Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Szakértő: technikai “csoda” kellene az elektromos utasszállító gépekhez

Létrehozva:

|

Ahhoz, hogy a kereskedelmi, vagy katonai repülésben elterjedjenek az elektromos meghajtású gépek, több technikai “csodának” is történnie kell – mondta a Flightglobal légügyi szaklapnak a Pratt & Whitney amerikai hajtóműgyártó cég alelnöke.

Alan Epstein szerint az első és legfontosabb, hogy az akkumulátor-technológiának ötven-százszor fejlettebbnek kell lennie a mostaninál, megjegyezve, hogy egy 737-es Boeing utazómagasságon való repüléséhez 10 megawatt energiára van szükség. Ehhez képest a mostani akkumulátor-technológiával csak a mostani távok századát tudják a gépek megtenni. Jelezte, a Pratt & Whitney a Massachusettsi Műszaki Egyetem (MIT) mérnökeivel már egyeztetéseket folytatott arról, hogy közösen építenének egy olyan hajtóművet, amely nagy repülőgépeket képes mozgatni.

Ezekhez azonban olyan technológiára van szükség (például új szupravezető-technológiára), amelyet még nem találtak fel. El kellene távolítani a hajtóművek mágneses árnyékolását a súlycsökkentés miatt. Ennek hiányában a hajtóművek mellett ülő embereket megölnék – magyarázta a szakember.

Hozzátette: amint a technológia elérhetővé válik, a Pratt az elsők között lesz, aki kifejleszti az új hajtóműveket. A Pratt a United Technologies Company leányvállalata, elsősorban hajtóműveket és kiegészítő energiaforrásokat (APU) gyárt, a 2013-as évet 1,9 milliárd dolláros nyereséggel zárta.

Hozzászólás küldése

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés

Hozzászólás

Zöld Közlekedés

Szupercsöndes drónt alkottak

Létrehozva:

|

Szerző:

Sokak számára zavaró a drónok búgása, egy amerikai vállalat ezt figyelembe véve hozott létre egy eszközt.

Sok szakértő véli úgy, hogy a drónok a jövőben komoly feladatokat kaphatnak mindennapi életünkben, részt vehetnek például a csomagok szállításában. Az ilyen típusú eszközök ellen szól ugyanakkor, hogy viszonylag zajosak, ami hosszú távon zavaró lehet. Mérnökök egy csoportja a közelmúltban csendes, teljesen elektromos, nulla kibocsátású drónt hozott létre – számol be az Interesting Engineering. Az eszközt a floridai tech startup, az Undefined Technologies készítette. A Silent Ventus nevű drón ionmeghajtással működik. „A Silent Ventus szemléletes példája azon szándékunknak, hogy fenntartható, progresszív és kevésbé zajos városi környezetet teremtsünk” – mondta Tomas Pribanic, a vállalat alapítója és vezérigazgatója. A drón közelebb viszi a céget végső céltermékének megvalósításához, és megmutatja a vállalat technológiájának kettős felhasználását.

Az eszköz egy olyan technológiai szabadalmat használ, melynek köszönhetően képes aktiválni a környező ionfelhőt. Ily módon jelentős iontolóerő keletkezik, meghajtva a gépet. A drón szinte zajtalanul képes mozogni. A szerkezet fejlesztése jó ideje tart már, a munka tavaly decemberben ért el egy fontos mérföldkövet. Az eszköz ekkor egy 2 percen és 30 másodpercen át tartó tesztrepülésen vett részt, a szakértők pedig kipróbálhatták teljesítményét, repülési dinamikáját, állóképességét és zajszintjét. A mérnökök arról számoltak be, hogy a szerkezet ötször tovább tudott a levegőben maradni, mint a korábbi prototípus, és 85 decibelnél is kisebb zajszintet hozott létre. Pribanic akkor azt mondta, hogy drónjuk egy lépéssel közelebb került a piaci bevezetéshez.


Az Undefined Technologies weboldala alapján az eszköz jelenlegi verziója innovatív fizikai megközelítésekre alapozva 70 decibelnél is halkabb hangot ad ki. Az Egyesült Államokban a lakó-, ipari és kereskedelmi zónákban a megengedett zajszint 50-70 decibel, ami azt jelenti, hogy ezeken a területeken az új szerkezetet tökéletesen lehetne használni. Összehasonlításképp: a mai drónok többsége 85-96 decibeles zajjal üzemel.

Tovább olvasom

Zöld Közlekedés

Elon Musk a lítiumbányászati beruházások növelését szorgalmazta

Létrehozva:

|

Szerző:

Elon Musk amerikai üzletember a lítiumbányászati beruházások növelését sürgette annak érdekében, hogy csökkentsék az elektromos járművekben használt fém kereslete és kínálata közötti szakadékot.

A Bloomberg által idézett Tesla cégvezető szerint az elektromos autók akkumulátorainak gyártásához szükséges lítium hiánya a “fő korlátozó tényező”, ami hátráltatja az elektromosautó-ipar fejlődését.
“Segítenünk kell a lítiumbányászatot. Mindenképpen bátorítanám azokat a vállalkozókat, akik megpróbálnak belépni a lítium üzletágba” -mondta Elon Musk. A londoni székhelyű Benchmark Mineral Intelligence ágazati információszolgáltató szerint a lítium globális árindexe 2021-ben 280 százalékos, 2022 első negyedévében pedig további 127 százalékos emelkedést mutatott. Ez növeli az elektromos járművek gyártóinak – köztük a Tesla – költségeit. Ezen túlmenően a lítiumgyártás kevés országban összpontosul, ami növeli a fémellátás megszakadásának kockázatát. Ausztrália és Chile adja a világtermelés 81 százalékát, 55 ezer tonnát, illetve 26 ezer tonnát.

Tovább olvasom

Zöld Közlekedés

Újrahasznosított halászhálókból és szolárpanelekből áll a leginkább környezetbarát autó

Létrehozva:

|

Szerző:

A dán-amerikai Fisker gyártó bekeményített, és legyártotta azt az autót, ami könnyen lehet, hogy a jelenleg piacon kapható legzöldebb autó a világon.

„Küldetésünk, hogy a világ leginnovatívabb és legfenntarthatóbb járműveit hozzuk létre, amelyek megfizethetőek is.  Minden a Fisker Oceannel kezdődik, ezzel teljes mértékben előrevetítjük a mindenki számára elérhető tiszta jövőt” – mondta az autó bemutatóján, Los Angelesben a Fisker vezető igazgatója, Henrik Fisker. A gyártó szerint az Ocean modelleket úgy tervezték, hogy a lehető legfenntarthatóbbak legyenek – de mit jelent ez a gyakorlatban? Az ötszemélyes autó teljesen vegán belsővel rendelkezik, újrahasznosított anyagok felhasználásával készült, többek között az összetevők listáján szerepel az újrahasznosított halászhálókból és ruhákból készült szőnyegek. A kerekek felújított gumiötvözetből készültek, újrahasznosított anyagú kerékburkolatokkal. Fisker szerint izgalmas, hogy újrahasznosított anyagokkal is minőségi terméket tudnak létrehozni – az autóra pedig tényleg jó ránézni is, ráadásul tényleg prémium kategóriásnak tűnik kívülről is, írta az alternativenergia.hu.

A kocsi természetesen elektromos, 80 kilowattórás (kWh) akkumulátorral működik, lítium-ion-foszfát (LFP) akkumulátorcellával. Az akksit a CATL, egy kínai akkumulátorgyártó szállítja, amely már üzletel a Teslával és a Volkswagennel – nem rossz a referenciája. Három modell közül választhat majd az, aki vásárlásra adja a fejét: ezek a Fisker Ocean Sport, Fisker Ocean Ultra és a Fisker Ocean Extreme. Mindegyik autó nagyon környezettudatos, de kategóriák szerint azért vannak bennük olyan extrák, amelyekkel érdemes foglalkozni.

A prémium, felsőkategóriás Ocean Extreme-et például egyedi napelemes tetővel, a FiskerSolarSky-jal alakították ki. A Fisker azt állítja, hogy ez ideális körülmények között évente körülbelül 3200 km további hatótávolságot tud biztosítani. A kocsit hivatalosan a jövő év novemberétől lehet majd megvásárolni, a tervezett ára valahol 33 150 euró és 60 822 euró között mozog, modelltől függően.

Tovább olvasom

Zöldtrend a Facebookon

Címkék

Ezeket olvassák