Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Van még pályázati forrás elektromos rásegítésű kerékpárok vásárlásához

Van még pályázati forrás elektromos rásegítésű kerékpárok vásárlásához: 140 millió forint támogatás jut pedelec és 109 millió forint e-cargo kerékpár vásárlásához a keretösszegekből – közölte a HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt..

Létrehozva:

|

A támogatást nyújtó szervezet ismertette, hogy a Pedelec-2022 pályázat 1 milliárd forintos keretéből 140 millió forint még rendelkezésre áll. A támogatás a biciklik bruttó vételárának fele, hajtási rendszertől függően legfeljebb 100 ezer, illetve 180 ezer forint lehet. Pályázni 2023. április 14-ig, illetve a forrás kimerüléséig lehet. Eddig 3011 nyomatékszenzoros és 3193 pedálszenzoros pedelec vásárlására érkezett pályázat. Közülük 5774 felelt meg, ezeket 800 millió forint támogatásra adták be.     A teherszállításra alkalmas (e-cargo) kerékpárok pályázatának 400 millió forintos keretéből 109 millió forintra lehet még jelentkezni. Egyéni vállalkozók 1 darabot, gazdasági társaságok, civil szervezetek, egyesületek, egyházi szervezetek, önkormányzatok 5 darabot szerezhetnek be az utófinanszírozott támogatással, kerékpáronként legfeljebb 500 ezer forint támogatással.

Eddig 127 pályázó 221 kerékpár vásárlásához kapott segítséget, 271 millió forintot.     A HUMDA Zrt. honlapján elérhető felhívások szerint a Pedelec-2022 pályázat a Klíma- és Természetvédelmi Akciótervhez kapcsolódik. A támogatott kerékpárok a gépjárművek alternatívái lehetnek, szerephez jutnak abban, hogy csökkenjen a fosszilis energiahordozók felhasználása, a települések légszennyezettsége.

Zöld Közlekedés

Akkumulátorcsere-szolgáltatásra építi piaci stratégiáját az elektromos autókat gyártó kínai NIO

A kínai NIO elektromosautó-gyártó vállalat az akkumulátorok lízingelésével és a töltőállomásokon azok azonnali cseréjével tervezi növelni piaci részesedését Európában.

Létrehozva:

|

Szerző:

A cég társalapítója és egyben jelenlegi elnöke Csin Li-hung (Quin Lihong) a Reuters hírügynökségnek adott telefoninterjúban elmondta, hogy 2025-ig cége mintegy ezer akkumulátorcsere-állomást kíván létesíteni Kínán kívül, többségében Európában. A NIO akkumulátorcsere-szolgáltatásával a járművezetők néhány perc alatt új, teljesen feltöltött akkumulátorral indulhatnak útnak a csereállomásról, ami gyorsabb megoldás bármely jelenleg rendelkezésre álló töltési technológiánál. Az elektromos járművek egyik legdrágább összetevője az akkumulátor egység. A NIO piaci stratégiája az akkumulátornak a jármű tulajdonjogától való leválasztására helyezi a hangsúlyt az elektromobilitás induló költségeinek a csökkentése érdekében. A járművek tulajdonosa az akkumulátorokat lízingeli és “töltőállomásokon” cseréli. A megoldás “hátránya” ugyanakkor, hogy az akkumulátor költségeit és használatának a kockázatait a járműgyártó cégekre hárítja. Ez az egyik oka annak, amiért a legtöbb autógyártó más utat keres az akkumulátorok költségeinek csökkentésére és a töltési hatékonyságuk növelésére. Kínában a NIO egy vállalatot hozott létre partnerekkel, köztük a CATL akkumulátorgyártó óriáscéggel, hogy megvásárolja az akkumulátorokat lízingelésre, majd előfizetési díjakat szedjen a NIO járművek tulajdonosaitól. Csin a Reuters hírügynökségnek a telefoninterjúban elmondta, hogy a NIO egy európai vagyonkezelő céggel is partnerségre kíván lépni egy akkumulátor-lízingcég létrehozásához. A cég már az idén megkezdi az akkumulátorok lízingelését. A NIO Norvégiában már végzett kísérleteket az akkumulátorok lízingelésével és cseréjével az ES8-as elektromos meghajtású SUV-modelljével. A NIO 800 SUV-modellt értékesített Norvégiában és két akkumulátorcsere-állomással rendelkezik. A NIO  energiagazdálkodásért felelős alelnökének elmondása szerint Norvégiában minden vásárló, Kínában pedig a vásárlók fele az akkumulátorlízing-megoldást választotta. A NIO ebben a hónapban Magyarországon nyitotta meg első tengerentúli üzemét akkumulátorcsere-állomások gyártására, amelyeket méretük miatt költséges lenne Kínából szállítani.

 

mti

 

Tovább olvasom

Ezeket olvassák