Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

1000 kilométert is megtehet majd egy elektromos autó

Létrehozva:

|

Napjainkban még viszonylag kis hatótávolság jellemzi az elektromos gépkocsikat. Ennek oka, hogy az akkumulátorok sok helyet foglalnak. Ezen változtatnának a Fraunhofer Társaság tudósai.

Az elektromos járművekben – modelltől függően – akár több száz vagy több ezer akkumulátor is lehet, amelyek működését szenzorok felügyelik. Az akkumulátorok házai és vezetékei töltik ki az autókban rendelkezésre álló hely több mint 50%-át. A Fraunhofer Társaság Kerámia Technológiák és Rendszerek Intézete, valamint az intézmény partnerei – a ThyssenKrupp System Engineering és az IAV Automotive Engineering – az üzemanyagcelláknál alkalmazott úgynevezett bipoláris elektródákat használják a lítium akkumulátoroknál. Ezek fémes fóliák, amelynek mindegyik oldalát kerámiaréteggel látják el. Így a fóliák egyik oldal anód, míg a másik katód lesz. Az első laboratóriumi tesztek sikeresek voltak.
Az új rendszerben az akkumulátorokat nem egymás mellé, hanem egymásra helyezik el, ezáltal több egység fér el ugyanakkora helyen. Az elektromos ellenállás jelentős mértékben csökken és az akkumulátorok elektródái úgy épülnek fel, hogy az energiát nagyon gyorsan leadják, majd újra felveszik.

Dr. Mareike Wolter, az intézet projektvezetője kijelentette, hogy az új elhelyezési koncepciónak köszönhetően az elektromos gépkocsik hatótávolsága a jövőben akár az 1000 kilométert is elérheti. Wolter hozzátette, hogy a bipoláris elektródákat úgy tervezték meg, hogy minél kevesebb helyet foglaljanak, minél több energiát tároljanak, egyszerűen előállíthatók legyenek és sokáig működjenek. Az első lépés az, hogy a kerámiaanyagokat megbízhatóan tudják reprodukálni, míg a második lépés, hogy nagyobb méretű akkumulátorokat gyártsanak. Az első járműves tesztekre 2020-ig kerülhet sor.

forrás: alternativenergia.hu

 

Hozzászólás küldése

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés

Hozzászólás

Zöld Közlekedés

Az Év Magyar Autója 2025 díjat a Cupra Terramara nyerte

Az Év Magyar Autója 2025 díjat a Cupra Terramar, a Közönségdíjat a Suzuki Vitara nyerte – közölte az Autós Nagykoalíció (ANK) hétfőn az MTI-vel.

Létrehozva:

|

Szerző:

Spóroljon a villanyszámláján! Kérje ingyenes napelem kalkulációnkat itt! (x)

Az Autós Nagykoalíció (ANK), a Zöldjárműipar.hu és a Járműipar.hu által szervezett versenyre 26 márka 63 autójára érkezett jelölés. A Magyar Év Autója 2025 díjakért 42 modell indult, a Humda Green által támogatott Év Zöldautója 2025 díjakért pedig 19 modell küzdött.

A Magyar Év Autója megmérettetésén a zsűri hét kategóriában hirdetett győztest. A kedvező árú autók kategóriát (8 millió forint alatti kezdőárral) a Dacia Duster nyerte, a Skoda Superb Combi a családi autók között győzött, az Audi A5 Limousine a flotta autók között, a Hyundai Tucson (kis- és közepes méret) és a Mazda CX-80 (nagy SUV-ok) a szabadidő-autók között, a Volkswagen Touareg R a prémium autók mezőnyében lett első, míg a Volkswagen Transporter a kishaszonjárművek között győzedelmeskedett. A verseny történetében először alakult ki pontegyenlőség az élen, így a zsűri döntése alapján a sportautó kategóriában két autó kapott elismerést, a BMW M5 és a Volkswagen Golf GTI. Az Év Meglepetése 2025 különdíjat kapott az Alfa Romeo Junior – ismertették.

Az Év Zöldautója 2025 versenyre három kategóriában nevezték az importőrök és az autógyártók a plug-in hibrid és teljesen elektromos autóikat. A legjobb hibrid ezúttal a Skoda Kodiaq phev modell lett. A legtöbb jelölt a legjobb elektromos autók kategóriában indult, ahol az Audi A6 e-tron vitte el a pálmát. A kedvező árú (15 millió forint alatti kategória) elektromos autók között a Kia EV3 győzött.

Az Év Magyar Autója 2025 versenyre az idén három hazai autógyártóból kettő nevezett. A díj történetében harmadjára vihette el az Audi Hungaria a fődíjat, ezúttal a győri gyártású Cupra Terramar győzött. A közlemény szerint a Közönségdíj 2025 elismerésre mind a 63 nevezett autó esélyes volt. A nyertes a Suzuki Vitara lett a Suzuki Swift és a Ford Explorer előtt. A februárban és márciusban lezajlott online szavazáson több mint ötezren vettek részt. A Suzuki korábban már háromszor elhódította ezt a díjat, legutóbb az S-Cross nyert.

A zsűri ezúttal is kiosztotta az Év Autós PR-szakembere díjat, amelyet az idén az RN Hungary Kft. – a Renault, Dacia és Alpine márkák magyarországi importőre – kommunikációs és PR-igazgatója, Horváth Bence kapott. A tájékoztatás szerint a díjátadó ünnepséget a GreenTech 2025 konferencia keretében a ZalaZone-ban tartják május 23-án. A díjazottak teljes listája a www.evmagyarautoja.hu honlapon tekinthető meg, ahol az egyes autókra leadott pontszámok is nyilvánosak – tájékoztatott az ANK.

Advertisement
Tovább olvasom

Zöldtrend a Facebookon

Címkék

Ezeket olvassák