Zöld Közlekedés
140 millió dollárt vesztett a Tesla egy üzleten
2021 elején úgy tűnt, hogy a Teslának bejön a Bitcoin-biznisz, de komoly bukás lett a vége.
140 millió dolláros, azaz mintegy 49 milliárd forintos veszteséget okozott 2022-ben a Teslának a Bitcoinba való befektetés – számol be a BBC. A vállalat az amerikai hatóságoknak azt kommunikálta, hogy összesen 204 milliót vesztett, kereskedelem révén viszont ebből 64 millió dollárt sikerült visszanyernie.
2021 elején a Tesla 1,5 milliárd dollárt fektetett be a kriptovalutába, a vállalat vezérigazgatója, Elon Musk akkor azt mondta, hogy a Bitcoint el fogják fogadni fizetőeszközként. Nem sokkal később azonban komoly fordulat jött, a cég Bitcoin-állományának nagy részét eladta, jelenleg mintegy 184 millió dollárnyi kriptovalutája van csak a cégnek.
Musk a kriptovaluták egyik nagy szószólója, a milliárdos vállalkozó a Twitteren és egyéb platformokon többször is tett olyan kijelentéseket, amelyekkel nagyban befolyásolta a piacot – Dogecoin értékét például korábban sikerült jelentősen felhajtania. A Tesla 2021. februári Bitcoin-felvásárlása is kedvezően hatott a kriptovalutára: a Bitcoin értéke 25 százalékkal, 48 ezer dollárra emelkedett, ami akkoriban rekordnak számított.
Amikor Musk a Twitteren 2021 márciusában bejelentette, hogy az amerikai ügyfelek a kriptovalutával is fizethetnek majd a Tesla autóiért, újabb növekedés indult. Két hónappal későbbre azonban a Bitcoin 10 százalékot esett, a vállalat pedig az éghajlatváltozási aggodalmakra hivatkozva visszalépett a tervtől. 2022 novemberében aztán közel 70 ezer dollárra emelkedett az érték, ám amikor a Tesla eladta állománya nagy részét, több mint 50 százalékos zuhanás következett.
Mint ismeretes, a kriptobányászat komoly megterhelést jelent a környezetnek: az Egyesült Királyság Pénzügyminisztériuma szerint a Bitcoin globális éves energiafogyasztása a becslések alapján nagyjából az Egyesült Királyság éves fogyasztásának 39 százalékát teszi ki –egyes kalkulációk még magasabbra teszik az arányt. A kriptobányászat környezeti problémái jól ismertek, sok esetben ezért már törekednek arra, hogy a valuták kisebb gondot okozzanak. A régóta várt Ethereum 2.0 például állítólag igen környezetbarát lesz.
Zöld Közlekedés
Környezetbarát Credobusok állnak forgalomba: már idén 269 új jármű szolgálja az utasokat
Tíz új Credo autóbuszt helyeztek forgalomba Sárváron.
Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)
Az autóbusz-korszerűsítési program részeként 2018-2023 között 2500 új autóbuszt sikerült beszerezni egy hazai gyártóval kötött keretmegállapodásnak megfelelően, 2025-2027 között további 869 korszerű, környezetkímélő Credobus Econell 12 Next típusú autóbusz érkezik, amelyek közül 269 még az idén forgalomba állhat 17 vármegyében – írja az alternativenergia.hu. Az autóbuszpark folyamatos megújítására van szükség, ezért Lázár János építési és közlekedési miniszter ezer új autóbusz beszerzésére tett ígéretet ez év elején. Ha ezt az ezer új autóbuszt be tudjuk szerezni, akkor a Volán válik Közép-Európa legnagyobb és a legfiatalabb járműállománnyal rendelkező közúti közszolgáltatójává – mondta. Az új buszokkal a Szeleste, Tompaládony, Simaság, Pápoc, Vásárosmiske, Bögöte, Szemenye, Rábatöttös vonalakon találkozhatnak a utazók. A sárvári telephelyhez 57 autóbusz tartozik, a most lezajlott korszerűsítéssel az itt közlekedő autóbuszok átlagéletkora jelentősen csökkent, hiszen két 19 éves, három 18 éves és öt 17 éves autóbuszt lehetett lecserélni – tette hozzá Ágh Péter.
Felhívta a figyelmet arra, hogy az országbérlettel és vármegyebérlettel jelentős kedvezményeket igénybe véve lehet utazni; Vas vármegyében több mint 308 ezer 860 vármegyebérletet vásároltak eddig. Az ezer autóbuszból 131 a nyáron megérkezett, és idén még 269 áll forgalomba. 2026-ban 300, 2027-ben pedig további 300 busz érkezése várható. A társaság kötelékében közlekedő autóbuszok átlagéletkora ezzel 9,5 évre csökken – mondta Kovács Attila, a MÁV Személyszállítási Zrt. autóbuszközlekedési műszaki főigazgatója. Kondora István, Sárvár polgármestere hangsúlyozta: a város egyszerre ipari, turisztikai és közlekedési központja a kisrégiónak, ezért nemcsak a városban élők számára jelent könnyebbséget a közösségi közlekedés színvonalának emelkedése. “Ötcsillagos várost építünk, ezért fontos, hogy a nálunk közlekedő autóbuszok is ezt a törekvésünket tükrözzék” – mondta.
-
Zöld Energia1 hét telt el a létrehozás ótaHőszivattyú vagy kondenzációs kazán? Melyik a jobb választás a magyar KKV-knak?
-
Zöld Energia7 nap telt el a létrehozás ótaHároméves az energiaválság: a magyar lakosság jelentős része hőszivattyús fűtésre állt át
-
Zöld Közlekedés4 nap telt el a létrehozás ótaMagyarországon is bővült az autópiac: robbanásszerűen nőtt az elektromos és plug-in hibrid értékesítés
-
Zöldinfó1 hét telt el a létrehozás ótaA Legionella-kockázat, amit sok épület nem vesz komolyan
-
Zöldinfó7 nap telt el a létrehozás ótaTuristalátványosság lett a velencei delfinből, de a hatóságok óva intenek a közeledéstől
