Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Bátrabban kerekeznek a bécsi biciklisek

Létrehozva:

|

Egyre nagyobb biztonságban érzik magukat a bécsi biciklisek, derül ki egy friss közvélemény-kutatásból. Elsősorban a nők és az idősebbek mondanak le a kerékpározásról, mert félnek a forgalomban.

A Bécsi Mobilitási Ügynökség (Mobilitätsagentur Wien) megbízásából készített közvélemény-kutatás szerint 2012-höz képest javult a biciklisek helyzete az osztrák fővárosban. Míg két évvel ezelőtt a megkérdezettek 52 százaléka érezte magát biztonságban két keréken, addig 2014-ben már 72 százalékuk.

A felmérésből az is kiderül, hogy a legtöbben kerékpárúton vagy kerékpáros utcán (65%) közlekednek a legszívesebben, a kerékpársáv vagy az autók között kerekezés már sokkal kevésbé népszerű (19 és 13%). Eltérés mutatkozott a kerékpáros infrastruktúra megítélésében is: míg a város délkeleti részében a megkérdezettek 64 százaléka adott pozitív értékelést, addig nyugaton már csak 53 százalék.

„Ez azt mutatja, hogy az irány jó, de akad még tennivaló” – értékelte a felmérés eredményét Martin Blum kerékpárosügyi biztos. Mivel a sűrűn beépített nyugati kerületeket még kevés bicikliút köti össze a városközponttal, a megoldást kerékpáros utcák kijelölésében látja, ahova gépjárművek csak kivételes esetben hajthatnak be.

A közvélemény-kutatás során azokat is kikérdezték, akik szinte soha nem ülnek biciklire. Tíz megkérdezettből egyébként négyen adtak ilyen választ. Az elsődleges ok: nincs biciklijük. A második leggyakrabban említett indoklás az volt, hogy félnek a forgalomban. Elsősorban a nők, az 50 év felettiek valamint a belső és a nyugati kerületek lakói magyarázták ezzel, hogy miért nem ülnek biciklire.

Hozzászólás küldése

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés

Hozzászólás

Zöld Közlekedés

Akkumulátorcsere-szolgáltatásra építi piaci stratégiáját az elektromos autókat gyártó kínai NIO

A kínai NIO elektromosautó-gyártó vállalat az akkumulátorok lízingelésével és a töltőállomásokon azok azonnali cseréjével tervezi növelni piaci részesedését Európában.

Létrehozva:

|

Szerző:

A cég társalapítója és egyben jelenlegi elnöke Csin Li-hung (Quin Lihong) a Reuters hírügynökségnek adott telefoninterjúban elmondta, hogy 2025-ig cége mintegy ezer akkumulátorcsere-állomást kíván létesíteni Kínán kívül, többségében Európában. A NIO akkumulátorcsere-szolgáltatásával a járművezetők néhány perc alatt új, teljesen feltöltött akkumulátorral indulhatnak útnak a csereállomásról, ami gyorsabb megoldás bármely jelenleg rendelkezésre álló töltési technológiánál. Az elektromos járművek egyik legdrágább összetevője az akkumulátor egység. A NIO piaci stratégiája az akkumulátornak a jármű tulajdonjogától való leválasztására helyezi a hangsúlyt az elektromobilitás induló költségeinek a csökkentése érdekében. A járművek tulajdonosa az akkumulátorokat lízingeli és “töltőállomásokon” cseréli. A megoldás “hátránya” ugyanakkor, hogy az akkumulátor költségeit és használatának a kockázatait a járműgyártó cégekre hárítja. Ez az egyik oka annak, amiért a legtöbb autógyártó más utat keres az akkumulátorok költségeinek csökkentésére és a töltési hatékonyságuk növelésére. Kínában a NIO egy vállalatot hozott létre partnerekkel, köztük a CATL akkumulátorgyártó óriáscéggel, hogy megvásárolja az akkumulátorokat lízingelésre, majd előfizetési díjakat szedjen a NIO járművek tulajdonosaitól. Csin a Reuters hírügynökségnek a telefoninterjúban elmondta, hogy a NIO egy európai vagyonkezelő céggel is partnerségre kíván lépni egy akkumulátor-lízingcég létrehozásához. A cég már az idén megkezdi az akkumulátorok lízingelését. A NIO Norvégiában már végzett kísérleteket az akkumulátorok lízingelésével és cseréjével az ES8-as elektromos meghajtású SUV-modelljével. A NIO 800 SUV-modellt értékesített Norvégiában és két akkumulátorcsere-állomással rendelkezik. A NIO  energiagazdálkodásért felelős alelnökének elmondása szerint Norvégiában minden vásárló, Kínában pedig a vásárlók fele az akkumulátorlízing-megoldást választotta. A NIO ebben a hónapban Magyarországon nyitotta meg első tengerentúli üzemét akkumulátorcsere-állomások gyártására, amelyeket méretük miatt költséges lenne Kínából szállítani.

 

mti

 

Tovább olvasom

Zöldtrend a Facebookon

Címkék

Ezeket olvassák