Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Új, kifejezetten elektromos modelleknek szánt platformot fejleszthet a Toyota

Komoly változások jönnek a Toyotánál: új elnököt neveznek ki, és átírják az elektromos autók stratégiáját.

Létrehozva:

|

Sajtóértesülések szerint csak elektromos járművek számára kialakított platformon dolgozik a Toyota Motor Corporation – számol be az InsideEVs. A vállalat célja, hogy ezzel növelje e-modelljei versenyképességét, valamint csökkentse a gyártási költségeket.

Az Aszahi Sinbun országos japán napilap arról számolt be, hogy a döntés része a Toyota e-kocsi tömeggyártási tervének. A cég az elektromos járművek iránti fogyasztói kereslet gyors növekedésére számít a benzinár meredek emelkedése miatt. Az Aszahi Sinbun szerint a Toyota új stratégiájának célja, hogy az elektromos járművek piacának vezetőjével, a Teslával közvetlen versenyhelyzetbe kerüljön a márka.

Amennyiben az értesülések pontosak – a lap nem hivatkozott forrásra –, az komoly változást jelenthet a Toyota elektromos stratégiájában. A cégnél a közelmúltban egyébként más átalakításokat is bejelentettek: Tojoda Akio elnököt az eddigi üzemeltetési vezérigazgató és a Lexus feje, Szató Kodzsi fogja váltani 2023. április 1-én. Ezt követően Tojoda, a vállalatalapító unokája marad az igazgatótanács elnöki posztjában. A cég nem árult el további részleteket a változásokról.

Advertisement

Amikor a Toyota kifejlesztette a bZ4X elektromos városi terepjárót, úgy döntött, hogy egy meglévő architektúrát használ ahelyett, hogy egy saját elektromos platformot készítene. A cég eredetileg ezt az e-TNGA platformot akarta felhasználni a későbbi modellekhez is, most azonban úgy tűnik, módosult a terv. Ez az architektúra gyakorlatilag megfelel a benzines és hibrid modellekhez használt TNGA-val, vagyis elektromos szempontból sok felesleges elemet tartalmaz. A Tesla kizárólagosan e-kocsiknak szánt architektúrájához képest ez megnövekedett gyártási költségeket eredményez.

Az Aszahi Sinbun szerint az új platform tökéletesen megfelel majd az elektromos autók tömeggyártásának. Az architektúrán alapuló első modellek 2027-ben vagy 2028-ban jelenhetnek meg, a Toyota addig viszont felgyorsítja elektromos autói gyártását és fejlesztését. Amennyiben az Aszahi Sinbun értesülései valódiak, a Tesla nagyon komoly vetélytársat kaphat.

Advertisement

Zöld Közlekedés

Közös kutatóközpont az akkumulátoripar fenntartható jövőjéért

Koreai-magyar akkumulátoripari kutatóközpont jön létre Magyarországon.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

A Magyar Akkumulátor Szövetség vezetésével koreai-magyar akkumulátoripari kutatóközpont jön létre Magyarországon a 2022-ben elindított Economic Innovation Partnership Program (EIPP) részeként a dél-koreai Korea Development Institute (KDI) és a magyar Nemzetgazdaság Minisztériummal közreműködésben; a kompetenciaközpont 2026-ban startolhat – közölte az akkumulátor szövetség az MTI-vel. Az alternativenergia.hu közleményében ismertette, hogy a 2022-2025 évre szóló EIPP részeként indult el a korai-magyar együttműködés az elektromobilitás, a logisztika és az akkumulátoripar területén. Az együttműködésben magyar oldalon több minisztérium – a Nemzetgazdasági Minisztérium, az Energiaügyi Minisztérium, a Kulturális és Innovációs Minisztérium – valamint kiemelt intézmények – a Neumann Nonprofit Közhasznú Kft., a Magyar Akkumulátor Szövetség, a HUMDA, a Magyar Közút, a Közlekedéstudományi Intézet, az Innovatív Képzésfejlesztési Központ, továbbá a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem – vesznek részt.

A program első évében a résztvevők átfogó elemzést végeztek az EU és Magyarország akkumulátor-életciklus kezelési gyakorlatáról, felépítették a magyar és koreai partnerekből álló szakmai hálózatot. A második évben a központ működési modellje, a Battery Passport-kompatibilis adatarchitektúra és az RRR (reuse-repurpose-recycle) folyamatok fejlesztése került a középpontba, a harmadik év célja a kormányzási és pénzügyi modell véglegesítése volt. A program záró szakaszában előkészítették a koreai-magyar akkumulátoripari központ létrehozásához szükséges terveket – írták a közleményben. A tájékoztatás szerint az együttműködést formálisan záró 2025. november 5-i konferencián központi téma volt a Korea-Hungary Battery Cooperation Research Center (KHBCC) megvalósítási és működési terve. A központ platformot teremt tudásmegosztásra, kutatás-fejlesztésre és iparági együttműködésre Magyarország és Dél-Korea között.

A közleményben hangsúlyozták, a KHBCC a jövőben fontos szerepet játszhat abban, hogy a vállalatok megfeleljenek az Európai Unió akkumulátorokra vonatkozó szabályozási előírásoknak, különösen az adatátviteli és életciklus-követési rendszerek fejlesztésében, valamint az újrahasznosítási és újrafelhasználási folyamatok támogatásában. Az érintetett felek megerősítették elkötelezettségüket a központ 2026-os elindítása mellett, amely hozzájárul a magyar akkumulátor-ökoszisztéma nemzetközi versenyképességének erősítéséhez. Az akkumulátor szövetség közleményében rámutatott arra, hogy az EIPP keretében zajló közös munka hosszú távon hozzájárul a magyar-koreai tudásmegosztás, ipari innováció és fenntartható fejlődés megerősítéséhez az akkumulátoriparban, valamint a KHBCC 2026-os elindításának szakmai megalapozásához. A Magyar Akkumulátor Szövetség 2021. július 1-jén, az Innovációs és Technológiai Minisztérium támogatásával alakult. A szervezet több mint 100 vállalatot fog össze, köztük magyar és nemzetközi gyártókat, energiatermelőket, kivitelezőket és rendszerüzemeltető cégeket. Céljuk, hogy elősegítsék az iparági szereplők és a kormányzati szervek közötti együttműködést, képviseljék a tagok érdekeit, biztosítva ezzel a szektor versenyképességét mind hazai, mind nemzetközi szinten.

Advertisement
Tovább olvasom

Ezeket olvassák