Zöld Közlekedés
A közutakon is fontos lehet egy új versenytechnológia
A Hankook lesz a Formula-E hivatalos partnere, új, környezetbarát technológiája pedig a fogyasztók számára is hasznos lehet.
A Hankook forradalmi kerekein futnak 2023-tól a Formula-E versenyautói. A Hankook és a Formula-E összefogásával még inkább fenntartható lesz a versenysorozat. A következő szezontól a Hankook lesz az ABB FIA Formula-E világbajnokság hivatalos technikai partnere és gumiabroncs beszállítója – számol be az Electric & Hybrid Vehicle Technology International. Az elektromos autók rangos versenysorozatának első idénye 2014-ben indult.
A gyártó egy új kereket is kifejlesztett a szériával való együttműködés keretében, a termék kifejezetten azzal a céllal jött létre, hogy megfeleljen a Formula-E fenntarthatósági elvárásainak. A gumi úgy járulhat hozzá a jövő e-mobilitásához, hogy közben nem rontja a sportteljesítményt.
A kereket a Formula-E harmadik generációs versenyautóira szabták, a gumi közel 30 százaléka fenntartható alapanyagokból készült. A csapatok jelenleg egy olyan abroncsváltozathoz férhetnek hozzá, amely száraz és nedves körülmények között egyaránt alkalmazható – a megoldás tovább fokozza a fenntarthatóságot. A kerék további fontos előnye tartóssága: a Hankook minden versenyhétvége után újrahasznosítja a gumiabroncsokat. Az új kerekeket a közönség először a mexikóvárosi futamon, 2023. január 14-én láthatja versenykörülmények között. A szervezők mintegy 40 ezer nézőre számítanak.
„Bő három évvel ezelőtt a Hankooknál úgy döntöttünk, hogy a 2023-as szezontól hivatalos műszaki partnerek és gumiszállítók leszünk a világ vitathatatlanul legprogresszívebb, legmodernebb és legfenntarthatóbb versenysorozatában” – mondta Sooil Lee, a Hankook elnök-vezérigazgatója. Mint hozzátette, a Hankook fenntarthatósági céljai jól illeszkednek a Formula-E lényegéhez. „Együtt haladunk előre, és jelentősen befolyásoljuk a modern motorsport fejlődését az elkövetkező években” – emelte ki.
Jamie Reigle, a versenysorozat vezérigazgatója szerint büszkék az új együttműködésre. Úgy véli, a Hankook tapasztalata, úttörő innovációi és a fenntarthatóság iránti elkötelezettsége miatt tökéletes partner a bajnokság, illetve az új, harmadik generációs versenyautók számára.
A Hankook technológiájából az átlagfogyasztók is profitálnak, hiszen a fejlesztés tapasztalatait a közutakra is bevezetik. A gyártó új, nyári és téli körülmények között használható, környezetbarát, ellenálló, biztonságos és a hatótávot támogató gumijai prémium elektromos autók számára elérhetőek.
Zöld Közlekedés
Repülőrajtot vett a tavalyi piacvezető Toyota 2024 első két hónapjában hazánkban
A tavaly globálisan és Magyarországon is minden idők legsikeresebb évét záró Toyotánál 2024-ben is kitart a lendület: a környezettudatos japán autómárka február végéig 3.198 új autót értékesített hazánkban, így 14,3%-is piaci részesedéssel őrzi első helyét a magyarországi új személyautó és kishaszongépjármű piacon.
A világelső autógyártó prémium márkája, a Lexus pedig valósággal szárnyal: a február végéig Magyarországon gazdára találó 274 új modell 67%-os bővülést jelent az előző év azonos időszakához képest, így a teljes piacon a márka történelmi, 1,5%-os piaci részesedést szerzett (ami egyben ugyancsak rekordszintű, 7,4%-is prémium piaci részesedést jelent).
A tavaly rekordértékesítéssel második egymást követő évben hazánk legkedveltebb autómárkájának bizonyuló Toyota az idei év első két hónapjában legközelebbi versenytársához képest tekintélyes, közel 500 darabos előnnyel, 3.198 új autó értékesítésével őrizte meg első helyét a magyarországi személyautó és kishaszongépjármű piacon. A Toyota a személyautó piacot külön-külön vizsgálva az előbbin 2410 új autó értékesítésével, 12,8%-os részesedéssel, utóbbin pedig 788 új autó értékesítésével, 21,8%-os részesedéssel áll a második helyen. Még látványosabb a Lexus menetelése: a közel 100%-ban elektrifikált autókat értékesítő japán luxusautómárka magyarországi történetében először ért el 7% fölötti (egészen pontosan 7,4%-os) prémium piaci részesedést, miután a tavaly év azonos időszakához képest mintegy 67%-al növelte értékesítéseit. Ezzel totál darabszámban a Lexus számos ismert hagyományos középkategóriás tömegmárka eladásait is túlszárnyalta.
Az év hátralévő részében sosem látott modellinvázió támogatja a két márka további piaci előretörését
A Toyota és a Lexus 2024-ben elképesztő modellinvázióval igyekszik még tovább erősíteni piaci pozícióját és megőrizni szerepét a magyarok kedvenceként: a Toyota 15, a Lexus pedig 5, a két márka tehát összesen 20 vadonatúj vagy frissített modellt mutat be az idei évben Magyarországon.
2024-ben bemutatkozó vadonatúj Toyota modellek:
- C-HR
- Camry
- Land Cruiser
- Proace MAX (áruszállító és személyszállító kivitelben)
- új, akkumulátoros elektromos B-SUV (az Urban Crossover Concept sorozatgyártott változata)
2024-ben megújuló Toyota modellek:
- Yaris
- GR Yaris
- Yaris Cross
- Yaris Van
- Proace City
- Proace City Verso
- Proace
- Proace Verso
- Hilux
2024-ben bemutatkozó vadonatúj Lexus modellek:
- LBX
- LM
2024-ben megújuló Lexus modellek:
- UX
- NX
- LC
A páratlan modelloffenzíva értékesítési volumen fronton is meghatározó vadonatúj modelljei a Toyota esetében a C-HR és a Camry, valamint a Proace MAX, amely a kishaszongépjármű piac egy olyan meghatározó, a haszongépjármű eladások 33%-át kitevő szegmensbe érkezik, ahol a Toyota eddig nem volt jelen. Izgalmas vadonatúj modell lesz emellett a Yaris Cross méretosztályában érkező vadonatúj akkumulátoros elektromos kompakt crossover, amelynek előfutára a tavaly decemberben leleplezett Urban Crossover Concept.
A Lexus esetében a két legfontosabb újdonságot az LBX és az LM jelenti, előbbivel a környezettudatos japán luxusautómárka belép a prémium kompakt crossover szegmensbe, míg utóbbival gyakorlatilag új kategóriát teremt, léteznek ugyanis a prémium márkák kínálatában több személy szállítására alkalmas buszok, ám az LM-hez fogható, a repülők első osztályát idéző luxus személyszállító nincs a piacon.
Tarolhat az elektromos autó programban a Toyota bZ4X
A vadonatúj modellek mellett kiemelt szerepet kap majd a piaci hódításban a Toyota bZ4X, a márka első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, amely idéntől rendkívül jó rendelkezésre állással, akár készletről elérhető lesz. A modell februártól a vállalatok számára meghirdetett elektromos autó program egyik favoritja lehet a támogatás levonása utáni 12.999.999 Ft-os indulóárral. A programban egyébiránt a Toyota jeleneg 5 (bZ4X, Proace Electric, Proace Verso Electric, Proace City Electric, Proace City Verso Electric, a Lexus pedig 2 (UX 300e és RZ) modellel vesz részt.
Forrás: Toyota Central Europe – Hungary Kft.