Zöld Közlekedés
Uber-rivális: autómegosztó alkalmazásba fektet Rothschild

Eddig indonéz üzlettársaival, az indonéz Bakri-dinasztiával bajlódott, akikkel úgy összekülönbözött, hogy kénytelen lett üzletstratégiát váltani: többé nem a kínai erőművek szénnel történő ellátására koncentrál, hanem az Uber autómegosztó szolgáltatás koppintására. Méghozzá Londonban.
Megafosszilis üzleti tevékenységről a fosszilis-hatékonyság felé halad Nathaniel Rothschild, akit Magyarországon többnyire Demján Sándor Trigránit-béli üzlettársaként ismernek. Úgy döntött, az autómegosztásból akar pénzt csinálni. (Nem ő az egyetlen, aki lehetőséget lát ebben az iparban. A hírek szerint a Google is beszállna.)
Az Uber Amerikában nagy sikerrel honosította meg (ismét) a kocsimegosztás divatját, amivel az autók légszennyezését is optimalizálták: több fő között oszlik el, egy bizonyos számú ember kevesebb autót vesz igénybe, mert nem külön-külön utazik.
Az örökölendő “5. Rothschild báró” cím 43 éves várományosa új taxi-alkalmazásba fektette pénzét, mely már meg is kezdte áldásos tevékenységét Londonban. Míg az Uber Amerikában a taxis szakma konkurenciájának számít, a Rothschild-féle Maaxi Taxi élvezi a londoni fekete taxik sofőrjeinek támogatását: az iPhone-on és Androidon hozzáférhető app ugyanis a hagyományos taxirendelés meghosszabbítása.
Nem kell többé felhívni egy központi számot, ahol a diszpécser intézkedik. Minden némi érintőképernyős tapogatás eredménye.
A különbség az -és itt jön be a képbe az Uber üzleti modellje-, hogy a taxit más utasokkal kell megosztani. Az app tulajdonképpen összeveti a rendeléseket és beosztja egymás mellé az utasokat, s a taxit. De az Ubertől ellentétben itt a ki-beszállás is tényező. Lesznek utasok, akik csak az út felére csatlakoznak.
A teljes cikk itt olvasható.

Zöld Közlekedés
Erősödik a Kia az európai személyautó-piacon
Erősödik a Kia az európai autópiacon: eladásai 7,9 százalékkal bővültek tavaly 2021-hez képest, amit a dél-koreai autógyártó jelentős mértékben a villamosított hajtású modellek kínálatának tulajdonít – tájékoztatta a Kia Hungary az MTI-t.

Az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) által frissen kiadott adatokat idézve ismertették: a márka 542 423 autót értékesített a személyautók európai piacán 2022-ben. Ezzel részesedése rekordnagyságúra, 4,8 százalékra emelkedett az előző évi 4,3 százaléktól. Az európai személyautópiac 4,1 százalékkal esett vissza ugyanebben az időszakban – jegyezték meg. A Kia villamosított modelljei iránt nagyban emelkedett a kereslet tavaly, az Európában eladott járművek 30,9 százaléka, 176 149 autó volt elektromos meghajtású – közölték.
A Kia Hungary tájékoztatása szerint a magyarországi személyautópiacon a márkakereskedők 8500 új autót értékesítettek 2022-ben, amellyel a márka piaci részesdése 7,3 százalékos lett. Elektromos autóból 524-et helyeztek forgalomba, ezzel a Kia a második legerősebb márka a szegmensben. A közlemény szerint 2023-ban a Kia felgyorsítja vásárlócentrikus stratégiáinak alkalmazását, amelyek által az okos mobilitási megoldások területén vezető szolgáltatóvá kíván válni.
-
Zöldinfó2 nap telt el a létrehozás óta
Jó hírt kaptak, akik idén telepítenének napelemes rendszert
-
Zöld Energia4 nap telt el a létrehozás óta
Megérkezett a valódi napelemes tetőcserép
-
Zöld Energia1 hét telt el a létrehozás óta
A NAV több mint 80 millió forintot zárolt egy társaságnál
-
Zöldinfó1 nap telt el a létrehozás óta
Ismét változhat a napelemes rendszerek elszámolása?
-
Zöldinfó3 nap telt el a létrehozás óta
Engedélyezik az erkélyre szerelhető napelemeket Bécsben
A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés