Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Ezzel a biciklivel gyerekjáték az emelkedő

A svájci BMC által gyártott Roadmachine 01 AMP X mindent tud, ami egy elektromos kerékpártól elvárható.

Létrehozva:

|

A svájci BMC a kerékpárpiac egyik igen fontos szereplője, a gyártó az elmúlt években több izgalmas országúti, illetve hegyi modellt is készített. AMP név alatt a vállalatnak már több kifejezetten jó e-kerékpárja is van. A BMC például idén júliusban mutatta be a teljesítményközpontú országúti termékét, a Roadmachine AMP-t. A gyártó most még magasabbra emeli a lécet az új Roadmachine 01 AMP X-szel, amellyel a cég szerint tovább javulnak a funkciók és a teljesítmény – számol be az InsideEVs. A BMC megpróbálta az erőt a könnyedséggel kombinálni, a végeredmény pedig meggyőző. A szabványos Roadmachine-en található Mahle Smartbike rendszert egy kompakt TQ-HPR50 rendszer váltotta fel, az akkumulátort pedig a vázba rejtve, az alsó csőbe integrálták, így a berendezés tekerés közben szinte láthatatlan.

Ami a teljesítményt illeti: a TQ motor 50 newtonméter forgatónyomatékra képes, aminek hála a legmeredekebb emelkedők is könnyedén leküzdhetőek. Azokon a piacokon, ahol az elektromos kerékpárok szabályzása szigorúbb, a motor maximum 24 kilométer per óra sebességre is képes – ezen piacok közé tartozik az Európai Unió is. Az akkumulátor egy 360 kilowattos csomag, amely szintén az alsó csőben található. A BMC hatótávolság-adatokat nem közölt. A kerékpárhoz egy kijelző is tartozik, ahol nyomon követhető az akkumulátor állapota, valamint szabályozható a rásegítés szintje. A modellhez a TQ okostelefonos applikációját is érdemes letölteni.

Tekintettel arra, hogy a Roadmachine 01 AMP X egy e-bike, szerkezetében sok szempontból eltér a hagyományos országúti kerékpároktól. Lánctartói például rövidebbek, a kormány pedig magasabban van a nagyobb erőkifejtés érdekében, ezért a kerékpáron kissé függőlegesebb az ülőhelyzet. A modell összességében nem éppen a legkönnyebb országúti e-bike, a váz 3,9 kilogrammos. Ez azonban könnyen megbocsátható a jól lekerekített jellegért cserébe: a 35 milliméter széles abroncsok és az egyszeres hajtáslánc könnyű kezelhetőséget tesz lehetővé. A Roadmachine 01 AMP X két változatban lesz elérhető, a kedvezőbb árú TWO 7899 dollárba, azaz mintegy 3,1 millió forintba, a csúcskategóriás ONE verzió pedig 8899 dollárba, vagyis nagyjából 3,5 millió forintba kerül majd.

Advertisement

Zöld Közlekedés

Benzines, dízeles, elektromos: mindegyikre nőtt az igény – itt vannak a friss számok

Folyamatosan bővül az elektromos és hibrid használt autók piaca.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

Az alternativenergia.hu portál szerint júniusban hibrid autót 14 700-an kerestek, ami 30,1 százalékos növekedés, elektromos autók után pedig 20 300-an kutattak, ami 81,5 százalékos emelkedés 2024 júniusához képest. Kiemelték ugyanakkor, hogy a korábban stagnáló, lassú, vagy 2-3 százalékos növekedést produkáló benzines és dízeles autók iránt is nőtt az érdeklődés júniusban. Benzinesek esetében az érdeklődők száma 13 százalékkal, dízeles autóknál pedig 9,5 százalékkal nőtt. A júniusi átlagárakat vizsgálva, a hagyományos hajtásláncok közül a benzines autók ára 8,5 százalékkal, a dízeleseké pedig 5,4 százalékkal drágult az előző év júniushoz képest. A hibridek esetében elhanyagolható a változás (0,1 százaléknál az emelkedés), ugyanakkor az elektromos autók átlagára 5,1 százalékot esett, a kiugró érdeklődés részben ezzel is magyarázható – írták a közleményben.

Tovább olvasom

Ezeket olvassák