Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Új, kifejezetten elektromos modelleknek szánt platformot fejleszthet a Toyota

Komoly változások jönnek a Toyotánál: új elnököt neveznek ki, és átírják az elektromos autók stratégiáját.

Létrehozva:

|

Sajtóértesülések szerint csak elektromos járművek számára kialakított platformon dolgozik a Toyota Motor Corporation – számol be az InsideEVs. A vállalat célja, hogy ezzel növelje e-modelljei versenyképességét, valamint csökkentse a gyártási költségeket.

Az Aszahi Sinbun országos japán napilap arról számolt be, hogy a döntés része a Toyota e-kocsi tömeggyártási tervének. A cég az elektromos járművek iránti fogyasztói kereslet gyors növekedésére számít a benzinár meredek emelkedése miatt. Az Aszahi Sinbun szerint a Toyota új stratégiájának célja, hogy az elektromos járművek piacának vezetőjével, a Teslával közvetlen versenyhelyzetbe kerüljön a márka.

Amennyiben az értesülések pontosak – a lap nem hivatkozott forrásra –, az komoly változást jelenthet a Toyota elektromos stratégiájában. A cégnél a közelmúltban egyébként más átalakításokat is bejelentettek: Tojoda Akio elnököt az eddigi üzemeltetési vezérigazgató és a Lexus feje, Szató Kodzsi fogja váltani 2023. április 1-én. Ezt követően Tojoda, a vállalatalapító unokája marad az igazgatótanács elnöki posztjában. A cég nem árult el további részleteket a változásokról.

Advertisement

Amikor a Toyota kifejlesztette a bZ4X elektromos városi terepjárót, úgy döntött, hogy egy meglévő architektúrát használ ahelyett, hogy egy saját elektromos platformot készítene. A cég eredetileg ezt az e-TNGA platformot akarta felhasználni a későbbi modellekhez is, most azonban úgy tűnik, módosult a terv. Ez az architektúra gyakorlatilag megfelel a benzines és hibrid modellekhez használt TNGA-val, vagyis elektromos szempontból sok felesleges elemet tartalmaz. A Tesla kizárólagosan e-kocsiknak szánt architektúrájához képest ez megnövekedett gyártási költségeket eredményez.

Az Aszahi Sinbun szerint az új platform tökéletesen megfelel majd az elektromos autók tömeggyártásának. Az architektúrán alapuló első modellek 2027-ben vagy 2028-ban jelenhetnek meg, a Toyota addig viszont felgyorsítja elektromos autói gyártását és fejlesztését. Amennyiben az Aszahi Sinbun értesülései valódiak, a Tesla nagyon komoly vetélytársat kaphat.

Advertisement

Zöld Közlekedés

A Chery a leggyorsabban növekvő kínai autóexportőr

A kínai Chery autógyártó új, nemzetközi növekedési szakaszba lépett.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet az Ön rendszere! Ingyenes kalkulálás itt (x)

A Chery Group az idén január és október között 2 288 929 járművet adott el, ami 13 százalékos éves növekedés; a vállalat globális felhasználói bázisa már meghaladja a 18 milliót, köztük több mint 5,56 millió külföldi vevővel, ezzel a Chery egy új minőségű, nemzetközi növekedési szakaszba lépett – ismerteti a vállalat közleményében, amelyet magyarországi importőr partnere, a Grand Automotive Central Europe Kft. juttatott el az MTI-hez. Októberben a Chery Group 281 161 járművet adott el, ami 3,3 százalékos éves növekedés – írja az alternativenergia.hu. Az új energiával hajtott járművek (NEV) értékesítése 110 346 darabra emelkedett, ez 54,7 százalékos növekedés az előző év azonos időszakához képest. A külföldi szállítások elérték a 126 434 járművet, ami 13 százalékos éves növekedés – immár hat egymást követő hónapban haladta meg az export a 100 000 darabot. Az összesített export jelenleg 1 062 862 járműnél tart, amivel a Chery kínai autógyártóként a leggyorsabban érte el egy naptári éven belül az egymillió exportált járművet – írták.

A közleményben kiemelik, hogy a vállalat áttörést ért el az új energiahajtású üzletág méretében és növekedési ütemében, sikeresen alakítva ki egy népszerű, piacképes modellportfóliót. A folyamatos technológiai innovációnak tulajdonítják, hogy a Chery Group január és október között 697 891 NEV-et értékesített, ami 73,1 százalékos éves növekedés. Ezzel megerősítette pozícióját a legjobb öt autógyártó között a NEV-ek értékesítési volumene alapján – mutattak rá. A Chery dinamikusan halad előre Európában globális stratégiájának megvalósításában. A vállalat felgyorsította európai terjeszkedését: az év első tíz hónapjában 171 147 járművet értékesített az EU és az Egyesült Királyság piacain, ami 2,4-szeres növekedés az előző évhez képest. Emlékeztettek: a Chery az első kínai márka, amely helyi gyártást valósított meg Európában, már működik Spanyolországban, Olaszországban és az Egyesült Királyságban, most pedig Franciaországban és Németországban terjeszkedik.

A Chery autómárka piacra lépését Magyarországon az idén áprilisban jelentette be a Grand Automotive vállalat, amellyel a vezérképviseleti feladatokról kötött megállapodást a kínai Chery Automobile. Az értékesítés az év második felében megkezdődött, október végéig eddig több mint 750 autót adtak el Magyarországon. A Chery márkával már rövid távon a top 10 eladott márka közé kívánnak bekerülni Magyarországon, középtávon pedig ennél is ambiciózusabb terveik vannak – közölték az MTI kérdésére. Jelenleg 14 értékesítési pontot érhetők el a kínai márka modelljei. A Grand Automotive tájékoztatása szerint december közepéig további 5 márkakereskedés nyílik, és a jövő év során folytatják a hálózat bővítését. Jelenleg a márka kínálatában három hibrid és két benzin meghajtású modell szerepel, a paletta novemberben egy újabb tölthető hibriddel egészül ki. A tájékoztatás szerint a Chery egyelőre nem hoz Magyarországra tisztán elektromos autót, hanem vagy hagyományos belső égésű motorra szerelt, vagy az úgynevezett új energiahajtású (tölthető hibrid, öntöltő hibrid) modelleket. Az eddigi eladásokban a NEV modellek értékesítési aránya meghaladta az 50 százalékot.

Advertisement
Tovább olvasom

Ezeket olvassák