Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Harminc helyszínen várták reggelivel a kerékpáron munkába igyekvőket

Létrehozva:

|

Országosan 30 helyszínen várták reggelivel a kerékpárral munkába igyekvőket csütörtökön, a Bringázz a munkába! (Bam) kampány keretében.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium és a Magyar Kerékpárosklub 14. alkalommal indított közös kampányához szeptember 26. óta már csaknem ötezren csatlakoztak, ők eddig összesen több mint 400 ezer kerékpárral megtett kilométert rögzítettek a program honlapján. Az akcióhoz október végéig lehet csatlakozni – tájékoztatták a szervezők az MTI-t. A Bringázz a munkába! kampány célja, hogy minél többen kipróbálják a közlekedést két keréken. A szervezők idén a munkába való kerékpározás elleni kifogások megdöntésére építik az őszi kampányt, hiszen a rossz idő vagy a kimelegedés minimális kellemetlenségeiért cserébe számos pozitív élettani és egyéb hatás is kárpótolja a tekerőket.

A MÁV-csoport a Népligetben “vasutas bringásreggelivel” csatlakozott a kezdeményezéshez, így a vállalatcsoport munkatársai és vezetői reggel hét és kilenc óra között péksüteménnyel és ásványvízzel várták a munkába igyekvő kerékpárosokat. A MÁV már öt éve működik együtt a Bam! programmal, többek között a bicikliszállítási és tárolási lehetőségek fejlesztésével segítik a mozgalmat: az elővárosi vasútvonalakon alacsonypadlós motorvonatok közlekednek, valamint a gyors- és személyvonatokban kerékpárszállító kocsikban helyezhetik el kétkerekűiket az utasok.

Ezen felül egyre több utazó veszi igénybe a fedett és kamerával őrzött B+R parkolókat, és az állomások mellett felállított kerékpártárolókat. Ilyeneket a MÁV az idei évben a Déli és a Nyugati pályaudvaron, valamint Kelenföldön és a Keletinél, a 4-es metró végállomásainál állított fel legutóbb. A társaság közlése szerint idén augusztusig több mint 311 ezer darab kerékpárjegyet és bérletet vásároltak az utasok.

Hozzászólás küldése

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés

Hozzászólás

Zöld Közlekedés

Erősödik a Kia az európai személyautó-piacon

Erősödik a Kia az európai autópiacon: eladásai 7,9 százalékkal bővültek tavaly 2021-hez képest, amit a dél-koreai autógyártó jelentős mértékben a villamosított hajtású modellek kínálatának tulajdonít – tájékoztatta a Kia Hungary az MTI-t.

Létrehozva:

|

Szerző:

Az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) által frissen kiadott adatokat idézve ismertették: a márka 542 423 autót értékesített a személyautók európai piacán 2022-ben. Ezzel részesedése rekordnagyságúra, 4,8 százalékra emelkedett az előző évi 4,3 százaléktól. Az európai személyautópiac 4,1 százalékkal esett vissza ugyanebben az időszakban – jegyezték meg. A Kia villamosított modelljei iránt nagyban emelkedett a kereslet tavaly, az Európában eladott járművek 30,9 százaléka, 176 149 autó volt elektromos meghajtású – közölték.

A Kia Hungary tájékoztatása szerint a magyarországi személyautópiacon a márkakereskedők 8500 új autót értékesítettek  2022-ben, amellyel a márka piaci részesdése 7,3 százalékos lett. Elektromos autóból 524-et helyeztek forgalomba, ezzel a Kia a második legerősebb márka a szegmensben. A közlemény szerint 2023-ban a Kia felgyorsítja vásárlócentrikus stratégiáinak alkalmazását, amelyek által az okos mobilitási megoldások területén vezető szolgáltatóvá kíván válni.

Tovább olvasom

Zöldtrend a Facebookon

Címkék

Ezeket olvassák

© 2022 zoldtrend.hu | Minden jog fenntartva!