Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Harminc helyszínen várták reggelivel a kerékpáron munkába igyekvőket

Létrehozva:

|

Országosan 30 helyszínen várták reggelivel a kerékpárral munkába igyekvőket csütörtökön, a Bringázz a munkába! (Bam) kampány keretében.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium és a Magyar Kerékpárosklub 14. alkalommal indított közös kampányához szeptember 26. óta már csaknem ötezren csatlakoztak, ők eddig összesen több mint 400 ezer kerékpárral megtett kilométert rögzítettek a program honlapján. Az akcióhoz október végéig lehet csatlakozni – tájékoztatták a szervezők az MTI-t. A Bringázz a munkába! kampány célja, hogy minél többen kipróbálják a közlekedést két keréken. A szervezők idén a munkába való kerékpározás elleni kifogások megdöntésére építik az őszi kampányt, hiszen a rossz idő vagy a kimelegedés minimális kellemetlenségeiért cserébe számos pozitív élettani és egyéb hatás is kárpótolja a tekerőket.

A MÁV-csoport a Népligetben “vasutas bringásreggelivel” csatlakozott a kezdeményezéshez, így a vállalatcsoport munkatársai és vezetői reggel hét és kilenc óra között péksüteménnyel és ásványvízzel várták a munkába igyekvő kerékpárosokat. A MÁV már öt éve működik együtt a Bam! programmal, többek között a bicikliszállítási és tárolási lehetőségek fejlesztésével segítik a mozgalmat: az elővárosi vasútvonalakon alacsonypadlós motorvonatok közlekednek, valamint a gyors- és személyvonatokban kerékpárszállító kocsikban helyezhetik el kétkerekűiket az utasok.

Ezen felül egyre több utazó veszi igénybe a fedett és kamerával őrzött B+R parkolókat, és az állomások mellett felállított kerékpártárolókat. Ilyeneket a MÁV az idei évben a Déli és a Nyugati pályaudvaron, valamint Kelenföldön és a Keletinél, a 4-es metró végállomásainál állított fel legutóbb. A társaság közlése szerint idén augusztusig több mint 311 ezer darab kerékpárjegyet és bérletet vásároltak az utasok.

Hozzászólás küldése

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés

Hozzászólás

Zöld Közlekedés

Hidrogénhajtású kukásautót tesztelnek Bécsben

A Duna-szigeten kezdték el tesztelni az osztrák főváros első hidrogénhajtású hulladékgyűjtő járművét.

Létrehozva:

|

Szerző:

Az elektromos kukásautóhoz képest kétszer akkora távot tud megtenni és gyorsabb a tankolása is. Mindkét haszongépjármű-típus tesztjét tudományosan követik. Melyik a jobb – az elektromos vagy a hidrogénhajtású? – a kérdés nem csak a személyautóknál, de a nehézgépjárműveknél is aktuális. Hogy választ kapjon a kérdésre, az osztrák főváros a meglévő két elektromos kukásautó mellett a napokban egy hidrogénhajtású hulladékgyűjtő jármű tesztjét is megkezdte. A forradalmi kukásautó a Duna-szigetet járja, és a kommunális hulladék valamint a sárga kukák ürítését végzik vele. A csupán prototípusként létező jármű egyik előnye – az alváz a Mercedestől, a felépítmény a Stummertől van –, hogy a vezetőfülke alacsonyan van, így a sofőr pontosan látja, van-e gyalogos, biciklis az induló jármű előtt. Különösen fontos szempont ez, mivel a Duna-sziget a bécsiek egyik kedvelt pihenőhelye, ahova sokan járnak sétálni, biciklizni, futni.

A 85 kilowattórás akkumulátort menet közben két, egyenként 30 kilowattos üzemanyagcella tölti. Nemcsak a jármű meghajtása, de a hulladékgyűjtő edények kiürítése és a hulladék tömörítése is elektromosan zajlik. A 17 tonna önsúlyú jármű 23 köbméternyi szemetet tud begyűjteni és körülbelül 160 kilométer a gyűjtőjárata hossza. Ezzel kétszer akkora területet tud ellátni, mint a Bécsi Köztisztasági Vállalat elektromos kukásautója és gyorsabb a tankolása is. A hidrogénhajtású kukásautó egy dízeles járművet váltott le, így sokkal csendesebb, tisztább és biztonságosabb, mint hagyományos elődje. Tankolni a Wien Energie Floridsdorfban található hidrogénkútjához jár, ahol zöldhidrogénnel töltik fel.

A tesztüzemet a Bécsi Műszaki Egyetem követi nyomon, hogy a végén eldönthessék, az elektromos vagy a hidrogénhajtású kukásautó praktikusabb-e Bécs számára. Vizsgálják a járművek és az akkumulátorok viselkedését küldönböző hőmérsékleteknél, különböző távokon illetve különböző típusú hulladékok esetén. Az osztrák főváros célja, hogy lehetőség szerint már 2030 előtt klímasemlegesre cserélje a város 3.100 járműből álló járműparkját. Az alternatív hajtású járművekre váltás különösen a haszon- és nehézgépjárművek esetén jelent nagy kihívást.

Tovább olvasom

Zöldtrend a Facebookon

Címkék

Ezeket olvassák

© 2022 zoldtrend.hu | Minden jog fenntartva!