Zöld Közlekedés
Több mint fél milliárdos beruházás valósult meg Baján!
A projekt keretében átadásra került egy 150 fő egyidejű befogadására alkalmas étterem, egy új nagyteljesítményű üzemanyag töltőállomás, valamint egy elektromos autótöltő!
650 millió forint összértékű beruházás valósult meg Baján. A Bácska-Logistik Kft. még 2021-ben adta be pályázatát a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program Plusz keretén belül a Pénzügyminisztérium, mint Támogató által meghirdetett, GINOP Plusz-1.2.1-21 felhívásra (GINOP_PLUSZ-1.2.1-21-2021-01383 azonosító számon) „Hatékonyság növelő beruházás támogatása a Bácska-Logistik Kft-nél” címmel. Az elnyert – feltételesen vissza nem térítendő – támogatási összeg: 306.500.502 forint, melynek köszönhetően, a Bácska-Logistik Kft. a Jánoshalmi úton lévő telephelyét, további 2,5 Ha területtel bővítette, ahol már 2022. őszén átadtak egy automata nagy teljesítményű üzemanyag töltőállomást, majd a teljes beruházást még 2023 végén befejezték, a ’The Last House’ elnevezésű étterem megnyitásával, mely 386 m2-en, 154 fő egyidejű befogadására alkalmas, tartozik hozzá egy 45 férőhelyes kültéri parkoló, egy új elektromos autótöltő és egy gyermekjátszótér is.
Ezúton szeretnénk köszönetet mondani a Kormány gazdaságpolitikájának, hiszen ezen beruházás nem jöhetett volna létre, ha nincs a 2021-ben kiírt hatékonyság növelő beruházások támogatására szóló pályázat. Cégünkkel a Bácska-Logistik Kft-vel, mindezt úgy szerettük volna meghálálni, hogy a pályázatban, még akkor tervként szereplő beruházások és fejlesztések mielőbb megvalósulnak. Ily módon, az építkezések és átalakítások már 2022. májusában elkezdődtek, és még ugyanebben az évben sikeresen átadtuk az első megvalósult objektumot, sőt a teljes projekt idén október végéig lezárásra kerül. A teljes beruházás megvalósulásának köszönhetően további 18 új munkahelyet tudtunk teremteni.
– mondta Barcsák Róbert tulajdonos, igazgató. A Bácska-Logistik Kft célja mindig is a folyamatos fejlődés és fejlesztés volt, valamint a pontos precíz és versenyképes kiszolgálás fenntartása. A beruházás során a korábban is meglévő négy kútfejes üzemanyagtöltő állomás bővítéseként és fejlesztésekként épült meg az új töltőállomás, mely kifejezetten a tehergépjárművek gyors és hatékony kiszolgálását teszi lehetővé.
Az új beruházás keretében a szolgáltatásokat is bővítették, hiszen átadásra került egy több mint 150 fő egyidejű befogadására alkalmas, mai kornak megfelelő, minőségi étel és ital választékkal, valamint trendi berendezéssel rendelkező étterem, melyhez egy 45 férőhelyes kültéri parkoló, gyermekeknek játszótér és egy elektromos töltőállomás is tartozik. A The Last House étterem, a déli ebéd menük biztosítása mellett „A’ la carte” is működik. Elhelyezkedésénél fogva képes biztosítani az ipari parkban dolgozók étkezési lehetőségét ebédidőben, de több mint 200 féle italválasztékával (Koktélok, röviditalok, borok, pezsgők, stb.), gourmet estek, kóstolók, üzleti tárgyalások, valamint akár több száz fős rendezvények lebonyolítására is alkalmas.
A pályázatos beruházások mellett szintén idén került átadásra egy új gyártó csarnok is (fémmegmunkáló üzem), mely működését azóta megkezdte.
Háttérinformáció a Bácska Stone-ról
A Bácska Logistik Kft. 2010 óta foglalkozik kavics bányászattal és beton, valamint aszfaltgyári alapanyagok gyártásával, szállításával és értékesítésével. Az elmúlt több mint 10 évben jelentős tapasztalatot szereztek az építőipari alapanyag ellátásban, és hozzá tartozó felhasználó piac igényeivel kapcsolatban. Dél-Magyarország egyik legnagyobb ásványi alapanyag ellátó cégeként, saját alapanyagokból gyártják a késztermékeket.
A Bácska Stone fejlesztésének első üteme 2021 május végén fejeződött be, amikor egy nagyteljesítményű automata betonelem gyártó sor került beüzemelésre az első csarnokban. Ebben az épületben kezdték meg a szürke alap termékek gyártását, mindeközben folyamatosan zajlott a területen lévő második csarnok építése.
2021 június 15.-től országosan is elérhetőek a Bácska Stone beton termékek. A cég célja, hogy megmutassa, hogy saját ásványi anyagokkal, saját eszközökkel, 100% magyar tulajdonban lévő céggel is megoldható a minőségi beton termékek gyártására rugalmas kiszolgálással. Termékeiket az elmúlt 10 évben az építőipari kivitelezések során tapasztalt hiányosságok figyelembevételével tervezik, mind a beton zsaluzó elemek terén mind a térburkoló kövek terén. A folyamatos termékfejlesztéseknek köszönhetően 2022 második felében már elérhetőek a színes termékek széles kínálatban. Szintén idén kerülnek piacra ECO Stone brand név alatt, az újrahasznosított inert hulladékokból gyártott útépítési szegélykövek és mederburkoló lapok.
Zöld Közlekedés
Repülőrajtot vett a tavalyi piacvezető Toyota 2024 első két hónapjában hazánkban
A tavaly globálisan és Magyarországon is minden idők legsikeresebb évét záró Toyotánál 2024-ben is kitart a lendület: a környezettudatos japán autómárka február végéig 3.198 új autót értékesített hazánkban, így 14,3%-is piaci részesedéssel őrzi első helyét a magyarországi új személyautó és kishaszongépjármű piacon.
A világelső autógyártó prémium márkája, a Lexus pedig valósággal szárnyal: a február végéig Magyarországon gazdára találó 274 új modell 67%-os bővülést jelent az előző év azonos időszakához képest, így a teljes piacon a márka történelmi, 1,5%-os piaci részesedést szerzett (ami egyben ugyancsak rekordszintű, 7,4%-is prémium piaci részesedést jelent).
A tavaly rekordértékesítéssel második egymást követő évben hazánk legkedveltebb autómárkájának bizonyuló Toyota az idei év első két hónapjában legközelebbi versenytársához képest tekintélyes, közel 500 darabos előnnyel, 3.198 új autó értékesítésével őrizte meg első helyét a magyarországi személyautó és kishaszongépjármű piacon. A Toyota a személyautó piacot külön-külön vizsgálva az előbbin 2410 új autó értékesítésével, 12,8%-os részesedéssel, utóbbin pedig 788 új autó értékesítésével, 21,8%-os részesedéssel áll a második helyen. Még látványosabb a Lexus menetelése: a közel 100%-ban elektrifikált autókat értékesítő japán luxusautómárka magyarországi történetében először ért el 7% fölötti (egészen pontosan 7,4%-os) prémium piaci részesedést, miután a tavaly év azonos időszakához képest mintegy 67%-al növelte értékesítéseit. Ezzel totál darabszámban a Lexus számos ismert hagyományos középkategóriás tömegmárka eladásait is túlszárnyalta.
Az év hátralévő részében sosem látott modellinvázió támogatja a két márka további piaci előretörését
A Toyota és a Lexus 2024-ben elképesztő modellinvázióval igyekszik még tovább erősíteni piaci pozícióját és megőrizni szerepét a magyarok kedvenceként: a Toyota 15, a Lexus pedig 5, a két márka tehát összesen 20 vadonatúj vagy frissített modellt mutat be az idei évben Magyarországon.
2024-ben bemutatkozó vadonatúj Toyota modellek:
- C-HR
- Camry
- Land Cruiser
- Proace MAX (áruszállító és személyszállító kivitelben)
- új, akkumulátoros elektromos B-SUV (az Urban Crossover Concept sorozatgyártott változata)
2024-ben megújuló Toyota modellek:
- Yaris
- GR Yaris
- Yaris Cross
- Yaris Van
- Proace City
- Proace City Verso
- Proace
- Proace Verso
- Hilux
2024-ben bemutatkozó vadonatúj Lexus modellek:
- LBX
- LM
2024-ben megújuló Lexus modellek:
- UX
- NX
- LC
A páratlan modelloffenzíva értékesítési volumen fronton is meghatározó vadonatúj modelljei a Toyota esetében a C-HR és a Camry, valamint a Proace MAX, amely a kishaszongépjármű piac egy olyan meghatározó, a haszongépjármű eladások 33%-át kitevő szegmensbe érkezik, ahol a Toyota eddig nem volt jelen. Izgalmas vadonatúj modell lesz emellett a Yaris Cross méretosztályában érkező vadonatúj akkumulátoros elektromos kompakt crossover, amelynek előfutára a tavaly decemberben leleplezett Urban Crossover Concept.
A Lexus esetében a két legfontosabb újdonságot az LBX és az LM jelenti, előbbivel a környezettudatos japán luxusautómárka belép a prémium kompakt crossover szegmensbe, míg utóbbival gyakorlatilag új kategóriát teremt, léteznek ugyanis a prémium márkák kínálatában több személy szállítására alkalmas buszok, ám az LM-hez fogható, a repülők első osztályát idéző luxus személyszállító nincs a piacon.
Tarolhat az elektromos autó programban a Toyota bZ4X
A vadonatúj modellek mellett kiemelt szerepet kap majd a piaci hódításban a Toyota bZ4X, a márka első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, amely idéntől rendkívül jó rendelkezésre állással, akár készletről elérhető lesz. A modell februártól a vállalatok számára meghirdetett elektromos autó program egyik favoritja lehet a támogatás levonása utáni 12.999.999 Ft-os indulóárral. A programban egyébiránt a Toyota jeleneg 5 (bZ4X, Proace Electric, Proace Verso Electric, Proace City Electric, Proace City Verso Electric, a Lexus pedig 2 (UX 300e és RZ) modellel vesz részt.
Forrás: Toyota Central Europe – Hungary Kft.