Zöld Közlekedés
Elektromos kerékpár meghajtás biohulladékból

Három fiatal kutató olyan megoldást tervez elektromos kerékpárokhoz, amely akár biohulladékkal is működik.
Tony Oehm, Sebastian Durchholz és Tom Hinzmann a Kuraray nevű gyártó segítségével fejlesztik ki a különleges rendszert, amely jelentős mértékben megnövelheti az elektromos biciklik hatótávolságát. Az új meghajtás olyan szuperkondenzátorokat tartalmaz, amelyeket teából, kávéból vagy akár alma- és burgonyahéjból készítenek. Az elektromos kétkerekűek ezáltal nagyobb teljesítményűek és környezetbarátabbak lehetnek. A három fiatal szakember már a benyújtandó szabadalmán dolgozik és mindenekelőtt azt szeretné, ha a megoldás kiforrott lenne. Sebastian Durchholz frankfurti kutató elmondta, hogy azért használnak szuperkondenzátorokat, mert azok sokkal környezetbarátabbak és hatékonyabbak, mint a klasszikus akkumulátorok. Ráadásul az ilyen szuperkondenzátorok legnagyobb előnye, hogy gyorsabban fel is tölthetők. Robert Fuss, a Kuraray új üzleti fejlesztések részlegének vezetője kijelentette, hogy a hagyományos akkumulátorokkal ellentétben a szuperkondenzátorok gyártása során kevesebb szén-dioxid kerül ki. Ráadásul ezeknél a megoldásoknál működik az energia visszanyerése is. Így az elektromos kerékpárok fékezési energiáját visszanyerik és eltárolják. A hagyományos lítiumion-akkumulátorok a folyamat során létrejövő nagy energiamennyiséget nem tudják rövid idő alatt feldolgozni. Ezért ötvözik az akkumulátorokat szuperkondenzátorokkal. Tom Hinzmann hozzátette, hogy az elektromos kerékpár akkumulátorait az új konstrukció sokkal jobban megóvja. Ezeket az egységeket általában 2 évenként kell cserélni, de ez az idő a szuperkondenzátorok alkalmazásával meghosszabbítható.
forrás: alternativenergia.hu

Zöld Közlekedés
Tovább erősödik a BYD pozíciója a magyarországi újautó-piacon
Az idei első négy hónap kiemelkedő eredményeket hozott, és ez az év további részében tovább javulhat.

Spóroljon a villanyszámláján! Kérje ingyenes napelem kalkulációnkat itt! (x)
A BYD 2023 októberében jelent meg konnektorról tölthető, tisztán elektromos és plug-in hybrid járműveivel Magyarországon, fejlődése azóta töretlen. Az első teljes évben, 2024-ben már 1548 személy- és kishaszonjárművet értékesítettek, 1,37 százalékos piaci részt hasítva ki. Az idén az első négy hónap pedig 757 jármű eladásával zárult.
A kínai márka az elektromos személyautók szegmensében hamar üldözőbe vette a listavezetőt, a magyarországi elektromos piac 21,5 százalékát birtokló Tesla előnye az idén április végére 4 százalékpont alá olvadt, miután a BYD az első négy hónapban 558 eladott elektromos autóval (17,9 százalékos részesedés) több mint megkétszerezte a 2024. január-áprilisi teljesítményét. A BYD PR Hungary tájékoztatása szerint a cég az új termékek érkezésétől és a hálózat bővítésének ütemétől függően a tavalyi értékesítési volumen duplázását – vagy akár triplázát is – esélyesnek látja.
A márka folyamatosan bővíti értékesítési hálózatát: a tavalyi értékesítés még gyakorlatilag három budapesti kereskedés teljesítménye volt, az idén pedig már 8 város 10 kereskedésében lesznek elérhetők a modellek. Az országos hálózat kiépülése folytatódik – jelezték.
A BYD arra épít, hogy az európai piacon nagy az igény az elérhető árú elektromos autókra, ezért három éven belül már a nyolcadik tisztán elektromos hajtású modelljét vezeti be. Jó fogadtatásra számíthat a napokban Európa-szerte bemutatott városi kisautója is, amely hordozza a BYD csúcsszínvonalú akkutechnológiáját. A Dolpin Surf a kifejezetten elektromos hajtásokhoz tervezett e-Platform 3.0 nevű padlólemezen fut, és a márka lítium-vasfoszfát szerkezetű Blade akkumulátorát használja, amely a hagyományos lítiumionos villanyautó akkumulátoroknál tartósabb és biztonságosabb kialakítású, miközben szerkezete teljesen kobaltmentes.
A 2003-ban alapított BYD Auto a BYD multinacionális csúcstechnológiai vállalat autóipari leányvállalata, az első autógyártó, amely az elektromos átállás jegyében a fosszilis üzemanyaggal működő járművek gyártását leállította, és 9 egymást követő évben a tölthető személygépkocsi (NEV) eladások élén állt Kínában. A cég több milliárd eurós beruházással autógyárat létesít Szegeden, nemrégiben pedig bejelentette, hogy mintegy százmilliárd forint értékű beruházás keretében Budapestre telepíti európai vállalati és fejlesztési központját.
-
Zöldinfó5 nap telt el a létrehozás óta
Zöld és barna titkok: hogyan készül az érett komposzt?
-
Zöld Energia1 hét telt el a létrehozás óta
Ismeretlen jelek az áramkörben – ki kapcsolhatja le a feszültséget?
-
Zöld Energia1 hét telt el a létrehozás óta
Megkezdődött Bosznia-Hercegovina legnagyobb naperőművének építése
-
Zöldinfó1 hét telt el a létrehozás óta
Miért ilyen hideg a tavasz? – Megváltoztak az évszakok!
-
Zöld Energia4 nap telt el a létrehozás óta
Erkélytől az ipari méretig: új, moduláris energiatároló megoldások érkeztek
A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés