

Zöld Közlekedés
A közutakon is fontos lehet egy új versenytechnológia
A Hankook lesz a Formula-E hivatalos partnere, új, környezetbarát technológiája pedig a fogyasztók számára is hasznos lehet.
A Hankook forradalmi kerekein futnak 2023-tól a Formula-E versenyautói. A Hankook és a Formula-E összefogásával még inkább fenntartható lesz a versenysorozat. A következő szezontól a Hankook lesz az ABB FIA Formula-E világbajnokság hivatalos technikai partnere és gumiabroncs beszállítója – számol be az Electric & Hybrid Vehicle Technology International. Az elektromos autók rangos versenysorozatának első idénye 2014-ben indult.
A gyártó egy új kereket is kifejlesztett a szériával való együttműködés keretében, a termék kifejezetten azzal a céllal jött létre, hogy megfeleljen a Formula-E fenntarthatósági elvárásainak. A gumi úgy járulhat hozzá a jövő e-mobilitásához, hogy közben nem rontja a sportteljesítményt.
A kereket a Formula-E harmadik generációs versenyautóira szabták, a gumi közel 30 százaléka fenntartható alapanyagokból készült. A csapatok jelenleg egy olyan abroncsváltozathoz férhetnek hozzá, amely száraz és nedves körülmények között egyaránt alkalmazható – a megoldás tovább fokozza a fenntarthatóságot. A kerék további fontos előnye tartóssága: a Hankook minden versenyhétvége után újrahasznosítja a gumiabroncsokat. Az új kerekeket a közönség először a mexikóvárosi futamon, 2023. január 14-én láthatja versenykörülmények között. A szervezők mintegy 40 ezer nézőre számítanak.
„Bő három évvel ezelőtt a Hankooknál úgy döntöttünk, hogy a 2023-as szezontól hivatalos műszaki partnerek és gumiszállítók leszünk a világ vitathatatlanul legprogresszívebb, legmodernebb és legfenntarthatóbb versenysorozatában” – mondta Sooil Lee, a Hankook elnök-vezérigazgatója. Mint hozzátette, a Hankook fenntarthatósági céljai jól illeszkednek a Formula-E lényegéhez. „Együtt haladunk előre, és jelentősen befolyásoljuk a modern motorsport fejlődését az elkövetkező években” – emelte ki.
Jamie Reigle, a versenysorozat vezérigazgatója szerint büszkék az új együttműködésre. Úgy véli, a Hankook tapasztalata, úttörő innovációi és a fenntarthatóság iránti elkötelezettsége miatt tökéletes partner a bajnokság, illetve az új, harmadik generációs versenyautók számára.
A Hankook technológiájából az átlagfogyasztók is profitálnak, hiszen a fejlesztés tapasztalatait a közutakra is bevezetik. A gyártó új, nyári és téli körülmények között használható, környezetbarát, ellenálló, biztonságos és a hatótávot támogató gumijai prémium elektromos autók számára elérhetőek.

Zöld Közlekedés
Közlekedés zöldebb és kényelmesebb jövője: 75 milliárdos buszbeszerzés a MÁV-nál
További 869 darab új autóbuszt szállíthat a Kravtex-Kühne csoport a Volán-flottába.

