Zöld Közlekedés
Bp- Bécs: 2 óra 37 perc alatt

Decembertől Bécs új pályaudvarán, a Hauptbahnhofon is megállnak a budapesti vonatok, ráadásul a menetidő is rövidül. A repteret is bevonják a távolsági közlekedésbe.
2014. december 14-től, az új vasúti menetrend életbe lépésével már Bécs új pályaudvarán, a Hauptbahnhofon is megállnak a délre, északra és keletre tartó, illetve innen érkező távolsági vonatok – vagyis a Budapestről illetve Budapestre érkező járatok is. A plusz megállótól számítva 2 óra 37 percre csökken a két főváros közti menetidő, ráadásul irányonként két-két további EC-szerelvényt is forgalomba állítanak.
A másik újítás, hogy – most először – a schwechati repteret is bekapcsolják a távolsági vonatközlekedésbe: a Linzből St. Pöltenen és a bécsi Hauptbahnofon át a reptérre közlekedő vonattal 1 óra 47 perc alatt lehet kijutni a schwechati légi kikötőbe. A vonalon kétóránként közlekednek majd az ICE-szerelvények.
A jelenleg részben üzemelő pályaudvar 2015 decemberétől látja majd el teljes egészében a neki szánt szerepet. Innentől kezdve az osztrák vasúttársaság, az ÖBB a Hauptbahnhof Wien és a Wien Meidling pályaudvar alkotta rendszeren keresztül bonyolítja le a teljes Bécsbe irányuló illetve Bécsből induló távolsági vasútközlekedést. Noha a két pályaudvar az üzemeltetés szempontjából egy egységnek számít majd, a vonatok mindkét állomáson megállnak. Az utasok számára rövidebb menetidőt, kényelmesebb és több átszállási lehetőséget jelent az új szisztéma.
„A Hauptbahnof Wien egyike az ország legnagyobb infrastruktúra-projektjeinek. Teljes üzemben naponta 1.100 járat áll majd meg itt. A Hauptbahnhof az utazás legkörnyezetkímélőbb formáját viszi egészen közel az emberekhez” – mondja Doris Bures közlekedésért, innovációért és technológiáért felelős miniszter. A Hauptbahnhof építési költségei egymilliárd euróra rúgnak és további hárommilliárd euró járulékos befektetéssel számolnak a környéken megvalósuló új városrésznek köszönhetően. Magát a pályaudvart 2010-ben kezdték építeni, a munkák várhatóan 2015-ben fejeződnek be.

Zöld Közlekedés
Tesla vezet, de jönnek a kínai márkák is a hazai használtautó-piacra
Az elektromos márkák egy-két év múlva jelennek meg nagyobb tömegben a használtautó-piacon.

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet az Ön rendszere! Ingyenes kalkulálás itt (x)
A magyarországi használtautó-piacon a 2026-2027-es időszakban, a flottaautók kifutásával, második hullámként jelenhet meg nagyobb tömegben a használt elektromos autók kínálata – erre számít az egyik legjelentősebb piaci szereplő, az országos kereskedelmi hálózattal rendelkező Das WeltAuto. Az alternativenergia.hu kifejti: az elektromos autók aránya a teljes használtpiacon még mindig elenyésző, a szegmens azonban látványosan élénkül. A használtautó-piac stabilan növekszik, miközben új korszak kezdődik: az elektromos és kínai márkák megjelenése átrajzolja a jövő kínálatát – hívja fel a figyelmet Tóth Péter, a Das WeltAuto értékesítési igazgatója. A közleményben idézik a Datahouse statisztikáját, amely szerint a Tesla továbbra is a legjelentősebb elektromos márka a magyarországi használtautó-piacon, 2655 tranzakcióval és 0,38 százalékos részesedéssel. A kínai újhullámos márkák (MG, BYD, Omoda, DFSK, Jaecoo, Lynk & Co, Aiways, NIO stb.) összesen 1155 jármű eladásával még csak 0,17 százalékos szeletet fednek le a piacból, de megjelenésük már jól látható. A kínai márkák mezőnyét az MG közel 800 autóval vezeti, ugyanakkor a BYD gyorsan növeli ismertségét – teszik hozzá.
A közleményben emlékeztetnek arra, hogy a teljes magyarországi használtautó-piac 2025 első kilenc hónapjában lendületben maradt: közel 700 ezer tulajdonosváltás történt január és szeptember között, 2,8 százalékkal haladva meg az előző év azonos időszakának adatát. Szeptemberben ismét 80 ezer fölé emelkedett a havi tulajdonosváltás. A magyar használtautó-piacot változatlanul három márka – az Opel, a Volkswagen és a Suzuki – uralja. A piacszegmensre bontott szerkezet stabil: a kompakt (C-szegmens) és kisautó (B-szegmens) továbbra is a legnépszerűbb, eközben az SUV-láz a használt járművek esetében jóval visszafogottabb, mint az új autóknál. A tranzakciók közel ötöde (19,2 százalék) Budapesten zajlik, a főváros és agglomerációja az országos forgalom több mint harmadát (35,8 százalék) adja. Tóth Péter közölte, a Das WeltAuto hálózatában azt tapasztalják, hogy az ellenőrzött előéletű autók gyorsabban találnak gazdára, még a bizonytalanabb piaci környezetben is. A vásárlók ma sokkal tudatosabbak: a bizalom és az átlátható szerviztörténet felértékelődött – mutatott rá.
A Das WeltAuto a Volkswagen konszern márkáit forgalmazó Porsche Hungaria használtautó-üzletága. A 30 márkakereskedésből álló országos értékesítői hálózatban a vevők állapotfelmérésen átesett, gondosan szervizelt autók közül választhatnak, a legjobb minőségű járművek esetében a cég garanciát is vállal.
-
Zöldinfó4 nap telt el a létrehozás óta
Életveszély és milliós károk: barnamedvék uralják a közép-erdélyi térséget
-
Zöldinfó1 nap telt el a létrehozás óta
Így verik át az MVM ügyfeleit hamis számlákkal és fenyegető levelekkel
-
Zöldinfó4 nap telt el a létrehozás óta
Aranysakálok jelzik a környezet mikotoxinszennyezését a dél-magyarországi térségben
-
Zöldinfó21 óra telt el a létrehozás óta
Egyszerű ügyintézéssel kínál korszerű klímát az MVM
-
Zöldinfó6 nap telt el a létrehozás óta
A hálózattól az otthonig: a Swatten új szintre emeli az energiatárolást
A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés