Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

A DHL a Volvo Trucks 44 elektromos teherautójával célozza meg a zéró kibocsátást

A két vállalat idei közös eredménye, hogy együttműködési megállapodást írtak alá a zéró kibocsátású járművekre való átállás felgyorsításának érdekében.

Létrehozva:

|

A DHL erősíteni kívánja törekvéseit az elektromos teherautókra való átállással kapcsolatban azáltal, hogy összesen 44 új elektromos Volvo tehergépjárművet telepít európai útvonalaira, írja az ökodrive.hu. A tervezett megrendelés része 40 darab Volvo FE és Volvo FL típusú elektromos teherautó, amelyeket városi áruszállítására állítanak forgalomba. A hosszabb utakra szánt elektromos tehergépjárművek is részét képezik az együttműködésnek, és a DHL úgy döntött, hogy elkezdi Volvo teherautók használatát regionális fuvarozáshoz is, kezdve négy elektromos Volvo FM teherautóval az Egyesült Királyságban. Az első járműveket már megrendelték, hat darabot a DHL Parcel UK, kettőt pedig a DHL Freight állít majd forgalomba. Ezzel évente közel 600 tonnával kevesebb szén-dioxid kibocsátás érhető el, és közel 225 000 liter gázolajat takaríthat meg a Deutsche Post DHL Vállalata.

„Elkötelezettek vagyunk amellett, hogy kielégítsük a környezetbarát és fenntartható megoldások iránti növekvő vásárlói keresletet, és elérjük hosszú távú célunkat, azaz 2050-re a nettó zéró károsanyag-kibocsátást. Logisztikai szolgáltatóként járműflottánk átalakítása fontos eszköz a szén-dioxid kibocsátás csökkentésében. A Volvo Trucks-szal kötött megállapodásból több részlegünk is profitálni fog” – magyarázta Pablo Ciano, a Deutsche Post DHL Group vállalatfejlesztési ügyvezető alelnöke.

A DHL azon döntésében, hogy felgyorsítja a zéró kibocsátású járművekre való átállást, fontos tényezőinek számítanak a 2020 novembere óta tartó londoni elektromos Volvo teherautó használatának pozitív tapasztalatai – a West End bevásárlónegyedbe történő beszállítások során. A jármű volt a legelső teljesen elektromos kereskedelmi teherautó, amelyet városi logisztikára használtak az Egyesült Királyságban. „A DHL fontos globális logisztikai szolgáltató vállalat, amely elkötelezett abban, hogy minél inkább csökkentse szerepét az klímaváltozásban. Közös munkánkkal együtt jobbat tehetünk, és büszke vagyok arra, hogy a partnerség szellemében dolgozhatunk azon, hogy elérjük tudományos alapokon nyugvó klímasemlegességi céljainkat” – mondta Roger Alm, a Volvo Trucks elnöke. Az együttműködés új Volvo-technológiák bevezetését és közös fejlesztési tevékenységeket is magában foglal a villamosítás területén. Továbbá a Volvo Trucks elemzi a DHL szállítási tevékenységét is azzal a céllal, hogy biztosítsa a testreszabott elektromos szállítási megoldások sikeres bevezetését.

„Magyarországra is érkezhetnek a járművekből, elsősorban az elektromos nyerges vontatókból” – mondta Fogarasi Zsolt, a DHL Supply Chain Hungary szállítmányozási üzletágvezetője. „Több projekten is dolgozunk most e témában, s a 2024-es érkezések remélem meg is valósulnak. A régióban már most is vannak elektromos Volvo nyerges vontatók és teherautó. Ez a szám a közeljövőben 6 nyerges vontatóval bővül Lengyelországban.” – tette hozzá Fogarasi Zsolt.

A DPDHL csoport globális GoGreen2050 stratégiájának részeként számos fejlesztést hajt végre, beruháznak és fejlesztik a folyamatokat. „Ilyen fejlesztés, hogy az elektromos mellett gázüzemű tehergépkocsikat is beszereztünk, melyek kedvezőbb kibocsátás mellett megfelelő hatótávot biztosítanak. A nem közúti áruszállításban is alternatív üzemanyagok használatát erősítjük a kisebb ökológiai lábnyom elérése érdekében. Emellett a digitalizáció elkötelezett hívei vagyunk, hogy minél kevesebb dokumentumot kelljen papíron kezelni és mozgatni. A folyamatok optimalizálása az áruszállításban is igen fontos tényező” – emelte ki Fogarasi Zsolt.

Advertisement

Zöld Közlekedés

Repülőrajtot vett a tavalyi piacvezető Toyota 2024 első két hónapjában hazánkban

A tavaly globálisan és Magyarországon is minden idők legsikeresebb évét záró Toyotánál 2024-ben is kitart a lendület: a környezettudatos japán autómárka február végéig 3.198 új autót értékesített hazánkban, így 14,3%-is piaci részesedéssel őrzi első helyét a magyarországi új személyautó és kishaszongépjármű piacon.

Létrehozva:

|

Szerző:

A világelső autógyártó prémium márkája, a Lexus pedig valósággal szárnyal: a február végéig Magyarországon gazdára találó 274 új modell 67%-os bővülést jelent az előző év azonos időszakához képest, így a teljes piacon a márka történelmi, 1,5%-os piaci részesedést szerzett (ami egyben ugyancsak rekordszintű, 7,4%-is prémium piaci részesedést jelent).

A tavaly rekordértékesítéssel második egymást követő évben hazánk legkedveltebb autómárkájának bizonyuló Toyota az idei év első két hónapjában legközelebbi versenytársához képest tekintélyes, közel 500 darabos előnnyel, 3.198 új autó értékesítésével őrizte meg első helyét a magyarországi személyautó és kishaszongépjármű piacon. A Toyota a személyautó piacot külön-külön vizsgálva az előbbin 2410 új autó értékesítésével, 12,8%-os részesedéssel, utóbbin pedig 788 új autó értékesítésével, 21,8%-os részesedéssel áll a második helyen. Még látványosabb a Lexus menetelése: a közel 100%-ban elektrifikált autókat értékesítő japán luxusautómárka magyarországi történetében először ért el 7% fölötti (egészen pontosan 7,4%-os) prémium piaci részesedést, miután a tavaly év azonos időszakához képest mintegy 67%-al növelte értékesítéseit. Ezzel totál darabszámban a Lexus számos ismert hagyományos középkategóriás tömegmárka eladásait is túlszárnyalta.

Az év hátralévő részében sosem látott modellinvázió támogatja a két márka további piaci előretörését

A Toyota és a Lexus 2024-ben elképesztő modellinvázióval igyekszik még tovább erősíteni piaci pozícióját és megőrizni szerepét a magyarok kedvenceként: a Toyota 15, a Lexus pedig 5, a két márka tehát összesen 20 vadonatúj vagy frissített modellt mutat be az idei évben Magyarországon.

2024-ben bemutatkozó vadonatúj Toyota modellek:

  • C-HR
  • Camry
  • Land Cruiser
  • Proace MAX (áruszállító és személyszállító kivitelben)
  • új, akkumulátoros elektromos B-SUV (az Urban Crossover Concept sorozatgyártott változata)

2024-ben megújuló Toyota modellek:

  • Yaris
  • GR Yaris
  • Yaris Cross
  • Yaris Van
  • Proace City
  • Proace City Verso
  • Proace
  • Proace Verso
  • Hilux

2024-ben bemutatkozó vadonatúj Lexus modellek:

  • LBX
  • LM

2024-ben megújuló Lexus modellek:

  • UX
  • NX
  • LC

A páratlan modelloffenzíva értékesítési volumen fronton is meghatározó vadonatúj modelljei a Toyota esetében a C-HR és a Camry, valamint a Proace MAX, amely a kishaszongépjármű piac egy olyan meghatározó, a haszongépjármű eladások 33%-át kitevő szegmensbe érkezik, ahol a Toyota eddig nem volt jelen. Izgalmas vadonatúj modell lesz emellett a Yaris Cross méretosztályában érkező vadonatúj akkumulátoros elektromos kompakt crossover, amelynek előfutára a tavaly decemberben leleplezett Urban Crossover Concept.
A Lexus esetében a két legfontosabb újdonságot az LBX és az LM jelenti, előbbivel a környezettudatos japán luxusautómárka belép a prémium kompakt crossover szegmensbe, míg utóbbival gyakorlatilag új kategóriát teremt, léteznek ugyanis a prémium márkák kínálatában több személy szállítására alkalmas buszok, ám az LM-hez fogható, a repülők első osztályát idéző luxus személyszállító nincs a piacon.

Tarolhat az elektromos autó programban a Toyota bZ4X

A vadonatúj modellek mellett kiemelt szerepet kap majd a piaci hódításban a Toyota bZ4X, a márka első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, amely idéntől rendkívül jó rendelkezésre állással, akár készletről elérhető lesz. A modell februártól a vállalatok számára meghirdetett elektromos autó program egyik favoritja lehet a támogatás levonása utáni 12.999.999 Ft-os indulóárral. A programban egyébiránt a Toyota jeleneg 5 (bZ4X, Proace Electric, Proace Verso Electric, Proace City Electric, Proace City Verso Electric, a Lexus pedig 2 (UX 300e és RZ) modellel vesz részt.

Advertisement

Forrás: Toyota Central Europe – Hungary Kft.

Tovább olvasom

Ezeket olvassák

© 2022 zoldtrend.hu | Minden jog fenntartva!