Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Steiner Attila: több mint tizennégyezer pedelec megvásárlásához nyújtott támogatást a kormány

A közlekedésben használt megújuló energiaforrások részarányát illetően Magyarország már most a régióban a legjobban, az uniós átlag felett teljesít.

Létrehozva:

|

Ezt a teljesítményt tovább növelhetik a Klíma- és Természetvédelmi Akcióterv intézkedései, amelyek ösztönzik az elektromobilitás elterjedését és hozzájárulnak a 2050-re kitűzött klímasemlegességi célok eléréséhez. A kormány az elektromos rásegítésű kerékpárok vásárlását támogató programban összesen több mint tizennégyezer e-bike beszerzéséhez járult hozzá – jelentette be Steiner Attila energetikáért felelős államtitkár a Technológiai és Ipari Minisztérium pénteki közleménye szerint.

Az államtitkár emlékeztetett, hogy a kormány az ország szén-dioxid csökkentési céljainak elérése érdekében támogatja a közlekedési szektor klímabarátabbá válását és az elektromos járművek terjedését. Ennek köszönhetően a hazai zöld rendszámos autók száma 2020 májusában elérte a 20 ezret, mára pedig már az 56 ezret is meghaladta, és ezek több mint fele tisztán elektromos. A városokban időnként tapasztalható magas légszennyezettségre megoldást jelenthet a kerékpárok terjedése, mivel segítségükkel csökkenteni lehet a közlekedésből származó káros anyag mennyiségét. Ezért a kormány a régióban az elsők között hirdetett meg elektromos rásegítésű kerékpárok vásárlását támogató programot, melynek első szakaszában közel 6900 e-bike beszerzéséhez járult hozzá. A pályázat második szakasza a pályázati forrás kimerülése miatt lezárult, így április óta a rendelkezésre álló idő kevesebb mint fele alatt összesen 7208 elektromos rásegítésű (3697 pedálszenzoros és 3511 nyomatékszenzoros) kerékpár vásárlásához nyújtott támogatást a program, a legtöbben Budapestről, Pest, illetve Hajdú-Bihar megyéből igényeltek támogatást.

A pályázat keretében a pedelecek bruttó vételárának felét, de hajtási rendszertől függően legfeljebb 100 ezer, illetve 180 ezer forint támogatási igényt nyújthattak be a magyarországi lakóhellyel és magyar adóazonosító jellel rendelkezők, fejenként legfeljebb egy pedelec kerékpárra. A sikeres beadáshoz nem volt szükség munkáltatói igazolásra, így például kismamák, nyugdíjasok és egyetemisták is igényelhettek támogatást és térhetnek át egy környezetkímélőbb és egészségesebb közlekedési módra.

Advertisement

 

mti

Advertisement

Zöld Közlekedés

Feszültség az EU és Kína között az elektromos autók támogatása miatt

Folytatódnak az Európai Unióval az egyeztetések a kínai elektromos autók ármegállapodásáról.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

Miközben folytatódik a párbeszéd Kína és az Európai Unió (EU) között a kereskedelmi védintézkedésekről, az EU és egyes kínai vállalatok külön tárgyalásai kockára tehetik a kölcsönös bizalmat, és lassíthatják az általános előrehaladást – írja az alternativenergia.hu. Ho Ja-tung, a minisztérium szóvivője pekingi sajtótájékoztatóján elmondta, hogy a felek a hét elején kereskedelmi védintézkedésekről szóló megbeszéléseket folytattak, és a konzultációk a jövő héten is folytatódnak. “Kína üdvözli az EU döntését, hogy újraindítja a minimálár-megállapodásra vonatkozó konzultációkat, és értékeli, hogy az EU visszatért a párbeszéden alapuló konfliktuskezelés útjára” – fogalmazott.

A szóvivő szerint a kínai gépipari és elektronikai import-export kamarát több kínai vállalat hatalmazta fel egy olyan javaslat előterjesztésére, amely egységes iparági álláspontot képvisel – emelte ki, hozzátéve, hogy a felek ezen az alapon több fordulóban folytattak konzultációkat, és előrelépést értek el. “Kína reméli, hogy az EU betartja a kétoldalú vezetői szinten elért fontos konszenzust, szigorúan követi a megkülönböztetésmentesség elvét, és a korábbi munkára alapozva mielőbb párbeszéd útján rendezi a súrlódásokat”- közölte. Hozzátette: ez elősegítené mindkét fél iparágainak fejlődését egy nyitott és stabil piaci környezetben.

Az Európai Unió 2024 októberében akár 45,3 százalékos vámokat hagyott jóvá azokra a kínai elektromos autókra, amelyek esetében a brüsszeli vizsgálat szerint tisztességtelen állami támogatások befolyásolhatják a piaci verseny alakulását. Peking szerint gyártói versenyképesebbek, és a vámok helyett minimáláras megoldást javasolt.

Advertisement
Tovább olvasom

Ezeket olvassák