

Zöld Közlekedés
Van még pályázati forrás elektromos rásegítésű kerékpárok vásárlásához
Van még pályázati forrás elektromos rásegítésű kerékpárok vásárlásához: 140 millió forint támogatás jut pedelec és 109 millió forint e-cargo kerékpár vásárlásához a keretösszegekből – közölte a HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt..
A támogatást nyújtó szervezet ismertette, hogy a Pedelec-2022 pályázat 1 milliárd forintos keretéből 140 millió forint még rendelkezésre áll. A támogatás a biciklik bruttó vételárának fele, hajtási rendszertől függően legfeljebb 100 ezer, illetve 180 ezer forint lehet. Pályázni 2023. április 14-ig, illetve a forrás kimerüléséig lehet. Eddig 3011 nyomatékszenzoros és 3193 pedálszenzoros pedelec vásárlására érkezett pályázat. Közülük 5774 felelt meg, ezeket 800 millió forint támogatásra adták be. A teherszállításra alkalmas (e-cargo) kerékpárok pályázatának 400 millió forintos keretéből 109 millió forintra lehet még jelentkezni. Egyéni vállalkozók 1 darabot, gazdasági társaságok, civil szervezetek, egyesületek, egyházi szervezetek, önkormányzatok 5 darabot szerezhetnek be az utófinanszírozott támogatással, kerékpáronként legfeljebb 500 ezer forint támogatással.
Eddig 127 pályázó 221 kerékpár vásárlásához kapott segítséget, 271 millió forintot. A HUMDA Zrt. honlapján elérhető felhívások szerint a Pedelec-2022 pályázat a Klíma- és Természetvédelmi Akciótervhez kapcsolódik. A támogatott kerékpárok a gépjárművek alternatívái lehetnek, szerephez jutnak abban, hogy csökkenjen a fosszilis energiahordozók felhasználása, a települések légszennyezettsége.

Zöld Közlekedés
A BYD bemutatta az eddigi leggyorsabb elektromosjármű-töltő platformját
A kínai BYD hétfőn bemutatta az elektromos járművek (EV) továbbfejlesztett, 1000 voltos nagyfeszültségű platformját, amely olyan gyorsan tölti majd az autókat, mintha benzinnel tankolnának – közölte a vállalat elnöke.

0 forintos villanyszámla? Napelemes rendszerrel lehetséges! Kalkuláljon itt ingyenesen. (x)
Vang Csuan-fu, a BYD elnöke egy élőben közvetített eseményen ismertette az új platformot, amely elmondása szerint az első olyan technológia az iparban, amely 1000 voltos nagyfeszültséget és ultragyors töltést tesz lehetővé. A szuper e-platform 1000 kilowatt (kW) csúcs töltési sebességre lesz képes: egy másodperc alatt 2 kilométerhez elegendő maximális töltést biztosít.
Az iparágban korábban öt perc töltéssel lehetett elérni a 255 kilométernyi hatótávot, de az új technológiával ugyanennyi ideig tartó töltéssel már több mint 400 kilométernyi hatótávot képes felvenni a szuper e-platformmal működő autók akkumulátora – magyarázta Vang Csuan-fu.
A vállalat közlése szerint az új platform várhatóan először a Tang L és a Hang L prémium modellekben jelenik meg. A tervek szerint több mint 4000 ultragyors töltőállomást építenek Kínában, hogy a technológiát országszerte elérhetővé tegyék – fűzték hozzá.
-
Zöldinfó7 nap telt el a létrehozás óta
Komplett napelemes szettet dobtak piacra, magunk is telepíthetjük!
-
Zöld Energia5 nap telt el a létrehozás óta
Az energiatárolás jövőjét hozza el egy brit fejlesztés
-
Zöld Energia3 nap telt el a létrehozás óta
Nem erre számítottak a napelemek vizsgálatakor a kutatók!
-
Zöldinfó1 hét telt el a létrehozás óta
Új olajmezőt fedezett fel a Mol a Dunántúlon
-
Zöld Energia1 hét telt el a létrehozás óta
Energiatárolás lehetőségeit vizsgálták, megoldást találtak?