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)
A tájékoztatás szerint a 869 darab új Credobus Econell 12 Next típusú autóbusz szállításáról a szerződést Kormányos László, a MÁV Személyszállítási Zrt. vezérigazgatója és Krankovics István, a Kravtex Kft. ügyvezető igazgatója írta alá – írja az alternativenergia.hu. A szerződés aláírására azt követően került sor, hogy az idei főszezonban már megérkezett és szolgálatba állt 131 új Credobus a Volán járatain – emelték ki a közleményben. Az új járművek közül 269 darab még az idén forgalomba állhat, 2027 végéig pedig az utolsó is megérkezik. Ezzel teljesül az év elején megfogalmazott 10 miniszteri vállalásból az a pont is, amely 1000 vadonatúj autóbusz beszerzésére vonatkozott – írták a közleményben. Hangsúlyozták, a két beszerzéssel a MÁV-csoport Volán-flottája Közép-Európa legnagyobb és legfiatalabb közúti közszolgáltató flottájává válik, az állomány kétharmadát hazai gyártású járművek adják, így a flottafejlesztés hozzájárul a magyar munkahelyek megteremtéséhez és megőrzéséhez is.
Részletezték, az idén nyáron – elsősorban a Balaton térségében – forgalomba állt 131 darab új autóbusz után a nemrég lezárult közbeszerzési eljárásnak köszönhetően további 869 darab korszerű, Credobus Econell 12 Next típusú jármű fiatalíthatja a MÁV-csoport autóbuszállományát 2027-ig. A nagyságrendileg 75 milliárd forint értékű közbeszerzési eljárás során az egyetlen érvényes ajánlatot a Kravtex Kereskedelmi Kft. nyújtotta be, így ezúttal is Kravtex gyártmányú, Credobus Econell 12 Next típusú járművek érkezhetnek a MÁV-csoporthoz. Az ütemezés szerint az első 269 darab jármű még idén forgalomba állhat, további 300-300 autóbusz érkezése pedig 2026-ban és 2027-ben várható, illetve a kapcsolódó szakmai oktatás, valamint a diagnosztikai eszközök beszerzése is biztosított. A közleményben Kormányos László, a MÁV Személyszállítási Zrt. vezérigazgatója kiemelte, a jelenlegi beszerzés keretében érkező, alacsony fogyasztású és károsanyag-kibocsátású, korszerű flotta az ország teljes területén emeli a szolgáltatás színvonalát, és érdemben hozzájárul a környezetterhelés csökkentéséhez is.
A beszerzéssel a buszállomány átlagéletkora a regionális és országos járatokon 2027 végére 9,5 évre csökkenhet – mondta, hozzátéve, hogy a jelzett szegmensben kizárólag klímás autóbuszok fognak közlekedni. Krankovics István, a Kravtex Kft. ügyvezető igazgatója a közleményben rámutatott arra, hogy a Kravtex-Kühne csoport 25 év alatt az alapoktól építette újra a magyar buszgyártást és ma már európai összevetésben is jelentős gyártókapacitással rendelkezik. Ennek köszönhetően kevesebb mint 3 év alatt 1000 új busz átadását tudják teljesíteni. Azzal, hogy a MÁV-csoport új buszait Mosonmagyaróváron és Győrben gyártják, több tíz milliárd forint értékű importot váltanak ki, miközben 500 magyar munkahelyet őriznek meg és több mint 100 hazai beszállítónak adnak munkát. Büszkék arra, hogy a beszerzéssel 2027 végére a jelenlegi 45 százalékról megközelítően 60 százalékra nőhet a magyar Credobus-ok aránya a Volán-flottában. A MÁV ismerteti, hogy a járművek megfelelnek a legmodernebb műszaki elvárásoknak, növelt teljesítményű, Euro 6-os dízelmotorral, újgenerációs automata sebességváltóval, két utasajtóval, fűtő- és hűtő klímaberendezéssel, valamint utastájékoztató, kamera- és utasszámláló rendszerrel felszereltek. Emellett automatikus tűzelfojtó berendezéssel, fedélzeti wifi-vel és USB csatlakozó aljzatokkal is rendelkeznek. Az egy járművel szállítható személyek száma 93 fő, valamint minden busz kerekesszékes utas szállítására is alkalmas.
-
Otthon2 nap telt el a létrehozás óta
Épületeink energiahasználata a technológiai szemléletváltáson múlik
-
Zöldinfó1 hét telt el a létrehozás óta
Ősi kőzetek árulták el: 410 millió éve vált oxigéndússá a Föld légköre
-
Zöld Közlekedés5 nap telt el a létrehozás óta
400 km/órás álomvasút és zöld technológia: így formálja át a jövőt az orosz vasútfejlesztés
-
Zöldinfó4 nap telt el a létrehozás óta
Elektromos járművek és szigorú szabályok: így lett Hollandia uniós zöldpélda
-
Zöldinfó6 nap telt el a létrehozás óta
Erdőtüzek után: Spanyolország hadat üzen a klímavészhelyzetnek