

Zöld Közlekedés
Új, kifejezetten elektromos modelleknek szánt platformot fejleszthet a Toyota
Komoly változások jönnek a Toyotánál: új elnököt neveznek ki, és átírják az elektromos autók stratégiáját.
Sajtóértesülések szerint csak elektromos járművek számára kialakított platformon dolgozik a Toyota Motor Corporation – számol be az InsideEVs. A vállalat célja, hogy ezzel növelje e-modelljei versenyképességét, valamint csökkentse a gyártási költségeket.
Az Aszahi Sinbun országos japán napilap arról számolt be, hogy a döntés része a Toyota e-kocsi tömeggyártási tervének. A cég az elektromos járművek iránti fogyasztói kereslet gyors növekedésére számít a benzinár meredek emelkedése miatt. Az Aszahi Sinbun szerint a Toyota új stratégiájának célja, hogy az elektromos járművek piacának vezetőjével, a Teslával közvetlen versenyhelyzetbe kerüljön a márka.
Amennyiben az értesülések pontosak – a lap nem hivatkozott forrásra –, az komoly változást jelenthet a Toyota elektromos stratégiájában. A cégnél a közelmúltban egyébként más átalakításokat is bejelentettek: Tojoda Akio elnököt az eddigi üzemeltetési vezérigazgató és a Lexus feje, Szató Kodzsi fogja váltani 2023. április 1-én. Ezt követően Tojoda, a vállalatalapító unokája marad az igazgatótanács elnöki posztjában. A cég nem árult el további részleteket a változásokról.
Amikor a Toyota kifejlesztette a bZ4X elektromos városi terepjárót, úgy döntött, hogy egy meglévő architektúrát használ ahelyett, hogy egy saját elektromos platformot készítene. A cég eredetileg ezt az e-TNGA platformot akarta felhasználni a későbbi modellekhez is, most azonban úgy tűnik, módosult a terv. Ez az architektúra gyakorlatilag megfelel a benzines és hibrid modellekhez használt TNGA-val, vagyis elektromos szempontból sok felesleges elemet tartalmaz. A Tesla kizárólagosan e-kocsiknak szánt architektúrájához képest ez megnövekedett gyártási költségeket eredményez.
Az Aszahi Sinbun szerint az új platform tökéletesen megfelel majd az elektromos autók tömeggyártásának. Az architektúrán alapuló első modellek 2027-ben vagy 2028-ban jelenhetnek meg, a Toyota addig viszont felgyorsítja elektromos autói gyártását és fejlesztését. Amennyiben az Aszahi Sinbun értesülései valódiak, a Tesla nagyon komoly vetélytársat kaphat.

Zöld Közlekedés
Az Év Magyar Autója 2025 díjat a Cupra Terramara nyerte
Az Év Magyar Autója 2025 díjat a Cupra Terramar, a Közönségdíjat a Suzuki Vitara nyerte – közölte az Autós Nagykoalíció (ANK) hétfőn az MTI-vel.

Spóroljon a villanyszámláján! Kérje ingyenes napelem kalkulációnkat itt! (x)
Az Autós Nagykoalíció (ANK), a Zöldjárműipar.hu és a Járműipar.hu által szervezett versenyre 26 márka 63 autójára érkezett jelölés. A Magyar Év Autója 2025 díjakért 42 modell indult, a Humda Green által támogatott Év Zöldautója 2025 díjakért pedig 19 modell küzdött.
A Magyar Év Autója megmérettetésén a zsűri hét kategóriában hirdetett győztest. A kedvező árú autók kategóriát (8 millió forint alatti kezdőárral) a Dacia Duster nyerte, a Skoda Superb Combi a családi autók között győzött, az Audi A5 Limousine a flotta autók között, a Hyundai Tucson (kis- és közepes méret) és a Mazda CX-80 (nagy SUV-ok) a szabadidő-autók között, a Volkswagen Touareg R a prémium autók mezőnyében lett első, míg a Volkswagen Transporter a kishaszonjárművek között győzedelmeskedett. A verseny történetében először alakult ki pontegyenlőség az élen, így a zsűri döntése alapján a sportautó kategóriában két autó kapott elismerést, a BMW M5 és a Volkswagen Golf GTI. Az Év Meglepetése 2025 különdíjat kapott az Alfa Romeo Junior – ismertették.
Az Év Zöldautója 2025 versenyre három kategóriában nevezték az importőrök és az autógyártók a plug-in hibrid és teljesen elektromos autóikat. A legjobb hibrid ezúttal a Skoda Kodiaq phev modell lett. A legtöbb jelölt a legjobb elektromos autók kategóriában indult, ahol az Audi A6 e-tron vitte el a pálmát. A kedvező árú (15 millió forint alatti kategória) elektromos autók között a Kia EV3 győzött.
Az Év Magyar Autója 2025 versenyre az idén három hazai autógyártóból kettő nevezett. A díj történetében harmadjára vihette el az Audi Hungaria a fődíjat, ezúttal a győri gyártású Cupra Terramar győzött. A közlemény szerint a Közönségdíj 2025 elismerésre mind a 63 nevezett autó esélyes volt. A nyertes a Suzuki Vitara lett a Suzuki Swift és a Ford Explorer előtt. A februárban és márciusban lezajlott online szavazáson több mint ötezren vettek részt. A Suzuki korábban már háromszor elhódította ezt a díjat, legutóbb az S-Cross nyert.
A zsűri ezúttal is kiosztotta az Év Autós PR-szakembere díjat, amelyet az idén az RN Hungary Kft. – a Renault, Dacia és Alpine márkák magyarországi importőre – kommunikációs és PR-igazgatója, Horváth Bence kapott. A tájékoztatás szerint a díjátadó ünnepséget a GreenTech 2025 konferencia keretében a ZalaZone-ban tartják május 23-án. A díjazottak teljes listája a www.evmagyarautoja.hu honlapon tekinthető meg, ahol az egyes autókra leadott pontszámok is nyilvánosak – tájékoztatott az ANK.
-
Zöldinfó1 nap telt el a létrehozás óta
Híd épülhet a Balaton fölé, kezdődik az építkezés!
-
Zöld Energia5 nap telt el a létrehozás óta
Betáplálási lehetőség nyílik meg a napelemes háztartásoknak!
-
Zöld Energia1 hét telt el a létrehozás óta
Nem erre számítottak a napelemek vizsgálatakor a kutatók!
-
Zöldinfó3 nap telt el a létrehozás óta
Olcsó napelemek, amelyeket a kerítésre is telepíthetünk!
-
Zöld Energia1 hét telt el a létrehozás óta
Egyszerű megoldással nagyot javítottak a napelemek hatékonyságán