Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Valami ilyesmi lenne a modern Velorex

Létrehozva:

|

Várható volt, hogy valamilyen formában csak visszatér a régi bőregér, ami most természetesen elektromos hajtást kapott.

Sokan emlékeznek még biztos a klasszikus Velorexre, a barna, denevérbőrszerű boritású fémvázas autóra, ami a mozgáskorlátozottak közlekedését szolgálta a hetvenes években. A neve ellenére is, hiszen az a velocipéd (kerékpár) és a rex (király) szavak összevonásából született. A kocsiban egy kétütemű 250 köbcentis motorkerékpár-motor dolgozott.

Most egy svéd dizájner-mérnök fejlesztette ki egy nagyon hasonló, de mára inkább túracipőre hasonlító autót, amelyet PodRide-nak keresztelt el. Jellemzése szerint egy olyan motoros kerékpárról van szó leginkább, amely bármilyen időjárási körülmények közt használható. Még arra is figyelt, hogy egy kerékpárt is lehessen vele szállítani.

A PodRide-ot egy 250 wattos elektromotor hajtja, amely egy elektromos kerékpárból származik, amivel a jármű maximális sebessége 25 km/h. A tömege 70 kilogramm, és a hatótávja meglehetősen elfogadható, 60 km. A bringázás egészségmegőrző hatását is megadja a PodRide azzal együtt, hogy mégiscsak burokban utazunk.

A teljes cikk itt olvasható.

Advertisement

Zöld Közlekedés

Akkumulátorcsere-szolgáltatásra építi piaci stratégiáját az elektromos autókat gyártó kínai NIO

A kínai NIO elektromosautó-gyártó vállalat az akkumulátorok lízingelésével és a töltőállomásokon azok azonnali cseréjével tervezi növelni piaci részesedését Európában.

Létrehozva:

|

Szerző:

A cég társalapítója és egyben jelenlegi elnöke Csin Li-hung (Quin Lihong) a Reuters hírügynökségnek adott telefoninterjúban elmondta, hogy 2025-ig cége mintegy ezer akkumulátorcsere-állomást kíván létesíteni Kínán kívül, többségében Európában. A NIO akkumulátorcsere-szolgáltatásával a járművezetők néhány perc alatt új, teljesen feltöltött akkumulátorral indulhatnak útnak a csereállomásról, ami gyorsabb megoldás bármely jelenleg rendelkezésre álló töltési technológiánál. Az elektromos járművek egyik legdrágább összetevője az akkumulátor egység. A NIO piaci stratégiája az akkumulátornak a jármű tulajdonjogától való leválasztására helyezi a hangsúlyt az elektromobilitás induló költségeinek a csökkentése érdekében. A járművek tulajdonosa az akkumulátorokat lízingeli és “töltőállomásokon” cseréli. A megoldás “hátránya” ugyanakkor, hogy az akkumulátor költségeit és használatának a kockázatait a járműgyártó cégekre hárítja. Ez az egyik oka annak, amiért a legtöbb autógyártó más utat keres az akkumulátorok költségeinek csökkentésére és a töltési hatékonyságuk növelésére. Kínában a NIO egy vállalatot hozott létre partnerekkel, köztük a CATL akkumulátorgyártó óriáscéggel, hogy megvásárolja az akkumulátorokat lízingelésre, majd előfizetési díjakat szedjen a NIO járművek tulajdonosaitól. Csin a Reuters hírügynökségnek a telefoninterjúban elmondta, hogy a NIO egy európai vagyonkezelő céggel is partnerségre kíván lépni egy akkumulátor-lízingcég létrehozásához. A cég már az idén megkezdi az akkumulátorok lízingelését. A NIO Norvégiában már végzett kísérleteket az akkumulátorok lízingelésével és cseréjével az ES8-as elektromos meghajtású SUV-modelljével. A NIO 800 SUV-modellt értékesített Norvégiában és két akkumulátorcsere-állomással rendelkezik. A NIO  energiagazdálkodásért felelős alelnökének elmondása szerint Norvégiában minden vásárló, Kínában pedig a vásárlók fele az akkumulátorlízing-megoldást választotta. A NIO ebben a hónapban Magyarországon nyitotta meg első tengerentúli üzemét akkumulátorcsere-állomások gyártására, amelyeket méretük miatt költséges lenne Kínából szállítani.

 

mti

 

Tovább olvasom

Zöldtrend a Facebookon

Címkék

Ezeket olvassák