Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Harminc helyszínen várták reggelivel a kerékpáron munkába igyekvőket

Létrehozva:

|

Országosan 30 helyszínen várták reggelivel a kerékpárral munkába igyekvőket csütörtökön, a Bringázz a munkába! (Bam) kampány keretében.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium és a Magyar Kerékpárosklub 14. alkalommal indított közös kampányához szeptember 26. óta már csaknem ötezren csatlakoztak, ők eddig összesen több mint 400 ezer kerékpárral megtett kilométert rögzítettek a program honlapján. Az akcióhoz október végéig lehet csatlakozni – tájékoztatták a szervezők az MTI-t. A Bringázz a munkába! kampány célja, hogy minél többen kipróbálják a közlekedést két keréken. A szervezők idén a munkába való kerékpározás elleni kifogások megdöntésére építik az őszi kampányt, hiszen a rossz idő vagy a kimelegedés minimális kellemetlenségeiért cserébe számos pozitív élettani és egyéb hatás is kárpótolja a tekerőket.

A MÁV-csoport a Népligetben “vasutas bringásreggelivel” csatlakozott a kezdeményezéshez, így a vállalatcsoport munkatársai és vezetői reggel hét és kilenc óra között péksüteménnyel és ásványvízzel várták a munkába igyekvő kerékpárosokat. A MÁV már öt éve működik együtt a Bam! programmal, többek között a bicikliszállítási és tárolási lehetőségek fejlesztésével segítik a mozgalmat: az elővárosi vasútvonalakon alacsonypadlós motorvonatok közlekednek, valamint a gyors- és személyvonatokban kerékpárszállító kocsikban helyezhetik el kétkerekűiket az utasok.

Ezen felül egyre több utazó veszi igénybe a fedett és kamerával őrzött B+R parkolókat, és az állomások mellett felállított kerékpártárolókat. Ilyeneket a MÁV az idei évben a Déli és a Nyugati pályaudvaron, valamint Kelenföldön és a Keletinél, a 4-es metró végállomásainál állított fel legutóbb. A társaság közlése szerint idén augusztusig több mint 311 ezer darab kerékpárjegyet és bérletet vásároltak az utasok.

Advertisement
Hozzászólás küldése

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés

Hozzászólás

Zöld Közlekedés

34%-kal több használt elektromos autó a magyar piacon egy év alatt

Egy év alatt 34%-kal nőtt a használt elektromos autók kínálata a magyar piacon, miközben a benzines és dízel modellek aránya csökkent.

Létrehozva:

|

Szerző:

A használt autók piacán a személygépkocsik csaknem 90 százalékát 10 millió forint alatt hirdették meg júniusban: a Magyarországon megjelent hirdetések 40,2 százaléka 2,5 millió forint alatti, 26,4 százaléka 2,5-5 millió forint közötti, 20,5 százaléka 5-10 millió forint közötti és 12,9 százaléka 10 millió forint fölötti értékű személygépjárművet kínált – közölte a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) és Használtautó.hu a júniusi adatokból nyert második közös statisztikájuk alapján hétfőn az MTI-vel. A KSH tájékoztatása szerint az összes hirdetést figyelembe véve idén júniusban a kínálati átlagár 5 millió 400 ezer, az előző év azonos időszakában pedig 5 millió 200 ezer forint volt. Hozzátették, hogy a használt autók internetes piacán megjelent hirdetések alapján júniusban csaknem 50 százalékban (53 910 darab) benzinmeghajtású, 41,6 százalékban (45 420 darab) dízelmeghajtású személygépjárműveket kínáltak. A hibrid meghajtású gépjárművek (benzin és dízel együttesen) 3,7 százalékban (4080 darab), az elektromosok 5 százalékban (5440 darab), az egyéb meghajtásúak pedig 0,2 százalékban (250 darab) szerepeltek a kínálatban. 2024 júniusához képest 5650-nel kevesebb használt gépjármű volt elérhető.

A Használtautó.hu választékában az előző év azonos időszakához viszonyítva az elektromos meghajtású autók száma 34,3 százalékkal, míg az egyéb meghajtásúaké 13,6 százalékkal nőtt. Emellett a benzinmeghajtásúaké 5,6 százalékkal, a dízelmeghajtásúaké 7,6, míg a hibrid meghajtású autók száma 3,8 százalékkal csökkent. Rámutattak, hogy a meghirdetett benzines autók átlagosan 157 ezer, a dízel autók 222 ezer kilométert tettek meg. A hirdetésekben szereplő benzines autók átlagosan 14,1, a dízeles autók 12,3 évesek voltak, előbbiek átlagéletkora egy év alatt 2,2 százalékot, míg a dízeleseké 4,2 százalékot nőtt.

Arra is kitértek, hogy a leggyakrabban előforduló márkák a Használtautó.hu oldalon meghirdetett gépkocsik között 2025 júniusában a Volkswagen, a BMW, majd az Opel volt. Mindhárom esetén 8 ezer és 11 ezer közötti hirdetésszám található a honlapon. Az első három márkát sorrendben a Ford, a Mercedes-Benz, az Audi, a Škoda, a Toyota, a Renault és a Suzuki követte.

Advertisement
Tovább olvasom

Zöldtrend a Facebookon

Címkék

Ezeket olvassák