Kapcsolatfelvétel

Zöld Energia

Teljesen napenergiával működik Indiában Diu városa

Létrehozva:

|

A Gudzsarát szövetségi államban található településnek 22 000 lakosa van és a központi kormány irányítása alá tartozik.

Narendra Modi indiai miniszterelnök az elmúlt években támogatta a napenergiás beruházásokat és mindez hatással volt Diu fejlődésére is. A városban számos napelemet szereltek fel és mostanra 100 százalékban napenergia segítségével működik. Ezáltal követendő példa lehet az indiai metropoliszok számára. Diuban eddig összesen 13 megawatt kapacitású napelemeket szereltek fel, a háztetőkön lévő napelemek kapacitása 3 megawatt, míg a földön elhelyezett moduloké 10 megawatt. A város átlagosan 7 megawattot használ fel. A beruházásoknak köszönhetően az egyes lakosok havi áramszámlája kereken 12 százalékkal csökkent. Mindez azzal is összefügg, hogy a megtermelt áram jelentős részét helyben felhasználják. A napenergiás fejlesztések ellenére megmaradt Gudzsarát hagyományos hálózaton keresztüli áramellátása is. Erre azért volt szükség, mert hiányoznak a helyi energiatárolók és biztosítani akarták a megfelelő áramellátást akkor is, ha a napenergiás rendszerek valamilyen okból kiesnének. Az indiai központi kormány életre hívta az Okosvárosok Misszió nevű kezdeményezést, amely a tervek alapján gondoskodhat majd arról, hogy összesen 100 város fenntarthatóbb és intelligensebb legyen. Az átállást pénzzel és műszaki szakértelemmel segítenék.

forrás: alternativenergia.hu

Advertisement
Hozzászólás küldése

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés

Hozzászólás

Zöld Energia

Megoldhatják a napelemes járdák a városi mobilitás és ellátás zöldítését?

Olyan modellt alkottak, amelyben ötvözik a napenergiát, a városi mezőgazdaságot és a 15 perces város koncepcióját.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

A várostervezés során a napenergia, a városi mezőgazdaság és a 15 perces város koncepciója – ahol jószerivel bármely pont elérhető negyed óra alatt – gyakran különálló, de párhuzamos szempontnak tekinthető, ezekkel környezeti, társadalmi és gazdasági szempontból egyaránt növelhető a fenntarthatóság. A montreali Concordia Egyetem legfrissebb vizsgálata alapján ezeket összekapcsolva lehet a leghatékonyabban zöldíteni egy városon – írja az alternativenergia.hu.

Az új tanulmányban a zöld városi logisztika gerince a napenergia, amelyet a járdába beépített fotovoltaikus panelek révén hasznosul, és elektromos járművekkel működő szállítási hálózatokat lát el. A tetőket, kis telkeket és más hagyományos napenergia-helyszíneket inkább közösségi kertekké és növénytermesztési területekké alakítják.

Napelemes járdák gyártásával egyre több cég foglalkozik, közéjük tartozik a magyar Platio. A vállalat fotovoltaikus térburkolatainak különlegessége az energiatermelés mellett az, hogy elkészítésükhöz újrahasznosított műanyagot használnak fel.

Advertisement

A 15 perces városmodellben az élelmiszerboltok, a termelői piacok és a közösségi kertek egyenletesen oszlanak el, így a lakosok többsége egy kilométeren belül elérhet friss, egészséges élelmiszereket.  „Meg akarjuk vizsgálni, hogyan integrálhatjuk az energiát, a mobilitást, a földhasználatot és a társadalmi funkciókat, hogy a lakosok mindennapi szükségleteit közelebb hozzuk hozzájuk, így csökkentve a fosszilis tüzelőanyagot fogyasztó utazások számát” – nyilatkozta Caroline Hachem-Vermette, a csapat tagja.

A kutatók az ontariói Londonban található West 5 intelligens közösséget használták esettanulmányként annak értékelésére, hogy a tér, a kibocsátás, a gazdaságosság, a földhasználat és a napenergia-teljesítmény miként hatnak egymásra. A vizsgálatban főként a járdákba beépített napelemek hatására összpontosítottak, ezek 600-szor 600 milliméteresek és 15 százalékos hatékonysággal 100 watt energiát képesek termelni.

Advertisement

Az érintett környéken az éves napsugárzás átlagosan 3,69 kWh/m²/nap, ami 286 napsütéses napnak felel meg, így mindössze 98 m²-nyi napelemes járda elegendő energiát termel az egész városi mobilitási rendszer ellátásához, és 98 százalékkal csökkenti az emissziót.

További előny, hogy a tetőfelület 13,8, a homlokzatok 10 és a parkolók 15 százalékának zöldségtermesztésre való felhasználásával a városrész részben önállóvá képes válni. A gyakorlatban a modell szinte úgy működik, mint egy elosztott agrofotovoltaikus rendszer, amelyben a napelemek nem csupán épületekhez kapcsolódó erőforrások, hanem az energia, a mobilitás, a földhasználat és az élelmezésbiztonság összekötő elemei.

Advertisement
Tovább olvasom

Zöldtrend a Facebookon

Címkék

Ezeket olvassák