Zöld Közlekedés
95 ezer forintos támogatás jár kerékpártúra szervezéséhez
Több mint 100 csoport bringázott már országszerte.
November 10-ig meghosszabbították a Tekerj a Zöldbe! programsorozatot, amelynek keretein belül idén eddig több mint 100 családbarát kerékpártúrát szerveztek már meg országszerte. A Magyar Kerékpáros Turisztikai Szövetség gondozásában megvalósuló projekt vezetői továbbra is várják azok jelentkezését, akik vállalják, hogy közösségi biciklitúrát szerveznek. A szövetség túránként 95 ezer forintot biztosít a szervezők számára. A cél az, hogy minél több emberhez eljuttassák a kerékpározás élményét. 2022 februárjában indult hódító útjára hazánkban a Magyar Kerékpáros Turisztikai Szövetség (MAKETUSZ) égisze alatt a Tekerj a Zöldbe! túrasorozat, melynek nem titkolt célkitűzése, hogy népszerűsítse a kerékpározást mindenki számára teljesíthető, könnyű, vezetett, 30-40 fős kerékpártúrákkal. A távok teljesítéséhez nem kell sportolói múlt, kortól, és erőnléttől függetlenül bárki könnyedén végig tud tekerni a 30-60 kilométeres túrákon. Az eredetileg szeptemberig tartó projekt olyan népszerűségre tett szert alig néhány hónap alatt, hogy közkívánatra november 10-ig meghosszabbították azt. Ennek értelmében továbbra is várják olyan számlaképes vállalkozási formák jelentkezését, akik jogosultak a szolgáltatás nyújtására és vállalják, hogy szerveznek egy vagy több kerékpártúrát. Újdonság, hogy szeptember 1-től már magánszemélyek is pályázhatnak a túránként 95 ezer forintos támogatásra. Telek Hanna, a MAKETUSZ Tekerj a Zöldbe! projektjének vezetője elmondta, minden várakozást felülmúlt, hogy alig fél év alatt több mint 100 kerékpártúrát bonyolítottak le országszerte, aminek nagyon komoly közösségépítő ereje is van. „Kalocsán például egy, a közösségi élet aktív tagjaként ismert tanár a férjével közösen kezdett el túrákat szervezni. A városlakókat szólítják meg a programmal, ami rendkívül népszerűvé nőtte ki magát, és augusztus elején már az ötödik eseményt bonyolították le. Külön szakmai bravúr, hogy kerekesszékes résztvevője is volt annak a túrának, így a csapatot két részre szedték, hogy mindenki a saját tempójában tudjon haladni” – mondta.
Mint fogalmazott, sok iskola és sportegyesület is bekapcsolódott már a sorozatba. Most szeretnék rávenni a tanárokat arra, hogy a diákjaikat a szünidő után, a tanév alatt is vigyék el bringázni akár egy-egy napra is, hiszen a túrákat éppen azért álmodták meg, hogy a résztvevők felfedezzék környezetük rejtett kincseit, a helyi attrakciókat, valamint hogy elsajátítsák a közlekedésbiztonság alapjait, ami a gyermekek esetében hatványozottan is fontos és edukatív jellegű. Telek Hanna felhívta rá a figyelmet, hogy a jelentkezési felület egyszerű, a regisztráció során egy túravezetői profilt kell létrehozni a szerződéskötéshez szükséges adatokkal, majd a túravezetői profilon keresztül lehet feltölteni a túra tervezeteket, az események után pedig a túrabeszámolókat. Kikötés még, hogy minden Tekerj a Zöldbe! kerékpártúrához kapcsolódóan legyen egy Facebook-esemény is. „Az útvonal kijelölésénél szempont, hogy meg lehessen tenni utánfutóval és gyereküléssel is, valamint az is, hogy lehetőleg a kevésbé ismert útvonalakat is bemutassa, kerülje a kerékpárral amúgy is zsúfolt utakat. Emiatt a tókerülést például nem fogadjuk be. A túravezetőnek emellett tapasztalattal és helyismerettel kell rendelkeznie, és a túrába be kell vonni valamilyen kulturális programelemet, ami lehet egy műemlék, tájház, természeti vagy épített érték” – magyarázta. A MAKETUSZ Tekerj a Zöldbe! projektjének vezetője arról is szót ejtett, az eddigi túrák több mint fele teljesen ingyenes volt, de a részvételi díj maximum ezer forint lehet, amiből a legtöbbször egyébként valamilyen belépődíjat vagy kompozást fedeznek. További részletek és jelentkezés a tekerjazoldbe.hu oldalán.
