Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Bátrabban kerekeznek a bécsi biciklisek

Létrehozva:

|

Egyre nagyobb biztonságban érzik magukat a bécsi biciklisek, derül ki egy friss közvélemény-kutatásból. Elsősorban a nők és az idősebbek mondanak le a kerékpározásról, mert félnek a forgalomban.

A Bécsi Mobilitási Ügynökség (Mobilitätsagentur Wien) megbízásából készített közvélemény-kutatás szerint 2012-höz képest javult a biciklisek helyzete az osztrák fővárosban. Míg két évvel ezelőtt a megkérdezettek 52 százaléka érezte magát biztonságban két keréken, addig 2014-ben már 72 százalékuk.

A felmérésből az is kiderül, hogy a legtöbben kerékpárúton vagy kerékpáros utcán (65%) közlekednek a legszívesebben, a kerékpársáv vagy az autók között kerekezés már sokkal kevésbé népszerű (19 és 13%). Eltérés mutatkozott a kerékpáros infrastruktúra megítélésében is: míg a város délkeleti részében a megkérdezettek 64 százaléka adott pozitív értékelést, addig nyugaton már csak 53 százalék.

„Ez azt mutatja, hogy az irány jó, de akad még tennivaló” – értékelte a felmérés eredményét Martin Blum kerékpárosügyi biztos. Mivel a sűrűn beépített nyugati kerületeket még kevés bicikliút köti össze a városközponttal, a megoldást kerékpáros utcák kijelölésében látja, ahova gépjárművek csak kivételes esetben hajthatnak be.

Advertisement

A közvélemény-kutatás során azokat is kikérdezték, akik szinte soha nem ülnek biciklire. Tíz megkérdezettből egyébként négyen adtak ilyen választ. Az elsődleges ok: nincs biciklijük. A második leggyakrabban említett indoklás az volt, hogy félnek a forgalomban. Elsősorban a nők, az 50 év felettiek valamint a belső és a nyugati kerületek lakói magyarázták ezzel, hogy miért nem ülnek biciklire.

Advertisement
Hozzászólás küldése

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés

Hozzászólás

Zöld Közlekedés

Elektromos roham és kínai nyomulás – az autópiac jövőjéről vitáztak Budapesten

Az autósok döntésére kell bízni a technológia kiválasztását a márkakereskedők szerint.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

A nemzetközi autókereskedői szövetségek szerint a vásárlók döntésére kell bízni, hogy milyen technológiát választanak, a megfizethető, minőségi járművek gyártására kell összpontosítani, a piaci folyamatokba pedig nem mesterségesen, hanem pozitív motivációval lehet beavatkozni – írja az alternativenergia.hu. A sajtótájékoztatón Gablini Gábor a gazdasági és technológiai kihívások közül egyebek mellett kiemelte: az európai autógyárakat nehéz helyzet elé állította, hogy a kínai ipar már ugyanolyan jó minőségű elektromos autókat gyárt, de jelentősen olcsóbban, így egész Európában robbanásszerűen bővül a kínai autók piaca. Amit az európai gyártók vesztenek a piacrészükből, azt már nem, vagy csak nagyon jelentős költséggel lehet visszafordítani – hívta fel a figyelmet.

Hozzátette ugyanakkor, hogy egyes elektromos autókat gyártó cégek a hibrid technológia felé is fordulnak. A kínai a világ legnagyobb autópiaca, ma már megkerülhetetlen, ezért az ott zajló folyamatok tanulságosak a világ autóipara számára – jelezte. A GÉMOSZ elnöke a technológiai változások kapcsán kitért arra: még nem jött el az önvezető autók ideje, további komplex fejlesztésekre van szükség, hogy ezek a járművek teljesen biztonságossá váljanak. Felidézte azt is, hogy az Amerikai Egyesült Államokban készült felmérés szerint a következő tíz évben az emberek több mint 95 százaléka továbbra is szeretne saját maga autót vezetni. A Magyar Lízingszövetség elnöke szintén úgy látja, hogy az európai elektrifikációs átállás kapcsán a jelenlegi szabályozás, valamint a költségvállalás európai szintű összehangolására van szükség.

Zs. Nagy István elmondta: a 2023. évi mélypont után tavaly mintegy 121 ezer új személyautót helyeztek forgalomba Magyarországon. Az idei első nyolc hónapban is folyamatos a növekedés a tavalyi azonos időszakhoz képest. A piac bővülését a hibrid meghajtású járművek generálják, a benzines járművek piaci részt veszítenek, míg a dízelek pozíciója stagnál. Az elektromos meghajtású járművek száma 90 százalékkal bővült, de aránya még így is csak 8 százalék. Mára az új személygépjárművek piacának közel 5 százaléka kínai márka, és nem az elektromos meghajtás dominál. A magyar piacon jellemzően a beszerzések 70 százaléka céges, 30 százalékban magánszemélyek a vásárlók – ismertette. A lízingelt autók aránya 2024 májusában elérte a 33,5 százalékos csúcsot, idén kis visszaesés után ismét növekedést tapasztaltak, augusztusban 30,65 százalék volt az arány. A sajtótájékoztatón Gablini Gábor elmondta: megalakult Európa egységes autókereskedelmi szövetsége Budapesten.

Advertisement
Tovább olvasom

Zöldtrend a Facebookon

Címkék

Ezeket olvassák