Kapcsolatfelvétel

Zöldinfó

Hatodszor választották a Fjällrävent Svédország legfenntarthatóbb márkájává

A Fjällräven 2025-ben immár hatodik alkalommal nyerte el iparága legfenntarthatóbb vállalatának címét Svédországban.

Létrehozva:

|

Spóroljon a villanyszámláján! Kérje ingyenes napelem kalkulációnkat itt! (x)

Európa legnagyobb fenntarthatósági felmérése nyolc ország 80 000 vásárlójának véleményét összesítve értékelte 36 iparág 1 600 márkáját. A svéd fogyasztók a „ruházat- és divatmárkák” kategóriában ezúttal is az outdoor céget találták a legjobbnak a környezeti szempontok érvényesítésében.

Hatalmas megtiszteltetés, hogy immár hatodik éve nekünk ítélik oda ezt az elismerést, ami egyben egy fontos visszajelzés számunkra arra nézve, hogy a csapatunk által a fenntarthatóság érdekében végzett, kemény munka meghozza a gyümölcsét. A fogyasztók ezúttal is úgy látták, hogy a Fjällräven a legfenntarthatóbb ruházati márka, ez is jól mutatja hosszú távú elkötelezettségünket a környezet védelme iránt. Ahogy növekszünk, a fenntartható működés egyre nagyobb kihívást jelent, de továbbra is azon dolgozunk, hogy minimalizáljuk az ellátási láncunk környezeti hatását, s eközben meghosszabbítsuk termékeink élettartamát. Nemcsak a tartós ruházat és felszerelés gyártása fontos számunkra, hanem az is, hogy ösztönözzük az embereket termékeink tudatos használatára. Arra
bátorítjuk vásárlóinkat, hogy gondoskodjanak felszereléseikről, javítsák és hosszú éveken át használják azokat, ahelyett, hogy minden szezonban újat vásárolnának – mondta Martin Axelhed, a Fjällräven vezérigazgatója.

A Fjällräven régóta vallja, hogy a fenntarthatóság nemcsak a gyártás során keletkező környezeti hatás csökkentéséről szól. Egy termék valódi ökológiai lábnyomát annak teljes élettartama határozza meg: minél tovább használják, annál fenntarthatóbb. Ezért a svéd outdoor márka hat alapelvre építi fejlesztéseit:

  • Strapabíró anyagok és kialakítás: ellenállnak az időjárás viszontagságainak és a mindennapos használatnak.
  • Funkcionalitás: a ruházat és felszerelés az adott tevékenységhez igazodik, biztosítva a maximális teljesítményt.
  • Kényelem: a megfelelő illeszkedés és komfort elengedhetetlen a természetben töltött idő élvezetéhez.
  • Időtálló dizájn: nem csak esztétikus, de a felhasználási idő meghosszabbításához is hozzájárul.
  • Javíthatóság: a termékeket úgy tervezték, hogy könnyen javíthatók legyenek, ehhez a márka javítási szolgáltatásokat is kínál.
  • Felszerelés gondozása: a Fjällräven tanácsokkal segíti a vásárlókat a termékek karbantartásában és élettartamuk meghosszabbításában.

Úgy látszik, a svéd fogyasztók értékelik az általuk vásárolt márkák fenntarthatósági erőfeszítéseit, mi pedig örömmel fogadjuk az iparágunkra nehezedő nyomást, amely folyamatos fejlődésre ösztönöz – mondta Aiko Bode, a Fenix Outdoor fenntarthatósági igazgatója.

Akkor is a tudományos innovációra törekednénk, ha nem figyelne ránk a közvélemény. Már 2009-ben elkezdtük eltávolítani a PFAS-t a termékeinkből – évekkel azelőtt, hogy a jogszabályok erre köteleztek volna minket –, mert úgy éreztük, ez a helyes lépés. Büszkék vagyunk rá, hogy a svéd fogyasztók elismerik ezt az elhivatottságot.

Advertisement

Zöldinfó

Viharpróba az MVM-nek: rekordsebességgel állították helyre az áramot

Közel 100 órányi megfeszített munkával minden régióban helyreállították az áramszolgáltatást az MVM szakemberei.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

A tájékoztatás szerint az országon hétfőn átvonuló zivatar számos helyen óránként 100 kilométert meghaladó orkánerejű szél, a hirtelen lezúduló nagy mennyiségű csapadék és helyenként jégeső miatt a villamos hálózatra dőlő fák, leszakadt ágak sok helyen vezetékszakadást idéztek elő, egyes helyeken oszloptörést okozott a vihar – tájékoztatott az alternativenergia.hu. Mint írták, csak a középfeszültségű hálózaton közel 150 helyen történt üzemzavar a vezetékre dőlő, vagy azt leszakító fák miatt, amely miatt egy időben 190 ezer háztartás maradt villamosenergia-ellátás nélkül az MVM szolgáltatási területein. A közlemény idézte Mátrai Károlyt, az MVM Csoport vezérigazgatóját, aki szerint a hétfői vihar minden eddiginél komolyabb próbatétel elé állította az MVM villamosenergiaelosztó-hálózati működését. A szolgáltató szakemberei közel 100 órán keresztül dolgoztak éjjel-nappal, hogy újra biztosítani tudják az áramszolgáltatást.

Miután a szerdai napon a középfeszültségű hálózaton minden üzemzavart elhárítottak az MVM hálózati kollégái, a több mint 3700 kisfeszültségű hiba lokalizálását és javítását kezdték meg. A negyedik napja éjszakákon is áthúzódó munkájuk eredményeként minden hibát kijavítottak. “A helyreállításban az iparági együttműködés komoly szerepet játszott, ahogy mi is segítettük az E.ON és a TITÁSZ kollégáinak munkáját, úgy ők is mellettünk álltak a legnehezebb pillanatokban – ez a fajta szakmai szolidaritás sokat jelentett a helyreállítás gyorsaságában és sikerességében” – fogalmazott Mátrai Károly. Az MVM Émász elosztási területén, azaz Nógrád, Heves, Borsod-Abaúj-Zemplén vármegyékben és Pest vármegye észak-keleti részén már szerda óta minden ügyfél ellátása biztosított. A hétfői vihar jóval nagyobb mértékben pusztított Magyarország déli és keleti régiójában, így az MVM Démász ellátási területén több kár, több hiba keletkezett.

A bajai, kecskeméti és békéscsabai régiókban már a csütörtöki nap végére teljes körűen helyreállították az áramszolgáltatást az MVM szakemberei, a vihar által leginkább sújtott szegedi régióban azonban még péntekre is áthúzódott a hibák javítása. Az elosztási területükön lévő 1,5 millió ügyfelük számára mára azonban ismét biztosított a villamosenergia-ellátás – olvasható a közleményben.

Advertisement
Tovább olvasom

Ezeket olvassák