Zöld Közlekedés
Repülőrajtot vett a tavalyi piacvezető Toyota 2024 első két hónapjában hazánkban
A tavaly globálisan és Magyarországon is minden idők legsikeresebb évét záró Toyotánál 2024-ben is kitart a lendület: a környezettudatos japán autómárka február végéig 3.198 új autót értékesített hazánkban, így 14,3%-is piaci részesedéssel őrzi első helyét a magyarországi új személyautó és kishaszongépjármű piacon.
A világelső autógyártó prémium márkája, a Lexus pedig valósággal szárnyal: a február végéig Magyarországon gazdára találó 274 új modell 67%-os bővülést jelent az előző év azonos időszakához képest, így a teljes piacon a márka történelmi, 1,5%-os piaci részesedést szerzett (ami egyben ugyancsak rekordszintű, 7,4%-is prémium piaci részesedést jelent).
A tavaly rekordértékesítéssel második egymást követő évben hazánk legkedveltebb autómárkájának bizonyuló Toyota az idei év első két hónapjában legközelebbi versenytársához képest tekintélyes, közel 500 darabos előnnyel, 3.198 új autó értékesítésével őrizte meg első helyét a magyarországi személyautó és kishaszongépjármű piacon. A Toyota a személyautó piacot külön-külön vizsgálva az előbbin 2410 új autó értékesítésével, 12,8%-os részesedéssel, utóbbin pedig 788 új autó értékesítésével, 21,8%-os részesedéssel áll a második helyen. Még látványosabb a Lexus menetelése: a közel 100%-ban elektrifikált autókat értékesítő japán luxusautómárka magyarországi történetében először ért el 7% fölötti (egészen pontosan 7,4%-os) prémium piaci részesedést, miután a tavaly év azonos időszakához képest mintegy 67%-al növelte értékesítéseit. Ezzel totál darabszámban a Lexus számos ismert hagyományos középkategóriás tömegmárka eladásait is túlszárnyalta.
Az év hátralévő részében sosem látott modellinvázió támogatja a két márka további piaci előretörését
A Toyota és a Lexus 2024-ben elképesztő modellinvázióval igyekszik még tovább erősíteni piaci pozícióját és megőrizni szerepét a magyarok kedvenceként: a Toyota 15, a Lexus pedig 5, a két márka tehát összesen 20 vadonatúj vagy frissített modellt mutat be az idei évben Magyarországon.
2024-ben bemutatkozó vadonatúj Toyota modellek:
- C-HR
- Camry
- Land Cruiser
- Proace MAX (áruszállító és személyszállító kivitelben)
- új, akkumulátoros elektromos B-SUV (az Urban Crossover Concept sorozatgyártott változata)
2024-ben megújuló Toyota modellek:
- Yaris
- GR Yaris
- Yaris Cross
- Yaris Van
- Proace City
- Proace City Verso
- Proace
- Proace Verso
- Hilux
2024-ben bemutatkozó vadonatúj Lexus modellek:
- LBX
- LM
2024-ben megújuló Lexus modellek:
- UX
- NX
- LC
A páratlan modelloffenzíva értékesítési volumen fronton is meghatározó vadonatúj modelljei a Toyota esetében a C-HR és a Camry, valamint a Proace MAX, amely a kishaszongépjármű piac egy olyan meghatározó, a haszongépjármű eladások 33%-át kitevő szegmensbe érkezik, ahol a Toyota eddig nem volt jelen. Izgalmas vadonatúj modell lesz emellett a Yaris Cross méretosztályában érkező vadonatúj akkumulátoros elektromos kompakt crossover, amelynek előfutára a tavaly decemberben leleplezett Urban Crossover Concept.
A Lexus esetében a két legfontosabb újdonságot az LBX és az LM jelenti, előbbivel a környezettudatos japán luxusautómárka belép a prémium kompakt crossover szegmensbe, míg utóbbival gyakorlatilag új kategóriát teremt, léteznek ugyanis a prémium márkák kínálatában több személy szállítására alkalmas buszok, ám az LM-hez fogható, a repülők első osztályát idéző luxus személyszállító nincs a piacon.
Tarolhat az elektromos autó programban a Toyota bZ4X
A vadonatúj modellek mellett kiemelt szerepet kap majd a piaci hódításban a Toyota bZ4X, a márka első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, amely idéntől rendkívül jó rendelkezésre állással, akár készletről elérhető lesz. A modell februártól a vállalatok számára meghirdetett elektromos autó program egyik favoritja lehet a támogatás levonása utáni 12.999.999 Ft-os indulóárral. A programban egyébiránt a Toyota jeleneg 5 (bZ4X, Proace Electric, Proace Verso Electric, Proace City Electric, Proace City Verso Electric, a Lexus pedig 2 (UX 300e és RZ) modellel vesz részt.
Forrás: Toyota Central Europe – Hungary Kft.