Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

140 millió dollárt vesztett a Tesla egy üzleten

2021 elején úgy tűnt, hogy a Teslának bejön a Bitcoin-biznisz, de komoly bukás lett a vége.

Létrehozva:

|

140 millió dolláros, azaz mintegy 49 milliárd forintos veszteséget okozott 2022-ben a Teslának a Bitcoinba való befektetés – számol be a BBC. A vállalat az amerikai hatóságoknak azt kommunikálta, hogy összesen 204 milliót vesztett, kereskedelem révén viszont ebből 64 millió dollárt sikerült visszanyernie.

2021 elején a Tesla 1,5 milliárd dollárt fektetett be a kriptovalutába, a vállalat vezérigazgatója, Elon Musk akkor azt mondta, hogy a Bitcoint el fogják fogadni fizetőeszközként. Nem sokkal később azonban komoly fordulat jött, a cég Bitcoin-állományának nagy részét eladta, jelenleg mintegy 184 millió dollárnyi kriptovalutája van csak a cégnek.

Musk a kriptovaluták egyik nagy szószólója, a milliárdos vállalkozó a Twitteren és egyéb platformokon többször is tett olyan kijelentéseket, amelyekkel nagyban befolyásolta a piacot – Dogecoin értékét például korábban sikerült jelentősen felhajtania. A Tesla 2021. februári Bitcoin-felvásárlása is kedvezően hatott a kriptovalutára: a Bitcoin értéke 25 százalékkal, 48 ezer dollárra emelkedett, ami akkoriban rekordnak számított.

Amikor Musk a Twitteren 2021 márciusában bejelentette, hogy az amerikai ügyfelek a kriptovalutával is fizethetnek majd a Tesla autóiért, újabb növekedés indult. Két hónappal későbbre azonban a Bitcoin 10 százalékot esett, a vállalat pedig az éghajlatváltozási aggodalmakra hivatkozva visszalépett a tervtől. 2022 novemberében aztán közel 70 ezer dollárra emelkedett az érték, ám amikor a Tesla eladta állománya nagy részét, több mint 50 százalékos zuhanás következett.

Mint ismeretes, a kriptobányászat komoly megterhelést jelent a környezetnek: az Egyesült Királyság Pénzügyminisztériuma szerint a Bitcoin globális éves energiafogyasztása a becslések alapján nagyjából az Egyesült Királyság éves fogyasztásának 39 százalékát teszi ki –egyes kalkulációk még magasabbra teszik az arányt. A kriptobányászat környezeti problémái jól ismertek, sok esetben ezért már törekednek arra, hogy a valuták kisebb gondot okozzanak. A régóta várt Ethereum 2.0 például állítólag igen környezetbarát lesz.

Advertisement

Zöld Közlekedés

Az Év Magyar Autója 2025 díjat a Cupra Terramara nyerte

Az Év Magyar Autója 2025 díjat a Cupra Terramar, a Közönségdíjat a Suzuki Vitara nyerte – közölte az Autós Nagykoalíció (ANK) hétfőn az MTI-vel.

Létrehozva:

|

Szerző:

Spóroljon a villanyszámláján! Kérje ingyenes napelem kalkulációnkat itt! (x)

Az Autós Nagykoalíció (ANK), a Zöldjárműipar.hu és a Járműipar.hu által szervezett versenyre 26 márka 63 autójára érkezett jelölés. A Magyar Év Autója 2025 díjakért 42 modell indult, a Humda Green által támogatott Év Zöldautója 2025 díjakért pedig 19 modell küzdött.

A Magyar Év Autója megmérettetésén a zsűri hét kategóriában hirdetett győztest. A kedvező árú autók kategóriát (8 millió forint alatti kezdőárral) a Dacia Duster nyerte, a Skoda Superb Combi a családi autók között győzött, az Audi A5 Limousine a flotta autók között, a Hyundai Tucson (kis- és közepes méret) és a Mazda CX-80 (nagy SUV-ok) a szabadidő-autók között, a Volkswagen Touareg R a prémium autók mezőnyében lett első, míg a Volkswagen Transporter a kishaszonjárművek között győzedelmeskedett. A verseny történetében először alakult ki pontegyenlőség az élen, így a zsűri döntése alapján a sportautó kategóriában két autó kapott elismerést, a BMW M5 és a Volkswagen Golf GTI. Az Év Meglepetése 2025 különdíjat kapott az Alfa Romeo Junior – ismertették.

Az Év Zöldautója 2025 versenyre három kategóriában nevezték az importőrök és az autógyártók a plug-in hibrid és teljesen elektromos autóikat. A legjobb hibrid ezúttal a Skoda Kodiaq phev modell lett. A legtöbb jelölt a legjobb elektromos autók kategóriában indult, ahol az Audi A6 e-tron vitte el a pálmát. A kedvező árú (15 millió forint alatti kategória) elektromos autók között a Kia EV3 győzött.

Az Év Magyar Autója 2025 versenyre az idén három hazai autógyártóból kettő nevezett. A díj történetében harmadjára vihette el az Audi Hungaria a fődíjat, ezúttal a győri gyártású Cupra Terramar győzött. A közlemény szerint a Közönségdíj 2025 elismerésre mind a 63 nevezett autó esélyes volt. A nyertes a Suzuki Vitara lett a Suzuki Swift és a Ford Explorer előtt. A februárban és márciusban lezajlott online szavazáson több mint ötezren vettek részt. A Suzuki korábban már háromszor elhódította ezt a díjat, legutóbb az S-Cross nyert.

A zsűri ezúttal is kiosztotta az Év Autós PR-szakembere díjat, amelyet az idén az RN Hungary Kft. – a Renault, Dacia és Alpine márkák magyarországi importőre – kommunikációs és PR-igazgatója, Horváth Bence kapott. A tájékoztatás szerint a díjátadó ünnepséget a GreenTech 2025 konferencia keretében a ZalaZone-ban tartják május 23-án. A díjazottak teljes listája a www.evmagyarautoja.hu honlapon tekinthető meg, ahol az egyes autókra leadott pontszámok is nyilvánosak – tájékoztatott az ANK.

Advertisement
Tovább olvasom

Ezeket olvassák