Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Szakértő: technikai “csoda” kellene az elektromos utasszállító gépekhez

Létrehozva:

|

Ahhoz, hogy a kereskedelmi, vagy katonai repülésben elterjedjenek az elektromos meghajtású gépek, több technikai “csodának” is történnie kell – mondta a Flightglobal légügyi szaklapnak a Pratt & Whitney amerikai hajtóműgyártó cég alelnöke.

Alan Epstein szerint az első és legfontosabb, hogy az akkumulátor-technológiának ötven-százszor fejlettebbnek kell lennie a mostaninál, megjegyezve, hogy egy 737-es Boeing utazómagasságon való repüléséhez 10 megawatt energiára van szükség. Ehhez képest a mostani akkumulátor-technológiával csak a mostani távok századát tudják a gépek megtenni. Jelezte, a Pratt & Whitney a Massachusettsi Műszaki Egyetem (MIT) mérnökeivel már egyeztetéseket folytatott arról, hogy közösen építenének egy olyan hajtóművet, amely nagy repülőgépeket képes mozgatni.

Ezekhez azonban olyan technológiára van szükség (például új szupravezető-technológiára), amelyet még nem találtak fel. El kellene távolítani a hajtóművek mágneses árnyékolását a súlycsökkentés miatt. Ennek hiányában a hajtóművek mellett ülő embereket megölnék – magyarázta a szakember.

Hozzátette: amint a technológia elérhetővé válik, a Pratt az elsők között lesz, aki kifejleszti az új hajtóműveket. A Pratt a United Technologies Company leányvállalata, elsősorban hajtóműveket és kiegészítő energiaforrásokat (APU) gyárt, a 2013-as évet 1,9 milliárd dolláros nyereséggel zárta.

Advertisement
Hozzászólás küldése

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés

Hozzászólás

Zöld Közlekedés

Benzines, dízeles, elektromos: mindegyikre nőtt az igény – itt vannak a friss számok

Folyamatosan bővül az elektromos és hibrid használt autók piaca.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

Az alternativenergia.hu portál szerint júniusban hibrid autót 14 700-an kerestek, ami 30,1 százalékos növekedés, elektromos autók után pedig 20 300-an kutattak, ami 81,5 százalékos emelkedés 2024 júniusához képest. Kiemelték ugyanakkor, hogy a korábban stagnáló, lassú, vagy 2-3 százalékos növekedést produkáló benzines és dízeles autók iránt is nőtt az érdeklődés júniusban. Benzinesek esetében az érdeklődők száma 13 százalékkal, dízeles autóknál pedig 9,5 százalékkal nőtt. A júniusi átlagárakat vizsgálva, a hagyományos hajtásláncok közül a benzines autók ára 8,5 százalékkal, a dízeleseké pedig 5,4 százalékkal drágult az előző év júniushoz képest. A hibridek esetében elhanyagolható a változás (0,1 százaléknál az emelkedés), ugyanakkor az elektromos autók átlagára 5,1 százalékot esett, a kiugró érdeklődés részben ezzel is magyarázható – írták a közleményben.

Tovább olvasom

Zöldtrend a Facebookon

Címkék

Ezeket olvassák