Zöld Közlekedés
Új Scania biogáz motorok: Zöldebbé válás 5 százalék üzemanyag-megtakarítással
A 420 lóerős és a 460 lóerős teljesítménnyel, valamint az 1800 kilométeres hatótávval még a legmaximalistább távolsági fuvarozók is profitálhatnak a Scania fenntartható biogáz-kínálatából.
A Scania első ízben a tavalyi IAA haszonjármű-kiállításon tett utalást az új biogáz hajtásra és miután az új motorok bemutatkoztak, nem maradt el a meglepetés sem, miszerint kétharmaduk a Super-hajtáslánccal is párosítható. A jól összeállított és harmonizáló trió – az új biogázmotorok, valamint a dízeltestvér G25-ös sebességváltói és tengelyei – olyan jól működnek együtt, hogy a hosszú távú utakon lehetővé teszik az igazolt 5 százalékos üzemanyag-megtakarítást.
„Amikor összepárosítottuk ezeket a komponenseket, hamar világossá vált, hogy sikerrel jártunk” – jegyezte meg Ola Henriksson, a Scania Trucks megújuló üzemanyagokért felelős senior termékmenedzsere. „Csakúgy, mint a Super motor, úgy a biogáz erőforrások is profitálnak a G25-ös váltó megnövelt áttételi tartományából. A Scania Opticruise váltóval és az új tengelyekkel a biogáz motorok a működési idő nagy részében a lehető legoptimálisabb tartományban üzemeltethetők. Ez 5 százalékos üzemanyag-megtakarítást jelent ennél a hajtásrendszernél.
A helyben előállított biometán üzemanyagok, valamint a gázüzemű teherautók iránti igény (bio-LNG, vagy bio-CNG) folyamatosan növekszik. Több vállalat és fuvarmegrendelő elkötelezett a szállításaik karboncsökkentése terén. A biometán alapú megoldások már egyre jobban hozzáférhetővé válnak a gyorsan fejlődő töltőhálózatnak köszönhetően. Keréktől-kerékig alapuló számítások szerint legalább 90 százalékos szén-dioxid kibocsátás csökkentés érhető el ezzel a technológiával.
“A biometán üzemanyagok minden bizonnyal megoldást jelentenek azoknak az ügyfeleknek, akik késlekedés nélkül szeretnének elindulni a szén-dioxid csökkentés útján” – jegyezte meg Henriksson. “Biogáz motorjaink az iparágak és alkalmazások rendkívül széles körét le tudják fedni. Egy 40 tonnás össztömegű nyerges vontató – félpótkocsi kombinációval akár 1800 kilométeres hatótávolság is elérhető, ha az általunk kínált legnagyobb bio-LNG tartályokkal rendelik meg. Amennyiben ehhez hozzáadjuk a 460 lóerőt és a 2300 Nm-t az OC13-as motorunkhoz kínált egyenlethez, abban az esetben tökéletes eszközt kapunk az európai fuvarozási feladatokra.”
A biogáz töltőállomás hálózat Európa-szerte fejlődik, köszönhetően a megnövekedett keresletnek, valamint az üzemanyagipar jelentősebb szereplőinek. A karbon lábnyom csökkentése már nem olyan lépés, amit csak a „zöld” cégek tesznek meg, hogy elnyerjék a nagyközönség elismerését, mindez minden komoly szállítmányozó számára létszükséglet és éppen ezért minden rendelkezésre álló eszközt be kell vetni a cél elérése érdekében.
Az új biogázmotorok a Scania által több éve kínált, méltán híres 13 literes gázmotoron alapulnak. Motorteljesítményük növelésével és jövendőbeli jogi követelményekre való felkészítésükkel a Scania demonstrálja azon szándékát, hogy még nagyobb piaci részesedésre tegyen szert a szén-dioxid mentesítéssel kapcsolatos küldetésben.
“Meg vagyok győződve arról, hogy a CO2-kibocsátás csökkentése, a vezethetőség és a most kínált hatótávolság miatt egyre több vásárló fogja felismerni, milyen nagyszerű megoldás ez” – mondja Henriksson. „Annyi nyilvánvaló előnye van, és gyakorlatilag nincs hátránya. A vezető pedig jelentősen alacsonyabb zajszintet élvezhet.”
Forrás: Scania Hungária Kft.
Zöld Közlekedés
Feszültség az EU és Kína között az elektromos autók támogatása miatt
Folytatódnak az Európai Unióval az egyeztetések a kínai elektromos autók ármegállapodásáról.
Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)
Miközben folytatódik a párbeszéd Kína és az Európai Unió (EU) között a kereskedelmi védintézkedésekről, az EU és egyes kínai vállalatok külön tárgyalásai kockára tehetik a kölcsönös bizalmat, és lassíthatják az általános előrehaladást – írja az alternativenergia.hu. Ho Ja-tung, a minisztérium szóvivője pekingi sajtótájékoztatóján elmondta, hogy a felek a hét elején kereskedelmi védintézkedésekről szóló megbeszéléseket folytattak, és a konzultációk a jövő héten is folytatódnak. “Kína üdvözli az EU döntését, hogy újraindítja a minimálár-megállapodásra vonatkozó konzultációkat, és értékeli, hogy az EU visszatért a párbeszéden alapuló konfliktuskezelés útjára” – fogalmazott.
A szóvivő szerint a kínai gépipari és elektronikai import-export kamarát több kínai vállalat hatalmazta fel egy olyan javaslat előterjesztésére, amely egységes iparági álláspontot képvisel – emelte ki, hozzátéve, hogy a felek ezen az alapon több fordulóban folytattak konzultációkat, és előrelépést értek el. “Kína reméli, hogy az EU betartja a kétoldalú vezetői szinten elért fontos konszenzust, szigorúan követi a megkülönböztetésmentesség elvét, és a korábbi munkára alapozva mielőbb párbeszéd útján rendezi a súrlódásokat”- közölte. Hozzátette: ez elősegítené mindkét fél iparágainak fejlődését egy nyitott és stabil piaci környezetben.
Az Európai Unió 2024 októberében akár 45,3 százalékos vámokat hagyott jóvá azokra a kínai elektromos autókra, amelyek esetében a brüsszeli vizsgálat szerint tisztességtelen állami támogatások befolyásolhatják a piaci verseny alakulását. Peking szerint gyártói versenyképesebbek, és a vámok helyett minimáláras megoldást javasolt.
-
Zöldinfó4 nap telt el a létrehozás ótaIngyenes hőszigetelés és bónuszrendszer: új lendületben a hazai épületfelújítás
-
Zöld Energia1 hét telt el a létrehozás ótaA napenergia mellé tárolók kellenek: új irányt jelöltek ki
-
Zöld Energia4 nap telt el a létrehozás ótaEnergiatárolás: ki pályázhat a 2,5 milliós állami támogatásra?
-
Zöld Közlekedés1 hét telt el a létrehozás ótaTöltőkábelek elektromos autókhoz: biztonság, gyorsaság és megbízhatóság
-
Zöldinfó3 nap telt el a létrehozás ótaVízre hangolt jövő: Debrecen átfogó fejlesztésekkel válaszol a klímaváltozás kihívásaira
