Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Napelemes tetőcsomagtartó: Plusz 32 km hatótáv minden nap!

Az elektromos járművek számára kidolgozott termék akár napi 32 kilométerrel is növelheti a hatótávolságot.

Létrehozva:

|

A DartSolar amerikai startup szerint az elektromos járművekhez készült új napelemes tetőcsomagtartó-kiegészítője naponta akár 32 kilométer plusz hatótávolságot is biztosíthat – számol be a PV Magazine. A Los Angeles-i székhelyű cég a közelmúltban mutatta be új termékét. Az elektromos járművek esetében továbbra is sokaknak gondot okoz a hatótáv, különösen az olyan területeken, ahol nem megfelelő a töltési infrastruktúra, nem ritka, hogy valaki éppen emiatt tántorodjon el a vásárlástól. A DartSolar csomagtartója a plusz energiával segít csökkenteni a problémát.

Vezetés közben, összehajtogatott állapotban a termék 360 W napenergia-kapacitást biztosít, kihajtva a rendszer 1 kW-os tömbben 1000 W-ra bővíthető. A modulok mindössze 15 másodperc alatt kihajtogathatóak. A DartSolar szerint tetőcsomagtartóját különböző elektromos modellekkel tesztelték, a panelek egy hátsó tápegységhez csatlakoznak, amely a napenergia termelését 120 V-os váltakozó árammá alakítja a jármű számára.

A vállalat szerint az állványt könnyű, egyedi napelemekkel tervezték. A rendszer támogatja a tulajdonosok átalakításait is, a gyártó nyílt tervrajzot, javítási utasításokat és 3D-s nyomtatóval készíthető alkatrészeket kínál a javításokhoz. A tetőcsomagtartó akár 50 kilogrammnyi tömeg szállítására is átalakítható, ilyenkor úgy működik, mint egy hagyományos jármű tetőcsomagtartója.

Advertisement

A készülék ára jelenleg 2950 dollár (mintegy 1,15 millió forint). A DartSolar szerint a 10 éves élettartam mellett a termék várható megtérülési ideje két év, a befektetés pedig ötszörös megtérüléssel jár. A 2024-ben alakult cég tetőcsomagtartójának kifejlesztése mögött háromévnyi kutatás állt. A vállalat jelenleg a tandem napelemes technológiát vizsgálja, hogy a jövőbeli modellekben tovább növelje a termelést. A DartSolar jelenleg egy 3000 wattos napelemes tetőcsomagtartót tervez, amely képes napi 48-64 mérföldnyi töltést biztosítani.

Advertisement

Zöld Közlekedés

A Toyota új modelloffenzívára készül: 2026-ban nyolc új hibrid és elektromos autó érkezik

A Toyota mintegy 14 ezer autót adott el az idén október végéig a magyarországi újautó-piacon.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

Az év végéig eladásai elérhetik a 17 ezret is, ezzel várhatóan megtartja első helyét a márkák között. A jövő évben elektromos és hibrid modellek sorával támogatja meg az új energiával hajtott járművek térnyerését az európai utakon – írja az alternativenergia.hu. A Toyota Central Europe tájékoztatása szerint a magyarországi új személyautók és kishaszongépjárművek kategóriájában a világelső autómárka január és október között 13 933 új autót értékesített, a Magyarországon is mintegy 75 százalékban részben vagy teljesen elektrifikált autókat értékesítő japán autómárka piaci részesedése így 11,1 százalékos. A teljes magyarországi személyautó- és kishaszongépjármű-piacon az idén október végéig 125 819 új autó talált gazdára. Az importőr cég közlése szerint a személyautók szegmensében a márka 11 590 új autó eladásával, 10,9 százalékos piaci részesedést ért el, míg a kishaszonjárművek között 2333 új autó értékesítésével, 12,2 százalékos részesedéssel áll jelenleg a második helyen.

A flottapiacon a Toyota a második 9250 darabbal, ez 0,49 százalékos csökkenés az előző évhez képest, részesedése 10,2 százalék. Magyarországon az idén folytatódott a hajtásmix átalakulása: a személygépkocsik és kishaszonjárművek értékesítésében a benzin meghajtású autók aránya 30-ról 24 százalékra esett, a dízel üzemanyagot használóké 12 százalék maradt – ismertette a cég. Közben a mild hibrid járművek (MHEV) aránya 31-ről 36 százalékra nőtt, a hibrid elektromosaké (HEV) 15 százalék maradt, a plug-in hibridek (PHEV) 5 százaléka szintén nem változott, míg a teljesen elektromos járműveké (BEV) 7-ről 8 százalékra emelkedett. Adataik szerint Magyarországon ma már több mint 82 ezer elektrifikált jármű fut az utakon.

Az importőr emlékeztetett arra: piacvezető pozíciójának megtartása mellett célkitűzése volt, hogy növeli a BEV- és PHEV-értékesítést. Az idén ezt elsősorban modellfrissítések szolgálták, de a 2026-os évben a modellpaletta drasztikusan megújul, nyolc új Toyota modell érkezik, öntöltő hibridek és elektromos modellek. Magyarországon a teljes személyautó-piacon a tisztán elektromos járművek aránya eltérő a különböző szegmensekben, a D-SUV-ok kategóriájában a legmagasabb, októberig már elérte a BEV-arány a 21 százalékot, a közép- és felsőközép-kategóriában 12 százalék, a B-SUV-ok eladásainál például 8 százalék. Új modelljeivel a Toyota elsősorban ezekben a szegmensekben erősíti a termékpalettát.

Advertisement

A Toyota Central Europe – Hungary Kft. régiós importőr cég, az idén november közepéig 141 ezer Toyota és 17,1 ezer Lexus eladásában működött közre, ezzel a Toyota európai eladásaiból 13,5 százalékkal, a Lexus eladásaiból 22 százalékkal vette ki a részét. Éves árbevétele 2024-ben a nyilvános cégadatok szerint meghaladta a 207 milliárd forintot. A Toyota japán autógyártó szeptember végével mintegy 7,13 millió jármű értékesítésével vezette a világszintű eladásokat, csoportszinten pedig – a Toyota, a Lexus, a Daihatsu és a Hino márkákat is beleértve – 8,4 millió darabot meghaladó értékesítéssel globálisan az első számú autógyártó volt.

Advertisement
Tovább olvasom

Ezeket olvassák