Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Uber-rivális: autómegosztó alkalmazásba fektet Rothschild

Létrehozva:

|

Eddig indonéz üzlettársaival, az indonéz Bakri-dinasztiával bajlódott, akikkel úgy összekülönbözött, hogy kénytelen lett üzletstratégiát váltani: többé nem a kínai erőművek szénnel történő ellátására koncentrál, hanem az Uber autómegosztó szolgáltatás koppintására. Méghozzá Londonban.

Megafosszilis üzleti tevékenységről a fosszilis-hatékonyság felé halad Nathaniel Rothschild, akit Magyarországon többnyire Demján Sándor Trigránit-béli üzlettársaként ismernek. Úgy döntött, az autómegosztásból akar pénzt csinálni. (Nem ő az egyetlen, aki lehetőséget lát ebben az iparban. A hírek szerint a Google is beszállna.)

Az Uber Amerikában nagy sikerrel honosította meg (ismét) a kocsimegosztás divatját, amivel az autók légszennyezését is optimalizálták: több fő között oszlik el, egy bizonyos számú ember kevesebb autót vesz igénybe, mert nem külön-külön utazik.
Az örökölendő “5. Rothschild báró” cím 43 éves várományosa új taxi-alkalmazásba fektette pénzét, mely már meg is kezdte áldásos tevékenységét Londonban. Míg az Uber Amerikában a taxis szakma konkurenciájának számít, a Rothschild-féle Maaxi Taxi élvezi a londoni fekete taxik sofőrjeinek támogatását: az iPhone-on és Androidon hozzáférhető app ugyanis a hagyományos taxirendelés meghosszabbítása.

Nem kell többé felhívni egy központi számot, ahol a diszpécser intézkedik. Minden némi érintőképernyős tapogatás eredménye.

Advertisement

A különbség az -és itt jön be a képbe az Uber üzleti modellje-, hogy a taxit más utasokkal kell megosztani. Az app tulajdonképpen összeveti a rendeléseket és beosztja egymás mellé az utasokat, s a taxit. De az Ubertől ellentétben itt a ki-beszállás is tényező. Lesznek utasok, akik csak az út felére csatlakoznak.

A teljes cikk itt olvasható.

Advertisement
Hozzászólás küldése

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés

Hozzászólás

Zöld Közlekedés

Modern Mercedes buszok érkeznek Budapest utcáira

Forgalomba álltak az új maximidi buszflotta első járművei (Mercedes-Benz Citaro K) a fővárosban.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

Az alternativenergia.hu közleménye alapján 2026 első negyedévének végéig 65 maximidi típusú busz áll majd az utasok rendelkezésére; az első járművek az újpesti 121-es vonalon közlekednek, ezt követően pedig rövidesen a gellérthegyi 27-esen is lehet majd velük találkozni. Kifejtették, hogy a BKV új, Mercedes-Benz Citaro K típusú buszai a kor elvárásainak megfelelő felszereltséggel, ergonomikus utastérrel, fedélzeti kamerákkal és korszerű, az átszállási kapcsolatokat is mutató utastájékoztató rendszerrel rendelkeznek, továbbá az utasok kényelmét szolgálja az üléseknél elhelyezett USB-töltő csatlakozási lehetőség is. A buszok alacsony padlósak és klimatizáltak, akadálymentes kialakításuknak köszönhetően pedig a babakocsis és a mozgáskorlátozott utasok is kényelmesen használhatják – tették hozzá.

A külső- és az utastér-világítást egyaránt energiatakarékos LED-ek biztosítják; a BlueTEC EURO VI-E környezetvédelmi osztályba sorolt, korszerű, 7,7 liter hengerűrtartalmú motornak köszönhetően átlagfogyasztásuk és ezáltal a környezeti terhelésük alacsony – sorolták. Kitértek arra is, hogy a 10,6 méteres, jól manőverezhető járművek a maximidi kategóriába tartoznak, és a város kisebb forgalmú, szűkebb utcákban vezető vonalain biztosítanak kényelmes és környezetbarát közlekedést.

Advertisement
Tovább olvasom

Zöldtrend a Facebookon

Címkék

Ezeket olvassák