy közös jövőkép megvalósításának első lépése is, amelyben a japán precizitás, a magyar mérnöki tudás és a fenntartható mobilitás iránti elkötelezettség találkozik – hangsúlyozták az aláíró felek. Ünnepélyes keretek között együttműködési megállapodást írt alá a japán iLabo Corporation, a BDN Automotive Kft. (BDN) és a Magyar Hidrogéntechnológiai Szövetség (MHTSZ), amely a hidrogén belső égésű motorok (H2 ICE) fejlesztését és kísérleti alkalmazását célozza.
Az aláírás egyben a BDN legújabb hidrogén-dízel, kettős üzemű fejlesztésének hivatalos nyitóeseménye volt, amely a dízelmotorok utólagos átalakításával akár 85%-os CO2-kibocsátás-csökkentést tesz lehetővé a meglévő járműflotta cseréje nélkül. Az eseményt Hikariko Ono, Magyarországi Japán Nagykövet és Lepsényi István, az MHTSZ elnöke nyitották meg, akik hangsúlyozták, hogy a kezdeményezés nemcsak fontos mérföldkő a hidrogénalapú közlekedés hazai és nemzetközi elterjedésében, hanem jól példázza, hogy a hidrogén a nemzetközi innováció és gazdasági együttműködés új motorja is.
Az MHTSZ koordinációs szerepet vállal a kommunikációban, a szabályozói párbeszédben és az ökoszisztéma-építésben, ezzel elősegítve a technológia társadalmi elfogadását és a hidrogén, mint energiahordozó integrációját a gazdaságba. Lepsényi István beszédében kiemelte, hogy ezek az együttműködések és sikerek bizonyítják, hogy mennyire fontosok azok a hazai vállalatok fejlesztéseit támogató programok és rendezvények, amelyeket évről évre megrendez a Szövetség. Hozzátette, újabb hazai vállalatok előtt nyithat teret a Hydrogen Open Budapest esemény januárban, amelyre 14 országból több száz nemzetközi szakember és vállalatvezető érkezik, hogy a hidrogéntechnológia lehetőségeit, az előttünk álló szabályozási feladatokat, fejlesztési irányokat és támogatási lehetőségeket egyeztesse nemzetközi szinten.
-
Zöldinfó23 óra telt el a létrehozás ótaTartós túlkínálat alakulhat ki, miközben a kereslet növekedése lassul
-
Zöldinfó2 nap telt el a létrehozás ótaNagy átalakulások előtt áll az energiaszektor
-
Zöld Közlekedés1 hét telt el a létrehozás ótaMinden harmadik autós dízelt választana, az elektromos járművek iránt továbbra is csekély az érdeklődés
-
Zöldinfó1 hét telt el a létrehozás ótaA természetes erőforrások állapota közvetlenül befolyásolja a világgazdaság több mint felét
-
Zöldinfó3 nap telt el a létrehozás ótaTartós növekedési pályán a magyar kőolaj- és földgázkitermelés
