Zöld Közlekedés
Vitézy: zöldebb lesz a közösségi közlekedés Miskolcon is
Tíz új, hazai gyártmányú járművet pénteken adták át a társaság telephelyén.
Az eseményen Vitézy Dávid, a technológiai és ipari tárca közlekedésért felelős államtitkára az átadáson hangsúlyozta, hogy a környezetkímélő, elektromos meghajtású, fenntartható, komfortos buszok forgalomba állítása Budapesten és a vidék számos városában megkezdődött, a Zöld Busz Program keretében pedig az önkormányzatokkal közösen folytatódik. A most üzembe helyezett tíz elektromos autóbusznak köszönhetően évente 658 tonnával csökken a szennyezőanyagok kibocsátása Miskolcon, és az éves üzemanyag-megtakarítás is sokmillió forintot jelent. Vitézy Dávid elmondta azt is: a programban országszerte 127 ilyen autóbusz állt forgalomba eddig, erre 18,3 milliárd forintot biztosított a kormány pályázat keretében. Óriási jelentősége van annak, hogy a régi dízelmeghajtású buszokat ilyenekre cseréljék ki – fűzte hozzá. Kijelentette: a tömegközlekedés egyszerre lesz zöldebb, olcsóbb, és kényelmesebb az utasoknak.
Veres Pál (Velünk a város) polgármester arról beszélt: jelentős lépést tesz a város abba az irányba, hogy a település élhetőbb, jobb környezetű legyen mindenkinek. Ehhez hozzátartozik a levegő tisztasága, a légszennyeződés mérséklése, a korábban elindított zöld program – mondta. Közölte: a villamoshálózat fejlesztése, a járműpark cseréje befejeződött, vásároltak hetvenöt gázüzemű buszt, és most folytatódik a korszerűtlen, környezetszennyező, dízelüzemű autóbuszok cseréje. A most forgalomba álló környezetkímélő elektromos buszok 2,1 milliárd forintba kerültek, erre az összegre pályáztak. A kormányzat 1,5 milliárd, az önkormányzat pedig 600 millió forintot biztosított a beruházásra a Zöld Busz Program keretében. Szeretnék bővíteni ezt a járműparkot, csuklós buszokkal is – mondta a polgármester. A környezetkímélő, kényelmes, biztonságos és intelligens autóbuszokon 35 ülés található, és a kerekesszékeseknek is van hely.
Fotó: MTI/Vajda János
Zöld Közlekedés
Közös kutatóközpont az akkumulátoripar fenntartható jövőjéért
Koreai-magyar akkumulátoripari kutatóközpont jön létre Magyarországon.
Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)
A Magyar Akkumulátor Szövetség vezetésével koreai-magyar akkumulátoripari kutatóközpont jön létre Magyarországon a 2022-ben elindított Economic Innovation Partnership Program (EIPP) részeként a dél-koreai Korea Development Institute (KDI) és a magyar Nemzetgazdaság Minisztériummal közreműködésben; a kompetenciaközpont 2026-ban startolhat – közölte az akkumulátor szövetség az MTI-vel. Az alternativenergia.hu közleményében ismertette, hogy a 2022-2025 évre szóló EIPP részeként indult el a korai-magyar együttműködés az elektromobilitás, a logisztika és az akkumulátoripar területén. Az együttműködésben magyar oldalon több minisztérium – a Nemzetgazdasági Minisztérium, az Energiaügyi Minisztérium, a Kulturális és Innovációs Minisztérium – valamint kiemelt intézmények – a Neumann Nonprofit Közhasznú Kft., a Magyar Akkumulátor Szövetség, a HUMDA, a Magyar Közút, a Közlekedéstudományi Intézet, az Innovatív Képzésfejlesztési Központ, továbbá a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem – vesznek részt.
A program első évében a résztvevők átfogó elemzést végeztek az EU és Magyarország akkumulátor-életciklus kezelési gyakorlatáról, felépítették a magyar és koreai partnerekből álló szakmai hálózatot. A második évben a központ működési modellje, a Battery Passport-kompatibilis adatarchitektúra és az RRR (reuse-repurpose-recycle) folyamatok fejlesztése került a középpontba, a harmadik év célja a kormányzási és pénzügyi modell véglegesítése volt. A program záró szakaszában előkészítették a koreai-magyar akkumulátoripari központ létrehozásához szükséges terveket – írták a közleményben. A tájékoztatás szerint az együttműködést formálisan záró 2025. november 5-i konferencián központi téma volt a Korea-Hungary Battery Cooperation Research Center (KHBCC) megvalósítási és működési terve. A központ platformot teremt tudásmegosztásra, kutatás-fejlesztésre és iparági együttműködésre Magyarország és Dél-Korea között.
A közleményben hangsúlyozták, a KHBCC a jövőben fontos szerepet játszhat abban, hogy a vállalatok megfeleljenek az Európai Unió akkumulátorokra vonatkozó szabályozási előírásoknak, különösen az adatátviteli és életciklus-követési rendszerek fejlesztésében, valamint az újrahasznosítási és újrafelhasználási folyamatok támogatásában. Az érintetett felek megerősítették elkötelezettségüket a központ 2026-os elindítása mellett, amely hozzájárul a magyar akkumulátor-ökoszisztéma nemzetközi versenyképességének erősítéséhez. Az akkumulátor szövetség közleményében rámutatott arra, hogy az EIPP keretében zajló közös munka hosszú távon hozzájárul a magyar-koreai tudásmegosztás, ipari innováció és fenntartható fejlődés megerősítéséhez az akkumulátoriparban, valamint a KHBCC 2026-os elindításának szakmai megalapozásához. A Magyar Akkumulátor Szövetség 2021. július 1-jén, az Innovációs és Technológiai Minisztérium támogatásával alakult. A szervezet több mint 100 vállalatot fog össze, köztük magyar és nemzetközi gyártókat, energiatermelőket, kivitelezőket és rendszerüzemeltető cégeket. Céljuk, hogy elősegítsék az iparági szereplők és a kormányzati szervek közötti együttműködést, képviseljék a tagok érdekeit, biztosítva ezzel a szektor versenyképességét mind hazai, mind nemzetközi szinten.
-
Zöld Közlekedés1 hét telt el a létrehozás ótaMegérkeztek az új Citarók: modernebb és kényelmesebb buszok járnak a fővárosban
-
Zöld Közlekedés1 hét telt el a létrehozás ótaRekordmennyiségű áramot töltöttek a magyar elektromos autósok
-
Zöldinfó1 hét telt el a létrehozás ótaEnergetikai korszerűsítés: már több ezer család részesült támogatásban országszerte
-
Zöld Közlekedés5 nap telt el a létrehozás ótaMinden harmadik autós dízelt választana, az elektromos járművek iránt továbbra is csekély az érdeklődés
-
Zöldinfó5 nap telt el a létrehozás ótaA természetes erőforrások állapota közvetlenül befolyásolja a világgazdaság több mint felét
