Kapcsolatfelvétel

Zöldinfó

Scholz szorosabb együttműködést remél az Emírségekkel az energiaellátás terén

Több energiakereskedelmi projekt napirendre került, amelyek megvalósulhatnak az Egyesült Arab Emírségek és Németország között, és soha többé nem történhet meg, hogy Berlin egyetlen energiabeszállítóra hagyatkozzon – jelentette ki Olaf Scholz német kancellár vasárnap Abu-Dzabiban.

Létrehozva:

|

Mohamed bin Zájid Ál Nahaján, az emírségek államelnöke a WAM helyi hírügynökség szerint az energiabiztonság szavatolásáról és az ipari termelés növelésérő szóló megállapodást írt alá a német kancellárral. A közlés szerint az egyezség keretében az Emírségek állami olajvállalata, az ADNOC cseppfolyósított földgázt (LNG) fog szállítani a németországi RWE energiavállalat számára. Az első szállítmány 2022 végén várható a tesztüzembe helyezett brunsbütteli tengeri terminálra. Scholz utalt arra, hogy a megállapodások segíthetnek a szárnyaló gázárak csökkentésében. “Nagy valószínűséggel át fogjuk tudni vészelni ezt a telet” – jelentette ki a kancellár a gázszállítások növelését szolgáló erőfeszítésekre hivatkozva. A kancellár úgy vélte, “biztosítani kell, hogy a világ cseppfolyósítottföldgáz-termelése annyira fejlett legyen, hogy el tudja látni a most is tapasztalható nagy keresletet úgy, hogy közben nem kell az oroszországi kitermelésre hagyatkozni”. Németország egészen a közelmúltig erősen függött az orosz gáztól, a német szövetségi kormány azonban az Ukrajna elleni orosz támadás kezdete óta egyre jobban igyekszik más forrásokból is biztosítani az ország energiaellátását.

Robert Habeck német gazdasági miniszter és alkancellár a héten közölte, hogy a hétvégi abu-dzabi látogatás célja, hogy megállapodást kössenek az emírségekkel a cseppfolyósított földgáz (LNG) és dízelolaj Németországba irányuló exportjáról. Az Egyesült Arab Emírségek a világ hetedik legnagyobb földgáztartalékával rendelkezik. A kancellár szombaton Mohamed bin Szalmán szaúd-arábiai trónörökössel Dzsiddában tárgyalt. Ottani tárgyalásán Scholz nem kerülte a 2018-ban meggyilkolt Dzsamál Hasogdzsi ellenzéki szaúdi újságíró ügyét sem, akit Szaúd-Arábia isztambuli főkonzulátusán öltek meg. “Semmi olyasmi nem maradt kimondatlanul, amiről szó kellett essék” – nyilatkozott szombaton Scholz a Mohamed bin Szalmán szaúdi koronaherceggel folytatott megbeszélést követően újságíróknak. Mint mondta, “ez így helyénvaló”. Scholz vasárnap továbbutazott Katarba, amely novemberben a labdarúgó-világbajnokság házigazdája lesz. A kancellár kifogásolta, hogy ugyan az utóbbi években sokat javultak a bevándorló munkavállalók munkakörülményei, de még messze vannak az ideálistól, s további erőfeszítéseket kell tenni az emberi jogok terén. A katari emberi jogi helyzet, különösen a bevándorlók életkörülményei és munkafeltételei a nemzetközi érdeklődés középpontjába kerültek, amióta kiderült, hogy 2022-ben Katar rendezheti a labdarúgó-világbajnokságot.

 

Advertisement

mti

Advertisement

Zöldinfó

Elektromos járművek és szigorú szabályok: így lett Hollandia uniós zöldpélda

Már most a 2030-as uniós határérték alatt van a légszennyezettség szintje Hollandiában.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

A légszennyező anyagok kibocsátása már most megfelel a 2030-ig teljesítendő uniós szabványoknak Hollandiában, tavaly a nitrogén-oxidok kibocsátása és a szálló por szintje a négy év múlva alkalmazandó kibocsátási határérték alatt volt az országban – derült ki az alternativenergia.hu jelentéséből. A jelentés szerint – amelyet a Dutch News című, angol nyelvű holland hírportál ismertetett – a légszennyező anyagok kibocsátása Hollandiában már megfelel az európai környezetvédelmi céloknak, elsősorban azért, mert a vonatkozó szigorúbb előírások miatt az a személygépkocsik és tehergépjárművek az elmúlt két évtizedben a korábbinál jóval alacsonyabb kibocsátásúak lettek.

Mind az öt szabályozott szennyező anyag – a nitrogén-oxidok, az illékony szerves vegyületek, az ammónia, a kén-dioxid és a finom részecskék – kibocsátása évek óta az EU 2020-as határértékei alatt van Hollandiában, és tavaly volt először, hogy mind az öt kategória adata a 2030-ra kitűzött plafon alá került – írták. A jelentés szerint Hollandiában a finom részecskék kibocsátásának legnagyobb forrásai a háztartások, ami főként a kályhákkal és kandallókkal végzett fatüzelésből fakad. Noha a háztartások kibocsátása 2005 óta csökken, a mérséklődés közel sem akkora, mint a közlekedés esetében. A főként közlekedésből származó nitrogén-oxidok kibocsátása ugyanis 2024-ben több mint 61 százalékkal volt alacsonyabb, mint 2005-ben – közölték. A kibocsátás csökkenése valószínűleg folytatódni fog, mivel Hollandiában egyre több úgynevezett tiszta autó és teherautó közlekedik, ahogy egyre több a teljesen elektromos, nulla kibocsátású jármű is az utakon – tették hozzá.

Advertisement
Tovább olvasom

Ezeket olvassák