Zöld Közlekedés
Új, kifejezetten elektromos modelleknek szánt platformot fejleszthet a Toyota
Komoly változások jönnek a Toyotánál: új elnököt neveznek ki, és átírják az elektromos autók stratégiáját.
Sajtóértesülések szerint csak elektromos járművek számára kialakított platformon dolgozik a Toyota Motor Corporation – számol be az InsideEVs. A vállalat célja, hogy ezzel növelje e-modelljei versenyképességét, valamint csökkentse a gyártási költségeket.
Az Aszahi Sinbun országos japán napilap arról számolt be, hogy a döntés része a Toyota e-kocsi tömeggyártási tervének. A cég az elektromos járművek iránti fogyasztói kereslet gyors növekedésére számít a benzinár meredek emelkedése miatt. Az Aszahi Sinbun szerint a Toyota új stratégiájának célja, hogy az elektromos járművek piacának vezetőjével, a Teslával közvetlen versenyhelyzetbe kerüljön a márka.
Amennyiben az értesülések pontosak – a lap nem hivatkozott forrásra –, az komoly változást jelenthet a Toyota elektromos stratégiájában. A cégnél a közelmúltban egyébként más átalakításokat is bejelentettek: Tojoda Akio elnököt az eddigi üzemeltetési vezérigazgató és a Lexus feje, Szató Kodzsi fogja váltani 2023. április 1-én. Ezt követően Tojoda, a vállalatalapító unokája marad az igazgatótanács elnöki posztjában. A cég nem árult el további részleteket a változásokról.
Amikor a Toyota kifejlesztette a bZ4X elektromos városi terepjárót, úgy döntött, hogy egy meglévő architektúrát használ ahelyett, hogy egy saját elektromos platformot készítene. A cég eredetileg ezt az e-TNGA platformot akarta felhasználni a későbbi modellekhez is, most azonban úgy tűnik, módosult a terv. Ez az architektúra gyakorlatilag megfelel a benzines és hibrid modellekhez használt TNGA-val, vagyis elektromos szempontból sok felesleges elemet tartalmaz. A Tesla kizárólagosan e-kocsiknak szánt architektúrájához képest ez megnövekedett gyártási költségeket eredményez.
Az Aszahi Sinbun szerint az új platform tökéletesen megfelel majd az elektromos autók tömeggyártásának. Az architektúrán alapuló első modellek 2027-ben vagy 2028-ban jelenhetnek meg, a Toyota addig viszont felgyorsítja elektromos autói gyártását és fejlesztését. Amennyiben az Aszahi Sinbun értesülései valódiak, a Tesla nagyon komoly vetélytársat kaphat.
Zöld Közlekedés
Plug&Charge: az E.ON egyszerűsíti az elektromos autók töltését Magyarországon
Fejleszti hálózatát az E.ON elektromos töltőállomás üzemeltető cége.
Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)
Az E.ON töltőállomás-üzemeltető vállalata, az E.ON Drive Infrastructure Hungary (EDRI) új funkcióval bővíti az állomásokat elektromos töltőhálózatán, az automatikus Plug&Charge töltésindítással egyszerűsödik az elektromos járművek töltési folyamata – írja az alternativenergia.hu. Az EDRI az MTI-hez eljuttatott közleményében hangsúlyozza: Magyarországon az elsők között teszi elérhetővé ezt a funkciót országos lefedettséggel. Hozzáfűzték: az új funkció bevezetése a cég hosszú távú stratégiának egyik mérföldköve, mivel ambiciózus hálózatbővítési terveinek fő szempontja, hogy az országos lefedettség, a megbízható működés és a töltés kényelmi funkciói egyszerre fejlődjenek. A Plug&Charge funkció lényege, hogy – applikációs, QR-kódos indítás vagy bankkártyás fizetés nélkül – a töltőkábel csatlakozását követően automatikusan indítja el a töltést. Az elszámolás és a fizetés szintén automatikusan történik a háttérben, számla és céges számla ugyanúgy igényelhető, mint az alkalmazással történő töltésnél. A funkció használatához a felhasználónak járművét előzetesen regisztrálnia kell egy e-mobilitási szolgáltatónál. A Plug&Charge funkciót jelenleg több autógyártó támogatja, a kompatibilis járművek köre folyamatosan bővül – ismertették.
Az újítás a töltőállomás-üzemeltető vállalat teljes hazai egyenáramú hálózatán elérhető, több mint száz helyszínen, 50 és 300 kilowatt (kW) közötti töltési teljesítménnyel. Az E.ON Drive Infrastructure Hungary hálózatában már több mint 430 nyilvános töltőpont érhető el Magyarországon, köztük 102 ultragyors töltőpont 150 és 400 kW közötti teljesítménnyel. Az E.ON Grouphoz tartozó E.ON Drive Infrastructure (EDRI) vezető európai töltőállomás-üzemeltető, az általa fejlesztett, kiépített és üzemeltetett nyilvános töltőhálózat bármilyen típusú elektromos jármű számára használható. A vállalat több mint 8300 nyilvános töltőpontot üzemeltet 11 európai országban: Svédországban, Dániában, Németországban, Norvégiában, Lengyelországban, az Egyesült Királyságban, Csehországban, Olaszországban, Romániában, Hollandiában és Magyarországon. A nyilvánosan elérhető cégadatok szerint az E.ON Drive Infrastructure Hungary Kft.-nek 2024-ben 360,88 millió forint volt az árbevétele, és 665,700 millió forint veszteséggel zárt.
-
Zöld Energia6 óra telt el a létrehozás ótaHárom óra ingyen áram naponta – új energiaprogram indul
-
Zöldinfó3 nap telt el a létrehozás ótaTartós túlkínálat alakulhat ki, miközben a kereslet növekedése lassul
-
Zöldinfó4 nap telt el a létrehozás ótaNagy átalakulások előtt áll az energiaszektor
-
Zöldinfó5 nap telt el a létrehozás ótaTartós növekedési pályán a magyar kőolaj- és földgázkitermelés
-
Zöldinfó1 hét telt el a létrehozás ótaA természet nem tőlünk független, a magyar nemzeti parkok új korszakba lépnek
