Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

140 millió dollárt vesztett a Tesla egy üzleten

2021 elején úgy tűnt, hogy a Teslának bejön a Bitcoin-biznisz, de komoly bukás lett a vége.

Létrehozva:

|

140 millió dolláros, azaz mintegy 49 milliárd forintos veszteséget okozott 2022-ben a Teslának a Bitcoinba való befektetés – számol be a BBC. A vállalat az amerikai hatóságoknak azt kommunikálta, hogy összesen 204 milliót vesztett, kereskedelem révén viszont ebből 64 millió dollárt sikerült visszanyernie.

2021 elején a Tesla 1,5 milliárd dollárt fektetett be a kriptovalutába, a vállalat vezérigazgatója, Elon Musk akkor azt mondta, hogy a Bitcoint el fogják fogadni fizetőeszközként. Nem sokkal később azonban komoly fordulat jött, a cég Bitcoin-állományának nagy részét eladta, jelenleg mintegy 184 millió dollárnyi kriptovalutája van csak a cégnek.

Musk a kriptovaluták egyik nagy szószólója, a milliárdos vállalkozó a Twitteren és egyéb platformokon többször is tett olyan kijelentéseket, amelyekkel nagyban befolyásolta a piacot – Dogecoin értékét például korábban sikerült jelentősen felhajtania. A Tesla 2021. februári Bitcoin-felvásárlása is kedvezően hatott a kriptovalutára: a Bitcoin értéke 25 százalékkal, 48 ezer dollárra emelkedett, ami akkoriban rekordnak számított.

Advertisement

Amikor Musk a Twitteren 2021 márciusában bejelentette, hogy az amerikai ügyfelek a kriptovalutával is fizethetnek majd a Tesla autóiért, újabb növekedés indult. Két hónappal későbbre azonban a Bitcoin 10 százalékot esett, a vállalat pedig az éghajlatváltozási aggodalmakra hivatkozva visszalépett a tervtől. 2022 novemberében aztán közel 70 ezer dollárra emelkedett az érték, ám amikor a Tesla eladta állománya nagy részét, több mint 50 százalékos zuhanás következett.

Mint ismeretes, a kriptobányászat komoly megterhelést jelent a környezetnek: az Egyesült Királyság Pénzügyminisztériuma szerint a Bitcoin globális éves energiafogyasztása a becslések alapján nagyjából az Egyesült Királyság éves fogyasztásának 39 százalékát teszi ki –egyes kalkulációk még magasabbra teszik az arányt. A kriptobányászat környezeti problémái jól ismertek, sok esetben ezért már törekednek arra, hogy a valuták kisebb gondot okozzanak. A régóta várt Ethereum 2.0 például állítólag igen környezetbarát lesz.

Advertisement

Zöld Közlekedés

A Toyota új modelloffenzívára készül: 2026-ban nyolc új hibrid és elektromos autó érkezik

A Toyota mintegy 14 ezer autót adott el az idén október végéig a magyarországi újautó-piacon.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

Az év végéig eladásai elérhetik a 17 ezret is, ezzel várhatóan megtartja első helyét a márkák között. A jövő évben elektromos és hibrid modellek sorával támogatja meg az új energiával hajtott járművek térnyerését az európai utakon – írja az alternativenergia.hu. A Toyota Central Europe tájékoztatása szerint a magyarországi új személyautók és kishaszongépjárművek kategóriájában a világelső autómárka január és október között 13 933 új autót értékesített, a Magyarországon is mintegy 75 százalékban részben vagy teljesen elektrifikált autókat értékesítő japán autómárka piaci részesedése így 11,1 százalékos. A teljes magyarországi személyautó- és kishaszongépjármű-piacon az idén október végéig 125 819 új autó talált gazdára. Az importőr cég közlése szerint a személyautók szegmensében a márka 11 590 új autó eladásával, 10,9 százalékos piaci részesedést ért el, míg a kishaszonjárművek között 2333 új autó értékesítésével, 12,2 százalékos részesedéssel áll jelenleg a második helyen.

A flottapiacon a Toyota a második 9250 darabbal, ez 0,49 százalékos csökkenés az előző évhez képest, részesedése 10,2 százalék. Magyarországon az idén folytatódott a hajtásmix átalakulása: a személygépkocsik és kishaszonjárművek értékesítésében a benzin meghajtású autók aránya 30-ról 24 százalékra esett, a dízel üzemanyagot használóké 12 százalék maradt – ismertette a cég. Közben a mild hibrid járművek (MHEV) aránya 31-ről 36 százalékra nőtt, a hibrid elektromosaké (HEV) 15 százalék maradt, a plug-in hibridek (PHEV) 5 százaléka szintén nem változott, míg a teljesen elektromos járműveké (BEV) 7-ről 8 százalékra emelkedett. Adataik szerint Magyarországon ma már több mint 82 ezer elektrifikált jármű fut az utakon.

Az importőr emlékeztetett arra: piacvezető pozíciójának megtartása mellett célkitűzése volt, hogy növeli a BEV- és PHEV-értékesítést. Az idén ezt elsősorban modellfrissítések szolgálták, de a 2026-os évben a modellpaletta drasztikusan megújul, nyolc új Toyota modell érkezik, öntöltő hibridek és elektromos modellek. Magyarországon a teljes személyautó-piacon a tisztán elektromos járművek aránya eltérő a különböző szegmensekben, a D-SUV-ok kategóriájában a legmagasabb, októberig már elérte a BEV-arány a 21 százalékot, a közép- és felsőközép-kategóriában 12 százalék, a B-SUV-ok eladásainál például 8 százalék. Új modelljeivel a Toyota elsősorban ezekben a szegmensekben erősíti a termékpalettát.

Advertisement

A Toyota Central Europe – Hungary Kft. régiós importőr cég, az idén november közepéig 141 ezer Toyota és 17,1 ezer Lexus eladásában működött közre, ezzel a Toyota európai eladásaiból 13,5 százalékkal, a Lexus eladásaiból 22 százalékkal vette ki a részét. Éves árbevétele 2024-ben a nyilvános cégadatok szerint meghaladta a 207 milliárd forintot. A Toyota japán autógyártó szeptember végével mintegy 7,13 millió jármű értékesítésével vezette a világszintű eladásokat, csoportszinten pedig – a Toyota, a Lexus, a Daihatsu és a Hino márkákat is beleértve – 8,4 millió darabot meghaladó értékesítéssel globálisan az első számú autógyártó volt.

Advertisement
Tovább olvasom

Ezeket olvassák