Zöld Közlekedés
Új, kifejezetten elektromos modelleknek szánt platformot fejleszthet a Toyota
Komoly változások jönnek a Toyotánál: új elnököt neveznek ki, és átírják az elektromos autók stratégiáját.
Sajtóértesülések szerint csak elektromos járművek számára kialakított platformon dolgozik a Toyota Motor Corporation – számol be az InsideEVs. A vállalat célja, hogy ezzel növelje e-modelljei versenyképességét, valamint csökkentse a gyártási költségeket.
Az Aszahi Sinbun országos japán napilap arról számolt be, hogy a döntés része a Toyota e-kocsi tömeggyártási tervének. A cég az elektromos járművek iránti fogyasztói kereslet gyors növekedésére számít a benzinár meredek emelkedése miatt. Az Aszahi Sinbun szerint a Toyota új stratégiájának célja, hogy az elektromos járművek piacának vezetőjével, a Teslával közvetlen versenyhelyzetbe kerüljön a márka.
Amennyiben az értesülések pontosak – a lap nem hivatkozott forrásra –, az komoly változást jelenthet a Toyota elektromos stratégiájában. A cégnél a közelmúltban egyébként más átalakításokat is bejelentettek: Tojoda Akio elnököt az eddigi üzemeltetési vezérigazgató és a Lexus feje, Szató Kodzsi fogja váltani 2023. április 1-én. Ezt követően Tojoda, a vállalatalapító unokája marad az igazgatótanács elnöki posztjában. A cég nem árult el további részleteket a változásokról.
Amikor a Toyota kifejlesztette a bZ4X elektromos városi terepjárót, úgy döntött, hogy egy meglévő architektúrát használ ahelyett, hogy egy saját elektromos platformot készítene. A cég eredetileg ezt az e-TNGA platformot akarta felhasználni a későbbi modellekhez is, most azonban úgy tűnik, módosult a terv. Ez az architektúra gyakorlatilag megfelel a benzines és hibrid modellekhez használt TNGA-val, vagyis elektromos szempontból sok felesleges elemet tartalmaz. A Tesla kizárólagosan e-kocsiknak szánt architektúrájához képest ez megnövekedett gyártási költségeket eredményez.
Az Aszahi Sinbun szerint az új platform tökéletesen megfelel majd az elektromos autók tömeggyártásának. Az architektúrán alapuló első modellek 2027-ben vagy 2028-ban jelenhetnek meg, a Toyota addig viszont felgyorsítja elektromos autói gyártását és fejlesztését. Amennyiben az Aszahi Sinbun értesülései valódiak, a Tesla nagyon komoly vetélytársat kaphat.
Zöld Közlekedés
Tesla vezet, de jönnek a kínai márkák is a hazai használtautó-piacra
Az elektromos márkák egy-két év múlva jelennek meg nagyobb tömegben a használtautó-piacon.
Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet az Ön rendszere! Ingyenes kalkulálás itt (x)
A magyarországi használtautó-piacon a 2026-2027-es időszakban, a flottaautók kifutásával, második hullámként jelenhet meg nagyobb tömegben a használt elektromos autók kínálata – erre számít az egyik legjelentősebb piaci szereplő, az országos kereskedelmi hálózattal rendelkező Das WeltAuto. Az alternativenergia.hu kifejti: az elektromos autók aránya a teljes használtpiacon még mindig elenyésző, a szegmens azonban látványosan élénkül. A használtautó-piac stabilan növekszik, miközben új korszak kezdődik: az elektromos és kínai márkák megjelenése átrajzolja a jövő kínálatát – hívja fel a figyelmet Tóth Péter, a Das WeltAuto értékesítési igazgatója. A közleményben idézik a Datahouse statisztikáját, amely szerint a Tesla továbbra is a legjelentősebb elektromos márka a magyarországi használtautó-piacon, 2655 tranzakcióval és 0,38 százalékos részesedéssel. A kínai újhullámos márkák (MG, BYD, Omoda, DFSK, Jaecoo, Lynk & Co, Aiways, NIO stb.) összesen 1155 jármű eladásával még csak 0,17 százalékos szeletet fednek le a piacból, de megjelenésük már jól látható. A kínai márkák mezőnyét az MG közel 800 autóval vezeti, ugyanakkor a BYD gyorsan növeli ismertségét – teszik hozzá.
A közleményben emlékeztetnek arra, hogy a teljes magyarországi használtautó-piac 2025 első kilenc hónapjában lendületben maradt: közel 700 ezer tulajdonosváltás történt január és szeptember között, 2,8 százalékkal haladva meg az előző év azonos időszakának adatát. Szeptemberben ismét 80 ezer fölé emelkedett a havi tulajdonosváltás. A magyar használtautó-piacot változatlanul három márka – az Opel, a Volkswagen és a Suzuki – uralja. A piacszegmensre bontott szerkezet stabil: a kompakt (C-szegmens) és kisautó (B-szegmens) továbbra is a legnépszerűbb, eközben az SUV-láz a használt járművek esetében jóval visszafogottabb, mint az új autóknál. A tranzakciók közel ötöde (19,2 százalék) Budapesten zajlik, a főváros és agglomerációja az országos forgalom több mint harmadát (35,8 százalék) adja. Tóth Péter közölte, a Das WeltAuto hálózatában azt tapasztalják, hogy az ellenőrzött előéletű autók gyorsabban találnak gazdára, még a bizonytalanabb piaci környezetben is. A vásárlók ma sokkal tudatosabbak: a bizalom és az átlátható szerviztörténet felértékelődött – mutatott rá.
A Das WeltAuto a Volkswagen konszern márkáit forgalmazó Porsche Hungaria használtautó-üzletága. A 30 márkakereskedésből álló országos értékesítői hálózatban a vevők állapotfelmérésen átesett, gondosan szervizelt autók közül választhatnak, a legjobb minőségű járművek esetében a cég garanciát is vállal.
-
Zöldinfó6 nap telt el a létrehozás ótaÉletveszély és milliós károk: barnamedvék uralják a közép-erdélyi térséget
-
Zöldinfó3 nap telt el a létrehozás ótaÍgy verik át az MVM ügyfeleit hamis számlákkal és fenyegető levelekkel
-
Zöldinfó6 nap telt el a létrehozás ótaAranysakálok jelzik a környezet mikotoxinszennyezését a dél-magyarországi térségben
-
Zöld Energia2 nap telt el a létrehozás ótaMagyarország világelső lett a napelemes áramtermelés arányában
-
Zöldinfó3 nap telt el a létrehozás ótaEgyszerű ügyintézéssel kínál korszerű klímát az MVM
