Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

A Ford visszatér a Forma-1-be: Újabb korszak kezdődik a motorsport történetében!

A Ford motorjait fogja használni a Red Bull Racing és az AlphaTauri 2026 és 2030 között, miután a Honda kivonul a versenysorozatból.

Létrehozva:

|

A Ford közel 20 év motorsporttól való távollét után tér vissza a Forma-1-be, rögtön két csapat számára is biztosítva technológiáját – számol be az Engadget. Az autógyártó a Red Bullal együttműködve egy következő generációs hibrid berendezést fejleszt a Red Bull Racing és az AlphaTauri testvércsapat számára. A csapatok 2026 és legalább 2030 között használják majd a Ford motorjait, a gyártó közleménye szerint olyan területeken biztosítanak majd szakértelmet, mint amilyen az akkumulátorcellák és az elektromos motorok technológiája, valamint a hajtómű vezérlőszoftvere és analitikája.

A Fordnak nagy múltja van a Forma-1-ben, amely egészen az 1960-as évekig nyúlik vissza. Motorgyártóként 13 versenyzői és 10 konstruktőri bajnokságban játszott szerepet, mielőtt 2004-ben visszavonult a sportágtól. A motorok fokozott villamosítására és a teljesen fenntartható üzemanyagokra vonatkozó közelgő szabályváltozások most arra ösztönözték a vállalatot, hogy visszatérjen.

„A Ford visszatérése a Forma-1-be a Red Bull Racinggel együtt arról szól, hogy vállalatként merre tartunk – egyre inkább elektromos, szoftveresen meghatározott, modern járművek és élmények felé” – nyilatkozta Jim Farley, a cég elnök-vezérigazgatója. Mint hozzátette, az F1 hihetetlenül költséghatékony platform lesz az innováció, az ötletek és technológiák megosztása, valamint az új ügyfelek tízmillióival való kapcsolatfelvétel számára.

Advertisement

A Red Bull azért kezdett el először saját F1-es motort létrehozni, mert a Honda, a jelenlegi partnere hamarosan elhagyja a sportágat, hogy nagyobb figyelmet fordítson az üzemanyagcellás és elektromosautó-technológiára. Bár a Honda hivatalosan 2021 végén távozott az F1-ből, az új motorszabályok 2026-os életbe lépéséig továbbra is támogatni fogja a Red Bullt. Várható volt, hogy a Red Bullnak némi segítségre lesz szüksége a hibrid rendszer kiépítésében, itt jött képbe a Ford.

Advertisement

Zöld Közlekedés

Hatótáv, ár, töltés: ezek döntik el az elektromos autók jövőjét a fiataloknál

Sok a korlátozó tényező, de vennének elektromos autót a magyar fiatalok.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

A Magyar Elektromobilitási és Technológai Egyesület saját közvéleménykutatást végzett a 18-35 éves lakosság körében az elektromos autózással kapcsolatos általános vélekedésre vonatkozóan – ismertette az alternativenergia.hu. Az online kérdőív egyértelmű eredményeket mutat. Továbbra is sok a korlátozó tényező, de vennének elektromos autót a magyar fiatalok.

A válaszadók 80 százalékának van jogosítványa, illetve a jogosítvánnyal rendelkezők 90 százaléka jelenleg használ valamilyen autót a családon belül. A mindennapi ingázásban az autó kiemelt szerepet játszik, gyakran más közlekedési módokkal (tömegközlekedés, e-roller, kerékpár) kombinálva. Az éves futásteljesítmény jelentős részben 10. 000 km alatt realizálódik a hétköznapi átlagos napi távolság pedig leggyakrabban 25-50 km közé esik. A válaszadók szerint közel 90 százaléka tudja, mi a különbség a meghajtásmódok között (tisztán elektromos, plug-in hibrid, hibrid). A válaszadók 70 százaléka tájékozottnak érzi magát az elektromos autókat illetően, közel 20% rendszeresen követi az elektromos autózással kapcsolatos híreket. Az elektromos autók előnyei között a válaszadók jellemzően a környezetbarát működést, az alacsonyabb fenntartási költségeket, a csendes működését, az innovatív technológiai megoldásokat, adókedvezményeket, ingyenes parkolást, otthoni töltés kényelmét emelték ki. Sokak számára vonzó, hogy az elektromos autók lokálisan nem bocsátanak ki káros anyagokat, illetve a jövő közlekedésének kulcselemeként tekintenek rájuk.

A hátrányok oldalán ugyanakkor markánsan jelenik meg néhány korlátozó tényező. A legfontosabb a magas beszerzési ár, amelyet szinte minden válaszadó problémaként jelölt meg. Emellett gyakoriak a korlátozott hatótávval, a kevés töltőállomással, a hosszú töltési idővel és az akkumulátor élettartamával kapcsolatos aggályok. Továbbá olyan tévhitek is tartják még mindig magukat, mint a néhány évenkénti meghajtó akkumulátorcsere, az e-autók gyakori kigyulladása vagy az elektromágneses sugárzásveszély. A kitöltők 36%-a 301-400 km, 27%-a 401-600 km, további 37%-a pedig 600 km feletti hatótávot tartaná ideálisnak. A válaszadók 80 százaléka 5 éven belül szeretne elektromos autót vásárolni. 73% az árhoz köti a vásárlást (“olcsóbb lenne”, “lejjebb mennének az árak”, “ha lenne rá pénzem”), de jelentős részük a hatótáv növekedését, a töltőinfrastruktúra javulását, az állami támogatások elérhetőségét és a használtpiaci kínálat javulását is feltételként jelölte meg. A válaszadók 60 százaléka az európai és a kínai autók között nem lát egyértelmű, markáns minőségi különbséget. A következő vásárlásnál már 80% fontolóra venné a kínai e-autók vásárlását. A hagyományos belsőégésű motorral szerelt új autók 2035 utáni EU-s értékesítési tilalma tekintetében elmondható, hogy a válaszadók fele nem ért egyet a szabályozással, 30% támogatja azt, míg 20% nem tudja megítélni.

Advertisement

A kutatási eredmények alapján a képlet egyértelmű, az elektromos autókkal kapcsolatos korlátok és a tévhitek lebontása kizárólag edukáción keresztül valósulhat. Ennek érdekében a vállalati, állami és a civil szerepvállalás nélkülözhetetlen, az érintettek hatékony és eredményes együttműködése a kulcstényező. Civil szervezetünk egyik fő küldetése ezen tévhitek lebontása, illetve ezen keresztül a hazai elektromobilitás térnyerésének elősegítése. További részletek a civil szerveztünk honlapján elérhetőek.

Advertisement
Tovább olvasom

Ezeket olvassák